Rådmandsgades Skole12008 ALLE KAN KOMME TIL TOPS.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Folkeskole-reformen August 2014.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Lærerprofessionen.
FASEOPDELT SKOLE En videreudvikling af Holme Skole i forhold til at organisere undervisning og samarbejde.
Skolebestyrelsesdrøftelse 2009
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Skolereformen Overordnede mål:
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Skolereform Kildebakkeskolen Aftenens program Skolereformen på Kildebakkeskolen De nye nationale mål – et fagligt løft af folkeskolen En forandret.
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kontaktforældre Program
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Samarbejdet mellem skole og hjem specielt i forhold til tosprogede familier Fredag den 17. Oktober Oslo Samia Yusuf Ali.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Faktuelt om Østervangsskolen 22 normalklasser kl. 2 børnehaveklasser 2 vækstklasser 453 elever 47,5 lærere incl. Vækst 2. bh. Kl. ledere 2 ass.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Fritidspas.
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Etnisk Råd Grøndalsvængets Skole. Hvorfor lave et Etnisk Råd? I Københavns kommune har man lavet en udviklingsplan for hvordan byens skoler skal arbejde.
2200Kultur - Nørrebro Bibliotek & Medborgercenter Præsentere Bydelsmødrene på Nørrebro.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Samskabelse – forældre som ressource Rådet for Børns Læring, 8. April 2016 Rikke Slot Johnsen, konsulent Aarhus Kommune T: E:
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
Fleksible fællesskaber
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Rådmandsgades Skole12008 ALLE KAN KOMME TIL TOPS

Rådmandsgades Skole22008 Missionen Vi er en folkeskole på Nørrebro for alle distriktets børn og unge fra 0. til 9. klasse med et tværkommunalt 10. klasse tilbud Vi driver en skole i samarbejde med forældrene med udgangspunkt i faglighed, dannelse og social kompetence Vores dagligdag bygger på demokrati, respekt, tillid og ligeværd. For os er det afgørende, at børn og unge udvikler lokal forankring og global orientering, og at vi anser mangfoldighed som en styrke

Rådmandsgades Skole32008 ETNISK FORDELING

Rådmandsgades Skole42008 DEN KULTURELLE UDFORDRING  Fælles holdninger  Badning  Svømning  Hjemkundskab  Ramadan  Kristendom, religion  Lejrskole, studietur  Kulturkanon  Deltagelse i alle skolens aktiviteter

Rådmandsgades Skole52008 SKOLE - HJEM SAMARBEJDET  Forældre skal tage ansvar  Folkeskoleloven siger samarbejde  Forældrene skal møde op  Reel information- ikke omskrevet  Meddelelser på klart dansk  Tolke ved samtaler  Etniske aftener

Rådmandsgades Skole62008 SKOLE-HJEM SAMARBEJDE En positiv relation, et tillidsforhold  Etniske aftener, hvor sproget ikke er en hindring  Dannelse af netværk i alle etniske forældregrupper  Positiv atmosfære ved alle møder, selv når der er problemer  En indkaldelse fra skolen skal have et klart mål

Rådmandsgades Skole72008 FAGLIGHED FOR ALLE  Læsevejledere  Klassekonferencer  Handleplaner  Lektiecafe  Matematik i alle fag

Rådmandsgades Skole82008 FAGLIGHED – OGSÅ I DET PRAKTISK- MUSISKE  Musik  Morgensamling  Revy  Street parade  Idræt – lokalt projekt  Sund kost  Delehold i håndarbejde, sløjd og hjemkundskab

Rådmandsgades Skole92008 KLARE REGLER · TYDELIGE RAMMER  Samværsregler/ordensregler  AKT – lærere  Hurtig forældrekontakt  Konflikthåndtering  Mægling  Fællesskab fremmer god adfærd  Faste gårdvagter

Rådmandsgades Skole AMBITIONER  Høje faglige krav  Tryghed  Positive forventninger  Janteloven er en hæmsko - det skal være fedt at være dygtig  Særlig den danske underforståethed er den største barriere for integration