+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Nonne historie.
Lav din egen ikon MM Anne Mette Gundesen / Hvad skal jeg sige? 2014.
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Fremtidens Videoforbruger
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Økonomi og Bøn Søndag den 27. marts Repetition • Vi har lært at: • Gud ejer alt sølv og guld • Han ønsker at søger for os på alle livets områder.
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Musik: Nightengale Serenade
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Vi gennemførte en række interview ifm
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
Sprog/billeder på Internettet
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Loven om forholdet til penge Matt 6,19-24
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Om feedback og tilbagemeldinger
Løgnen er en åndsmagt Joh 8,42-51  Indledning. Løgnen i vores tid.  Sammenhængen med dagens andre bibellæsninger.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Gud og penge Penge som en test på vores administration af ’de sande værdier’.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Kommunikation / it.
Joken, der bringer dig held!
”Kaldet til kærlighed”
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Hvilken del af spørgsmålet forstod du ikke??
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
”Religion er opium til folket”
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Det gamle og det nye menneske. Ef 4, v17 Det siger jeg da og vidner om i Herren: Lev ikke længere som hedningerne, tomme i deres tanker, v18 formørkede.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
V5 Han sagde også til dem: »Hvis en af jer har en ven og midt om natten går hen til ham og siger: Kære ven, lån mig tre brød, v6 for en ven af mig er kommet.
Livets Ord Februar 2010 “Jeg er døren. Den, der går igennem mig, skal blive frelst; han skal gå ind og gå ud og finde græsgange” (Joh 10,9).
At vente på Guds time.
Kaldelsen til evangeliet Rom. 1, v1 Fra Paulus, Kristi Jesu tjener, kaldet til apostel, udset til at forkynde det evangelium, v2 som Gud forud har lovet.
Kristus er opstanden! ”Efter sabbatten, da det gryede ad den første dag i ugen, kom Maria Magdalene og den anden Maria for at se til graven. Og se, der.
Introduktion til Kongen og hans Rige
I begyndelsen skabte Gud himmelen og jorden
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Fristelse Så blev Jesus af Ånden ført ud i ørkenen for at fristes af Djævelen. Og da han havde fastet i fyrre dage og fyrre nætter, led han til sidst.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Lydighed v33 Men søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt det andet gives jer i tilgift. (Matt 6,33)
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Hvor skal vores fokus være? - midt i alt det, der kalder på vores opmærksomhed?
»En mand havde to sønner
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
I skal ikke tilpasse jer efter alt det som verden omkring jer gør. Tværtimod skal I lade Gud forvandle jeres indre, så I kan vide hvad der er Guds vilje:
Bibelmeditation III Teol.kursus, MF Luk 24, Den opstandne Jesus og disciplene. Således står der skrevet: Kristus skal lide og opstå.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Hvorfor opstår der historier? Henrik Kristensen, IFF.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Individualisme – se mig Fællesskab – spejl mig Følelser - føl mig Fornuft - mål mig Selvoptimering Værdifællesskaber Selvskabelse Fornuftsfællesskaber.
markedsføringsplaner
SUCCES MED SALG 1.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1

+ LANDBRUGETS IMAGE- PROBLEM  Går 25 år tilbage – efter Guldalder som nationens stolthed  Sov i timen, da kritikken opstod og vinden vendte, da folk så ind i en verden, de ikke forstod – og ikke kunne fordrage  Reagerede aggressivt og fornærmet: Vi ved bedre, vi gør ikke noget forkert – I burde takke os for alt det vi gør for Danmark!  Fjendtlighed og hån i lang tid over for udfordrere og nytænkning – som økologi, biodynamik, små producenter mm  Ingen brobygning til forbrugerne – troede produkternes kvalitet og forbrugernes vaner ville løse alle problemer  I stedet voksede der en mur mellem jer og dem… Planteavlerdagen 2

+ IMAGE ER EN KONTRAKT PÅ FØLELSER  Image: Det billede, der aktiveres i bevidstheden på folk gennem navne, logoer, produkter, brancher  Image & branding er at arbejde bevidst med at opbygge et værdibaseret univers, der skaber den ønskede følelsesmæssige kontrakt mellem afsender og modtager  Det giver goodwill, der kan skabe gladere kunder, arbejdsro, bedre rammer og lidt snor i krisetilfælde….  Det er ikke en konstant ting – se på bankerne.. Planteavlerdagen 3

+ TEST NR 1….. Planteavlerdagen 4

+ TEST NR 2…. Planteavlerdagen 5

+ IMAGE SKABES AF DE VÆRDIER, VI KNYTTER TIL BRANDET  Værdier skaber en kontrakt på følelser mellem afsender og modtager  Kontrakten etablerer de ønskede forventninger, brandet er et løfte, der skal indfries!  Indfrielse af kontrakten opbygger kvalificeret kendskab og skaber tilfredshed og loyalitet  Værdierne skal leve i produkter, adfærd og den menneskelige kontakt  Hvad er dansk landbrugs løfte til samfundet i dag???  Splittet i atomer – med to hovedstrømme Planteavlerdagen 6

+ DE GODE…. Planteavlerdagen 7

+ DE ONDE… Planteavlerdagen 8

+ HVAD BETYDER ET DÅRLIGT OMDØMME?  Landbruget er konstant i defensiven  Bliver mødt med negative forventninger  Jaget vildt af presse, interesseorganisationer og politikere  Tabere af debatter og kamp om sympati  Faldende loyalitet og tilfredshed  Splittelse – os mod dem  Mindre handlekraft, mindre succes – mere sårbar  Færre muligheder for at bestemme sin egen skæbne Planteavlerdagen 9

+ HVAD SKAL I KONKURRERE OM?  Kampen står om opmærksomheden jeres omverden:  Ikke rationelle budskaber: Vi tjener penge, er effektive osv..  Men evnen til at kommunikere jeres værdier, så de slår rod i bevidstheden på det omgivende samfund  Etablerer de ønskede forventninger – og indfrier dem..  I skal sælge følelser ikke facts Planteavlerdagen 10

+ HVAD SKAL DER TIL?  Klare, sande værdier, der kan KOMMUNIKERES: Hvis de ikke er kommunikeret eksisterer de ikke!  Erkendelse af konkrete problemer – og reel vilje til at løse dem  Vedholdende indsats – lær af ”1001 Nat”  Synlighed: Historiefortælling! Planteavlerdagen 11

+ VERDENS BEDSTE MIG  Går efter livskvalitet  Det gode liv har ingen facitliste  At spilde tiden er den største synd  Livet er en rejse efter mening og at finde sig selv  Jeg er helt unik!  Finder identitet i gode fællesskaber  Mad og måltider vigtige zoner Planteavlerdagen 12

+ FORBRUGERNES DRØM: GIV MIG VÆRDI!  Hjælp til at forbedre mine muligheder  Spare penge, jeg ikke får noget for  Spare tid, jeg ikke får noget ud af  Produkter med autencitet, historie og nerve  Bruge penge, der virkelig giver værdi  Bruge tiden meningsfyldt og værdifuldt Planteavlerdagen 13

+ FRA ØKOFÆLLESSKABER…. Planteavlerdagen 14

+ TIL STEGT FLÆSK KLUBBER Planteavlerdagen 15