Mellem forandringer og trægheder - hvor er daginstitutionen på vej hen? Peter Østergaard Andersen 28. Februar 2014
Oversigt Kommentarer til bogen Pædagogen som vidensarbejder De vidensproducerende institutioner Ny pædagoguddannelse
Kommentarer til bogen En slags sammenfatning af det væsentlige Håndteringer af ’det teoretiske’ Struktureringen ud fra niveauerne makro, meso og mikro
Pædagogen som vidensarbejder Må kunne reflektere over hvad det er for en viden de inddrager – af betydning for arbejdet – der kommer til udtryk i samhandling direkte med børn og sprogligt ifht. børn, kolleger, forældre, myndigheder m.v. Om at komme ud over polariseringer mellem standarder og det erfaringsbaserede.. (uddybet i ’Peter Østergaard Andersen: Pædagogiske læreplaner, dokumentation og evaluering’, kap. 10)
De vidensproducerende institutioner Vidensproduktion, -cirkulation og –forbrug Forskellige slags vidensproduktion (uddybet i ’Peter Østergaard Andersen: Pædagogikken i evalueringssamfundet, kap. 8) Vidensproducenter og –forbrugeres positioner, kritik og refleksion over interesser og grundlag
Ny pædagoguddannelse Kompetencer Viden og færdigheder Refleksioner? Specialisering En større fordybelse og/eller?