Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Anskaffelse af ny teknologi
Projekt SAPA (Sagsoverblik/Partskontakt)
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Integrated Children’s System
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Frøslev-Padborg skole
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Insert > Header & Footer Title here. Use blue to enhance special words Arbejdet med selvbetjeningsløsninger i en kommunal kontekst – erfaringer fra Umbrella-
Planlægningsarbejdet for testmøller frem mod 2020 Workshop 14. september 2010 Østerild Deltagere: Miljøministeren Forligskredsen Danmarks Naturfredningsforening.
Kommunernes Sygedagpengesystem
Regionale kronikerprojekter. Regionale Kronikerprojekter Kort præsentation af tværgående projekter, der involverer deltagere fra kommuner og sygehuse.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Dato - Dok.nr.1 Engrosmodellen - Kort status Dialogforum
Thomas Mørk Glintborg Digitaliseringsmessen 2013
Integrated Children’s System Ved Ditte Ehrenreich - Specialkonsulent i ICS Metodesekretariatet, Servicestyrelsen Intet er vanskeligere at påtage sig,
FSD, oktober Vigtige spørgsmål Om retssikkerhed og reglerne på området Hvordan skal sagerne behandles? Overholdes disse sagsbehandlingsregler?
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
Fagligt indlæg 22. april 2004Bente Neerup1 Ny struktur på geodataområdet ? Ændring af den administrative struktur: Hvordan udnytter GI-sektoren de nye.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
DUBU - organisatorisk implementering Gevinstrealisering
Økonomi og Jura 19 Uddannelse lokalt Ø90 Omlægning Opgørelse og arbejdsgange Kursus 2004.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
PlanDK3 - muligheder og krav Workshop den 20. januar 2009 Plan09 – hos Høje-Taastrup Henrik Larsen Chefkonsulent By- og Landskabsstyrelsen.
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
Velkommen.
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Administrative medarbejdere i DSB - hvem er de? - hvilke behov? v. Benedicte Due, Usability specialist hos DSB IT Temadag om personas Infinit 2. maj 2012.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Insert > Header & Footer Title here. Use blue to enhance special words KOMBIT / DHUV - RER DHUV Digitalisering af området for Handicappede.
Implementering af Fælles Medicinkort i kommunerne
DUBU Superbrugerrollen
KIGO og kommunernes opgaver
Implementering af Fælles Medicinkort i kommunerne
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-
Stormøde for økonomi på AU
Det Fælles Biblioteks-system
SAPA i Aalborg Kommune Tonny Andreasen.
Tidsplan 1 ProcesMedarbejdere/ledere/forældrePolitisk niveau Marts19: Skriftlig orientering til involverede ledere Uge : Samtaler med ledere 16:
STS i relation til SAPA Foredragsholder: Allan Eriksen HVORFOR SAPA HAR INPUT TIL STS 25. APRIL 2016.
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
SAPA KOMMUNENETVÆRKSMØDER November 2015 Implementering, udrulning og pilotkommuner Line Abildgård & Monica Neesgaard.
IMPLEMENTERING AF MONOPOLBRUDDET Topledelsens udfordringer og ansvar Fjerde kvartal, 2015.
AULA.
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
DUBU Superbrugerrollen
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Tilfredshedsundersøgelse
Hvad er Byggeri til Drift?
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Hvorfor SAPA har input til STS
SAPA netværksmøder juni 2015 Line Abildgård
Projektstatus – Aula September 2018.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Det sker i den kommende tid
Statens HR – Implementeringskoncept
Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Undervisning og support setup
Præsentationens transcript:

Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU - 30 marts 2011 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Dagsorden Kort introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse i brug af DUBU Test af DUBU Implementering af DUBU Spørgsmål 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

DUBU-systemets mål: Mere systematik i sagsbehandlingen Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål DUBU-systemets mål: Mere systematik i sagsbehandlingen Integration af økonomiske og socialfaglige overvejelser Bedre matching af behov og tilbud Lettelse af administrative byrder for sagsbehandlerne Nemmere tværgående arbejde mellem offentlige myndigheder Bedre ledelsesinformation til planlægning og styring af indsatsen 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

