Introkursus for frivillige

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til medlemsmøde 29
Advertisements

PR KAMPAGNE.
IT - Sikkerhedstjek  Særligt tilbud til BOLIGadvokater – netop udsendt  Kr for et sikkerhedstjek.
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Caseoplæg om Facebook.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Regionskursus Region Syddanmark Udviklingsfysioterapeut, Martin Walsøe
1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab.
Presse- og kommunikationskursus
Nyt fra sekretariatet Mette Bryde Lind.
Kom og mød fremtiden IVA den 25. oktober 2011 v. Nina Hallgren Steinrud, DM.
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
Hvorfor samler vi penge ind i Hjerteforeningen?
© Powerpointdesign.dk PR-udvalget © Powerpointdesign.dk •Professionelt netværk på tværs grænser, fag, køn, generationer mm. •Verdensomspændende.
Inspiration og viden i din hverdag RANDERS BIBLIOTEK.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Coop Bank.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
Introduktionskursus for frivillige
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Få hjælp & informationer Modul 2 Nyhedsbrev DSI-Nyhedsbrev - Udgives 4 gange om året. Læs om DSI's arbejde lokalt og centralt, om ny lovgivning og om.
Hvad kan jeg forvente af Hjerteforeningen ??
Presse- og kommunikationskursus Herning, den 25. oktober 2013.
Marketing & Fundraising
Kommunikation Intern kommunikation
Forandringer i en medlemsstyret organisation Lasse Bolander, Coops formand.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Hjerteforeningen ♥ Hjerteforeningen er en af Danmarks største private sygdomsbekæmpende organisationer med  medlemmer. Vi arbejder med forskning.
VirksomhedsnetværkCabi – Danmarks største netværk for socialt ansvarlige virksomheder 1.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.
Sundhed & Patientstøtte Introduktionskursus Charlotte Kira Kimby, Sundhedschef.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Hjertemotion Hjertemotion og patientstøtte. Hjertemotion Hjerteforeningens bidrag til den vedligeholdende rehabilitering – at fastholde de livsstilsændringer.
Landsindsamling Hjerteforeningens Regionskursus 10. april 2015.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Formandsmøde i Middelfart 5. september Først skal vi tale om vores ”ståsted”, -dernæst strategi Mange ord, derfor lægger vi en pause ind midtvejs.
Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:
Forebyggelsesafdelingen v/Morten Ørsted Rasmussen, Forebyggelseschef
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.
Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI.
Synlighedskampagne 2013 SYNLIGHEDSKAMPAGNE Hvad indeholder kampagnen – overblik  3 kampagnebiler og trailer med teams af hver 3 medlemmer  Uge.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Introduktionskursus tirsdag den 20. oktober 2015.
Hjerteforeningens frivilligindsats v/afdelingschef Betina Egede Jensen.
Hjerteforeningens interessevaretagelse Politisk konsulent Signe Elkrog Friis Den 20. oktober 2015.
30. marts 2016 Kort om Hjerteforeningen Patientforening, stiftet i medlemmer og Danmarks næststørste patientorganisation 3 faste rådgivninger.
Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Hjerterehabilitering i Danmark lige nu! v/Lene Joensen Akademisk medarbejder Sundhed og Forebyggelse.
Introduktionsdag for frivillige Den 20. oktober 2015.
Årskursus i Hjertemotion
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Hjertecafèer - tilbageblik
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Velkommen til Hjerteforeningens frivillig område
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Dialogmøde med Rådet for Socialt Udsatte
Hvem er jeg 1980 Flyttede til Vordingborg
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Præsentationens transcript:

Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2014

Hvorfor skal vi være kendte……….

Fokusområder Lige, rettidig og ordentlig behandling for alle Efterbehandling til hjertekarpatienter Hjertestop – livreddende førstehjælp Konkret og patientrettet forskning

Slogan: Hjerteforeningen på rette sted Vi er dér, hvor hjertepatienter og pårørende har brug for os Vi tager over, når sundhedsvæsenet giver slip Vi tilbyder støtte og fællesskab i en svær situation via lokalkomiteerne og rådgivningscentrene samt inspiration til en sund dagligdag gennem, medlemsblade, nyhedsbreve, opskrifter, bøger, foldere

Pressen er vores hjælper Hjerteforeningens presseindsats: et positivt samarbejde med pressen en aktiv og udfarende pressekontakt strategiske mediesamarbejder med udvalgte medier Hjerteforeningen har oplevet støt stigende medieopmærksomhed – ikke mindst lokalt

Hvorfor synlighed i pressen Opbakning til arrangementer Nemmere at samle ind og få nye medlemmer Større politisk gennemslagskraft

Lokal pressekontakt Start i god tid dvs. kontakt medier og evt. os min. 14 dage før Få hjælp til at skrive pressemeddelelse og kontaktdata på medier fra Lotte Bucka i Presse- og kommunikation Følg op en uge før Meld jer på vores pressekurser

Vi hjælper med… Kontakt: Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk Fælles pressemeddelelser Pressemeddelelser og udsendelse Overvågning af lokal omtale Billeder Kontakt: Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk Telefon: 33 67 00 19

www. hjerteforeningen. dk - et tilbud til i gennemsnit 165 www.hjerteforeningen.dk - et tilbud til i gennemsnit 165.000 hver måned Nyheder Opskrifter Brevkasse Indsamling og medlemshvervning Butik Viden om hjertekarsygdomme Aktivitetskalender

Nyhedsbrevet Hjerteliv Hjerteliv – ca. 40.000 abonnenter nyhedsbrev til patienter og pårørende hver 14. dag Topnyhed udsendes som pressemeddelelse eller tilbydes et medie

Facebook

Hjertenyt Godt 115.000 ex. er foreningens ansigt udadtil bringer oplysning, råd og inspirationsstof og debatstof for medlemmer i risikogruppen og hjerte- og kredsløbspatienter og deres pårørende skal kunne læses af alle

Fora for frivillige Impuls, Frivillignet, Frivillignyt ensrette kommunikationen videncenter forstærke rekrutteringen af frivillige styrke erfaringsudveksling styrke engagement blandt foreningens aktive styrke frivillig-netværkets handlekraft

Informationsmaterialer Bøger Foldere Minibøger Film Årsberetning Patientinformation NB alle materialer findes på www.hjerteforeningen.dk

Hjerteforeningens kommunikationsafdeling HVAD? pressekontakt og medieovervågning, udgivelser - fx Impuls og Hjertenyt, APL, nyhedsbreve og hjemmesider, bøger, film, booklets, informationsmaterialer, kampagner HVEM? 2 journalister 1 projektleder 1 administrativ medarbejder 1 presse- og kommunikationsmedarbejder 2 webmanager