For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling www.kursuscentretfh.dk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IKV i den politiske kontekst
Advertisements

Fra ufaglært til faglært på kort tid!
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Diabetes – en sygdom i vækst
Hotel- & Restaurantskolen den 15
Introduktion til FU RØDT modul Lektion 1. Generelt • Introduktionen til fjernundervisning er det obligatoriske modul som skal gennemføres inden du påbegynder.
Introduktion til FU RØDT modul Lektion 1.  Introduktionen til fjernundervisning er det obligatoriske modul som skal gennemføres inden du påbegynder et.
EU Socialfondsprojektet
Kragerup Gods OPLÆG TIL EN SERVICEREVOLUTION på 27.Januar 2014 DANSK.
Konference for gaffeltruckfaglærere Hotel Faaborg Fjord 25. og 26 august 2011 Velkommen!
Tilmedling til IKV-test og VEU-Godtgørelse
Conni Simonsen Vice president. Group Service, Grundfos
WAVE-BONUS DET ER IKKE KUN ET SPØRGSMÅL OM, HVOR MANGE PENGE DU VIL TJENE! DET ER ET SPØRGSMÅL OM, HVOR HURTIGT DU VIL TJENE DEM! 1.
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
Undervisningsministeriet Temadag for regionale kompetencecentre 27. juni 2007 Fremtidens proceskonsulentuddannelse.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
KOMMUNALREFORMEN – VEU SOM BROBYGGER Ca medarbejdere på plejehjem og hjemmepleje i Vestsjællands Amt skal gennemgå et VEU - demenskursus. Projekt.
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Årsmøde på Husum Skole - En skole i bevægelse. Program – Beretning for spørgsmål Arbejdet i skolebestyrelsen Pause
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
IT Jobs Dine muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Hvad kan IT-branchen tilbyde dig? Hvad skal du kunne for at få et job i IT-branchen?
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
Virksomhedernes behov for it-kompetencer John Sarborg Pedersen 22.sep. 09 Virksomhedernes behov for it- kompetencer Fremtidens it-uddannelser.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Kommunikation og medbestemmelse. Ole Futtrup Kjær Salgschef/Pædagog.
Kompetenceudvikling og fastholdelse
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Skolernes bud på krisen i AMU systemet – og Hvad kan gøres bedre? Frank Tonsberg BAI - skolekonference
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
AMU som element i jobpakkerne Annette Ramsøe Kontor for livslang læring 19. August 2009.
Uddannelsescenter Holstebro
Velkommen til workshoppen ”Kommunikation med lærersteder og elever samt elektronisk indkaldelse til skoleophold” v/ Rikke Bekker Hansen og Anne Mette.
360 graders kompetenceløft Netværkslokomotivet og VirksomhedsnetværkCabi 17. september 2014 Anette Barnhøj Uddannelseschef Mobil
Individuel kompetencevurdering - hvad er det, og hvordan kan de ledige få glæde af det? Seminar den 24. november 2014 Ole Stenholt, Stenholt træning.
1 © Copyright AK-Samvirke – 2014 Diverse nye regler fra 2015.
Head of Education - PostNord
MEDICINHÅNDTERING Kompetenceudvikling for Social- og Sundhedsassistenter i Psykiatrien Region Sjælland i samarbejde med SoSu Sjælland og SoSu Nykøbing/F.
Meritvejen – Økonomisk beregning (Jess) Beregningerne er foretaget udfra finanslovsforslaget med ikrafttræden 2003 Beregningsgrundlaget pr. 1/ :
Velkommen til Fyraftensmøde på EUC Syd! 3. oktober 2012.
Det Offentlige IT- kompetencebevis DO-IT. Baggrund for projektet Leve op til borgernes krav og forventning om digitale serviceydelser Imødegå en marginalisering.
Landsorganisationen i Danmark Voksenvejledning og virksomhedsrådgivning Nationalt Center for Kompetenceudvikling DPU, 3. december 2009 Lisa Schmidt /LO.
1 © Copyright AK-Samvirke – 2014 Beskæftigelsesreformen i hovedtræk og nye regler i 2015.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Temadrøftelse i VEU-rådet den 29. november 2012 ”Synliggørelse af AMU’ styrker og øget aktivitet” Hvad skal der til, og hvad kan VEU-rådet.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Velkommen til AMU-kursus Hvad er AMU - AMU står for Arbejdsmarkedsuddannelser og består af en lang række kurser inden for mange forskellige.
Michael Kaas-Andersen Muligheder med mere… Selandia CEU – Bredahlsgade 1 – 4200 Slagelse, telefon ,
Bettina Post, Næstformand Dansk Socialrådgiverforening Fra misbruger til medarbejder.
Målgrupper og indsatsområder 3 Målgrupper Jobklare ledige med mere end 12 måneders ledighed Indsatsklare kontanthjælpsmodtagere Modtagere af ledighedsydelse.
Hvad er markedskommunikation?
EPOS Konference Midtjylland 21. sep Hvad kan AMU tilbyde indenfor Social- og sundhedområdet og det pædagogiske område Birthe Bak Andersen
- Set fra en vinkel med uddannelsesmæssigt fokus ”Intention og rammer i Infrastrukturrapporten – og deres betydning for uddannelsesområdet” - Set fra en.
Karsten Seeberg, Jyske Bank Afdelingsdirektør – HR Hjemsted Jyske Bank –4.300 ansatte heraf de i Hjemstedet og datterselskaber IT medarbejdere udgør.
Samarbejde med Jobcentrene ”fremtidens arbejdsmarked er for de uddannede !!!” Det er dokumenteret, at den danske arbejdsstyrke skal efteruddannes og opkvalificeres.
AMU-systemets muligheder for kompetenceløft for de kortuddannede - regler og økonomi Birthe Bak Andersen Konsulent KL.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Elektroteknisk Forening
BAI konference 2016 Velkommen Konferencens temaer Hyggesnak
Jan Boyesen, Udviklingschef, Europas Maritime Udviklingscenter
Forebyggelse af rekrutteringsudfordringer
VEU-centre og voksenvejledning
VfV-loven og kvalifikationsrammen
Opsøgende VEU.
Opsøgende VEU.
AMU og trepartsaftalen - et perspektiv
Vi uddanner medarbejdere, ledere, ledige og selvstændige
Præsentationens transcript:

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling Gruppe 1 Begynder 1 af 3

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling Gruppe 2 IT Øvet 2 af 3

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling Gruppe 3 IT specialist 3 af 3

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling Økonomi - eksempler AMU-mål: Standardisering af virksomhedes dokumenter 8 lektioner koster 182 kr. for en medarbejder i målgruppen og 8 lektioner koster 673,25 kr. for øvrige. VEU-godtgørelse udgør 652 kr. AMU-mål: Anvendelse af præsentationsprogrammer 15 lektioner koster 244 kr. for en medarbejder i målgruppen og 15 lektioner koster 1.106,50 kr. for øvrige. VEU-godtgørelse udgør kr.

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling

For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling