Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2014
Hvorfor skal vi være kendte……….
Fokusområder Lige, rettidig og ordentlig behandling for alle Efterbehandling til hjertekarpatienter Hjertestop – livreddende førstehjælp Konkret og patientrettet forskning
Slogan: Hjerteforeningen på rette sted Vi er dér, hvor hjertepatienter og pårørende har brug for os Vi tager over, når sundhedsvæsenet giver slip Vi tilbyder støtte og fællesskab i en svær situation via lokalkomiteerne og rådgivningscentrene samt inspiration til en sund dagligdag gennem, medlemsblade, nyhedsbreve, opskrifter, bøger, foldere
Pressen er vores hjælper Hjerteforeningens presseindsats: et positivt samarbejde med pressen en aktiv og udfarende pressekontakt strategiske mediesamarbejder med udvalgte medier Hjerteforeningen har oplevet støt stigende medieopmærksomhed – ikke mindst lokalt
Hvorfor synlighed i pressen Opbakning til arrangementer Nemmere at samle ind og få nye medlemmer Større politisk gennemslagskraft
Lokal pressekontakt Start i god tid dvs. kontakt medier og evt. os min. 14 dage før Få hjælp til at skrive pressemeddelelse og kontaktdata på medier fra Lotte Bucka i Presse- og kommunikation Følg op en uge før Meld jer på vores pressekurser
Vi hjælper med… Kontakt: Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk Fælles pressemeddelelser Pressemeddelelser og udsendelse Overvågning af lokal omtale Billeder Kontakt: Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk Telefon: 33 67 00 19
www. hjerteforeningen. dk - et tilbud til i gennemsnit 165 www.hjerteforeningen.dk - et tilbud til i gennemsnit 165.000 hver måned Nyheder Opskrifter Brevkasse Indsamling og medlemshvervning Butik Viden om hjertekarsygdomme Aktivitetskalender
Nyhedsbrevet Hjerteliv Hjerteliv – ca. 40.000 abonnenter nyhedsbrev til patienter og pårørende hver 14. dag Topnyhed udsendes som pressemeddelelse eller tilbydes et medie
Hjertenyt Godt 115.000 ex. er foreningens ansigt udadtil bringer oplysning, råd og inspirationsstof og debatstof for medlemmer i risikogruppen og hjerte- og kredsløbspatienter og deres pårørende skal kunne læses af alle
Fora for frivillige Impuls, Frivillignet, Frivillignyt ensrette kommunikationen videncenter forstærke rekrutteringen af frivillige styrke erfaringsudveksling styrke engagement blandt foreningens aktive styrke frivillig-netværkets handlekraft
Informationsmaterialer Bøger Foldere Minibøger Film Årsberetning Patientinformation NB alle materialer findes på www.hjerteforeningen.dk
Hjerteforeningens kommunikationsafdeling HVAD? pressekontakt og medieovervågning, udgivelser - fx Impuls og Hjertenyt, APL, nyhedsbreve og hjemmesider, bøger, film, booklets, informationsmaterialer, kampagner HVEM? 2 journalister 1 projektleder 1 administrativ medarbejder 1 presse- og kommunikationsmedarbejder 2 webmanager