Viden over vandet Et Interregprojekt mellem Sverige, Norge og Danmark blue water paint, Kristian M, Flickr.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken forskel gør spørgsmål?
Advertisements

Danmark 3.0.
Egå Gymnasium Dialog mellem fagene og erhvervslivet Startkonference 5. September 2011.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Strategisk planlægning
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Prioritering.
Energi- & Vandværkstedet
Arbejdspladsudvikling
Velkommen til Mentoruddannelse
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Konference 14. april ’10 Forskerparken i Odense Ressourceregnskab i øjenhøjde Konference og repræsentantskabsmøde Den 14. april 2010 kl –
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
© Capacent 0 Projektledelse som karrierevej Dansk projektledelses Forskningsprogram 28. Januar 2011Roskilde Universitets Center.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Velkommen til Sundhedsfagligt Forum. Udarbejdet af Dorthe Overgaard, seniorforsker og sundhedsfaglig forskningsleder Velkommen til Sundhedsfagligt Forum.
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Konference 1. december ’09 på Fredericia Gymnasium Konference om opfølgningsarbejdet på kvalitetsundersøgelser Den 1. december 2009 kl – på.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
3D og FOT - dagen Program for 3D og FOT-dagen 4. marts 2009 kl. 9:30-16 i Århus Jesper Skovdal Christiansen Sekretariatschef for Geoforum.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
Forceret proces Introduktion til design og facilitering af netværk samt workshop 6. november 2008, Science kommuner Tore Wanscher Partner, Wanscher og.
Guldkorn til vækst!. Skab vækst og værdi i din virksomhed Onsdag den 17. november, 2010 kl
Biblioteket som læringscenter
Program – København, 19. maj 2004 Seminar om partnerskaber  Velkomst v/ specialkonsulent Lise Aaen, Erhvervs- og Boligstyrelsen 
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Visioner og hands-on: Digitale læremidler Ove Christensen René B. Christiansen.
Velkommen til Konference om det opsøgende arbejde 13. Oktober 2011 Anne Birch, UNIC.
Nytænkning af vagtbegrebet II – 4. møde Gentofte Hovedbibliotek Den 11. december 2013.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Helene Nørgaard Bech –Jacob Nielsen –Maria Barrett Sensus Kursusmappens indhold.
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Viden over vandet Et Interregprojekt mellem Sverige, Norge og Danmark blue water paint, Kristian M, Flickr

Program – 10.15: Velkomst, orientering om programmet og korte præsentationer – 10.30: Fundraiser i UCC Karen-Ditte Nielsen orienterer om Interreg – 12.00: Samarbejde i mindre grupper om forventninger til temaerne: – Det grænseoverskridende blivende resultat – Det faglige indhold – en fælles problemstilling – Frokost (lunsj). Der serveres sandwich og vand – Gruppefoto – 13.50: Fortsat arbejde med forventninger. Begyndende organisering af projektet – 14.00: PAUSE : Beslutningstagning omkring: – Kommunikation mellem partnerne – Tidsperspektiv – Finansiering – 15.00: Beslutninger opsummeres og godkendes i det fælles forum. TAK for i dag Link til fælles wiki: vov vov

Projektudvikling Den enorme og stadigt voksende mængde af viden, der er tilgængelig i samfundet, særligt via internettet Forholdet mellem læremidler og læringsressourcer i en multimodal mediekultur Elevers brug af internettet til informationssøgning og distribution af deres egne vidensprodukter Lærerne og de digitale læremidler Professionsviden, - forståelse og -indsigt Skolens målsætninger og den aktuelle medievirkelighed Nedbrydning af sprogbarrierer Lære af hinanden Praksisviden, professionsviden og videnskabbelig viden

Digitale medier i et læringsperspektiv René Christiansen og Ole Christensen i Lærerne og de nye vilkår - professionslæring og praksisrefleksion, Unge pædagoger 2010

…købe, sælge,samtale, arbejde, lege…

Ramme for diskussionerne Discovery: Hvad er det vi allerede gør i vore tre lande som er virkningsfuldt til stede? Hvad rykker udviklingen i den rigtige retning? 3 ting I tager med ind i projektet – skriv ned på blåt karton! Dream: Visionære fremtidsbilleder: Leg med fremtiden! Tænk stort! Hvilket scenarie kan vi forestille os som det bedste i verden for læringscentret, lærerne og eleverne? Formulér den vildeste vision for det innovative skolebibliotek/læringscenter på det grønne karton! Design: Drømmene omsættes til visionære udfordringer som lader sig realisere. : Hvad skal der til for at realisere drømmen? Kan vi opbygge et fælles billede af hvad vi skal? Hvilke mål og resultater vil være mulige og ønskelige med de ressourcer og drømme vi har? Opstil 3 udfordrende udsagn på det røde karton! Destiny: Handling! Hvilken vej vil være bedst at gå for at nå de ønskede resultater? Hvem skal gøre hvad, hvornår, osv..? Konkretisering af projektets retning i tre fælles arbejdsspørgsmål!

Gruppeinddeling Gruppe 1: Karsten Nissen Pedersen, Christianshavns Gymnasium, Cecilia Sjöberg, Skolbibliotekscentralen i Lund, Palle Bergendorff, Biblioteksleder UCC og Britta Vejen, Professionshøjskolen UCC Gruppe 2: Mimmi Lydeén, Skolebibliotekscentralen i Häslleholm, Helle Barrett, Pedagogiska centralen Malmø, Per-Olof Bergström, Vikingaskolan i Lund og Ole Christensen, Professionshøjskolen UCC Gruppe 3:Ellen Follin, Pedagogiska centralen Malmø,, Fredrik Hanell, Skolebibliotekscentralen i Häslleholm, Lise Alsted Hendrichsen, Professionshøjskolen UCC og Karen-Ditte Nielsen, Professionshøjskolen UCC