Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Advertisements

Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Danehofskolens værdigrundlag
NGG-INFO 1.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
Trivselspolitik på Løsning Skole
Hvordan kommer jeg ind på hg?
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
i Ungdomsuddannelserne
HVORFOR GÅ I 10. klasse? For at blive afklaret med hensyn til valg af ungdomsuddannelse For at blive helt klar til fx en erhvervsuddannelse eller gymnasiet.
Erfaringen viser, at dette er begyndelsen på en
Det her talent foregår i nærheden af mig…
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
FORÆLDREORIENTERINGS- OG VALGMØDE TIRSDAG D. 24. MAJ 2011.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Forældremøde X årgang.
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
10.kl Opbygning og struktur. Et center, to adresser  Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
NGG-INFO 1.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
NOEA/Aalborg Universitet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Forældremøde på Outrup Skole
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
NGG-INFO.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Folkeskolereform Version 1.0
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Folkeskolereform 2014.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Vejlederens kommunikation
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
At tale om sexualitet.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Hvis du ønsker at opnå fremragende
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Præsentation af forårs-sfo
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
10. klasse. Faglighed Uddannelses vejledning Oplevelser.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
UU-vejleder Jette Skiveren Tlf:
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Team Nordahl og Skibet Skole
Portfolio Anders, 7.B.
Unges uddannelsesvalg
Ansvarlig.
Præsentationens transcript:

Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret Centrum

Aktivtur Friluftstur - kano/kajak, klatring, bålmad, teambuildingsøvelser, overnatning i hytte m.m. Hvorfor? - klassen rystes sammen -eleverne udfordres Retur

Grundfag: Dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik Retur Undervisningen er målrettet mod 10. kl.-prøven. Undervisningen tilrettelægges så eleverne udfordres på deres eget niveau. Vi tilstræber, at undervisningen har så stor sammenhæng med elevernes egen virkelighed som muligt. Hvorfor? Bringe undervisningen ind i elevernes eget univers Eleverne bliver klædt på til deres ungdomsuddannelse

Moderne it-baseret undervisning Personlig minibærbar til hver elev Trådløst net Interaktiv tavle Online-kommunikation Hvorfor -Fremtidsparat -Moderne penalhus Retur

Individuelt projekt med udgangspunkt i dit eget udviklingsprojekt Retur Målsætninger – personligt - fagligt – fysisk – noget jeg ikke har prøvet før – forbedring af noget jeg kan – individuelt – i gruppe – grænseoverskridende Hvorfor -Personlig udvikling EksempelEksempel -Innovation -Styrke samarbejdsevner

Fredagsflex – udsyn og indblik Personlige målsætninger og individuelt projekt, virksomhedsbesøg og ud af huset-aktiviteter, mad og motion, medborgerskab og gæstelærere, teambuilding og personlig udvikling. Selvvalgt opgave. Hvorfor: Udvikling af personlige samarbejdskompetencer og parathed til livet som voksen samfundsborger. KNÆK KODEN Retur

Rejse til USA i foråret Retur North Carolina en uge i foråret med privat indkvartering. Hvorfor? Personlig og sproglig udfordring

Vi tænker altid positivt ! Vi er betænksomme overfor andre, fordi det giver os følelsen af velvære, og fører til fremgang både for os selv og for andre. Vi alle er forskellige. Vi påpeger ikke andres fejl og mangler. Vi respekterer andres særheder – vi har selv nogle! Vi kræver ikke, at andre skal være perfekte, fordi der findes altid faktorer, som for eksempel tilfældig modgang, vi ikke kan påvirke. Vi sammenligner ikke vores svage sider med andres styrker, fordi det ødelægger troen på os selv. Vi opmuntrer og roser for at få det bedste frem i mennesker. Ved at vise at vi stoler på andre, viser vi dem samtidig betydning og duelighed. Vi er hjælpsomme overfor andre. Vi viser respekt, sympati og forståelse overfor den, som søger hjælp. Vi er taknemmelige for det andre gør for os. Vi behandler dem, som vi selv vil behandles. Vi holder andres tanker for os selv. Vi er pålidelige og lover aldrig noget, som vi er i tvivl om, vi kan overholde. Vi vil beundres, respekteres og elskes, og det kan udelukkende komme fra andre mennesker – aldrig fra ”ting”. Det, vi vil have ud af livet, kommer fra andre mennesker. Derfor må vi forstå andre mennesker – og det kan vi først, når vi forstår os selv! 10. klasses ti paradigmer Retur

Personlig målsætning Individuelle coachingsamtaler Begrundelse for valg af mål Beskriv målet – hvad vil jeg gerne kunne om seks måneder Beskriv status quo Beskriv tre mål Beskriv vejen frem til de endelige mål dvs. lav en projektbeskrivelse Retur