IBM’s løsningsarkitektur: Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål IBM’s løsningsarkitektur: Sagsbehandler. Sagsfordeler. Administrativ medarbejder. Leder. Tilbudslæser. Tilbudsvedligeholder. Økonomimedarbejder. Kommunal administrator. Central administrator. 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Snitflader: Der kan lagres flere typer af data fx XML, dokumenter, websider, fotos, voice data, billeder og skabeloner i DUBU. DUBU kan eksportere data i et filformat, som kan benyttes til fx import til databaser, Excel, KMD Sag Personoverblik, statistikprogrammer, lokale ledelsesinformationssystemer og/eller kommunens intranet. DUBU bygger på en fleksibel arkitektur, som giver mulighed for udbygning på sigt til fx udfører- og/eller voksenområdet. 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Ultimo 2011 Ultimo 2013 Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Ultimo 2011 Ultimo 2013 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Tidsplan: Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Tidsplan: 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Uddannelse af DUBU superbrugere i brug af DUBU: Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Uddannelse af DUBU superbrugere i brug af DUBU: Uddannelse af 2-3 DUBU superbrugere pr kommune i grupper af 10-15. Planlagt til oktober for pilotkommuner og november 2011 for resten. Uddannelsesforløbet indeholder 3 distinkte trin: Færdigheder, dvs. brug af systemet. Instruktørtræning – træn træneren. Individuel forberedelse. DUBU superbrugerkurserne er af 32 timers varighed. Forudsætter generelle pc bruger færdigheder. Uddannelsen afholdes hos IBM, men kan afholdes ude, såfremt der kan stilles nødvendig udstyr til rådighed.   30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Uddannelse af resten af personale i brug af DUBU: Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Uddannelse af resten af personale i brug af DUBU: Foretages af DUBU superbrugerne. Skal finde sted efter DUBU superbrugerkurserne og inden systemet tages i brug. Uddannelsesforløbet er af ca. 16 timers varighed. Materiale fra DUBU superbrugerkurser stilles til rådighed. Uddannelsen afholdes i kommunerne.   30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Test af DUBU: Testen består af en række leverandørinterne tests (funktionstest, integrationstest og stresstest) samt en række prøver (overtagelses-prøve, pilotprøve (kun for fase 1) og driftsprøve, som involverer KOMBIT og/eller kommunerne. Overtagelsesprøven (1 uges varighed) er planlagt til oktober 2011. Pilotprøven (2 ugers varighed) er planlagt til november 2011. Deltagelse fra 10 kommuner – udvælges medio april 2011. Driftsprøven (af min. 4 ugers varighed) er planlagt til ultimo december 2011. 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Implementering - generelt: Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Implementering - generelt: Et antal kommuner er inddraget i afklaringsfasen samt analyse- og designfasen. KOMBIT og IBM er i gang med at foretage en parathedsanalyse. Webundersøgelse – alle. Interviews – med 10 kommuner i uge 14-15. Lukket forum på kombit.dk/DUBU til kommunikation og videndeling. Servicestyrelsen, KOMBIT og IBM udarbejder en implementeringsplan, som forventes klar ultimo april. IBM udarbejder vejledning over, hvordan data lægges i DUBU. 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

Implementering – hvad kan I gøre nu: Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Implementering – hvad kan I gøre nu: Følg med på kombit.dk/DUBU Tænk over hvem, der skal være DUBU superbruger. I vil blive kontaktet herom i april 2011. Afsæt tid til uddannelse – både ICS og DUBU. 30.03.2011 KOMBIT / DUBU

? Informationer findes på: Introduktion til DUBU Tidsplan Uddannelse Test Implementering Spørgsmål Informationer findes på: Servicestyrelsen.dk/DUBU og KOMBIT.dk/DUBU ? Spørgsmål kan rettes skriftligt eller telefonisk til: Projektleder Christina Knudsen chk@kombit.dk Tlf. 3334 9439 It-konsulent Christopher Thisted cat@kombit.dk Tlf. 3334 9464 Konsulent Janni Bormann jbp@kombit.dk Tlf. 3334 9431 30.03.2011 KOMBIT / DUBU