DREAMING IN MONO Problemformulering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Caseoplæg om Facebook.
Advertisements

Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Den sidste adgangskode du skal huske - Nogensinde
LIV I LUNGERNE.dk image by placeit.net.
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Vi spoler lige filmen tilbage
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Innovation Camp 2013.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Din markedsføring på sociale medier
Krisehåndtering 2013.
Årsmøde 8. maj 2012 Kl : Morgenmad Kl : Konsortiet byder velkommen og indleder dagen V/ Lone Knakkergaard og Kirsten Husted, Vejle Bibliotekerne.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
RAY-BAN Magic Pen. Kampagnen • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban • Web prank – Indirekte.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
At skabe den livsnære samtale David Viftrup. Kristne venner Relation til præst Kristne aktiviteterBibelenÆgtefælle BørnForældre Resarch by John Finney,
Et af mine fortrukne medier Af: Hr. Skafte. Husets markedsføring • Nyheder • Kurser • Netværk • Job • Blogs • Foreninger • Jura • Gratis / Medlemskab.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Vi gør det nemt at vælge energivenlige produkter.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Digital Business Development Kvartalsmøde 3. november.
Kommunikation / it.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Jyske Bank Anne, Christian, Michael & Rasmus. Den nye Jyske Bank ► De forsøger sig med et nyt og mere ungdommeligt koncept, som de reklamere for via tv-reklamer.
Pinpoint.
A Day in the Life of U.
Almen sTudieforberedelse - AT
Bloggerkultur Hvorfor blogger vi?.
Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008.
1 1 Game-Research.com Advertainment, edutainment, og spils kritiske potentiale Ph.d stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com.
Muligheder for brug av mobil-telefonen som publiceringsredskap indenfor arkæologien.
Mountain Dew Tobias, Anne Marie, Mathias og Kasper.
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Branding af læren Tværfaglig uge Uge Frederiksberg Seminarium.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Cheminova En CSR Virksomhed? Hvorledes Cheminova kan forstås som en social ansvarlig virksomhed.
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
Det aktive ur Gruppe 7 Katja, Katrine, Christian, Sigurd og Jakob.
Research & Innovation, group 9 1 Research & Innovation Præsentation 29/03/07.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
mens animationen kører afprøve andet design
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Kunstnergruppen Problemformulering: Der eksisterer ikke en effektiv formidling af/platform for, digital kunst på internettet. Vi vil finde ud af, hvordan.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Hans Martens EU I HVERDAGEN – EUROPA 2020 SOM CASE.
markedsføringsplaner
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
IT-B: 1.04 Trekantsmodellen
Laroche et. al Gruppe 1: Mette, Camilla, Gorm og Jesper
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Jonas, Oliver og Kasper T.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

DREAMING IN MONO Problemformulering The Yeah Dawgz (Gruppe 16) A CASE STUDY BY: Problemformulering „Vi vil med udgangspunkt i teorien omkring tværmedialitet som relationer mellem medieprodukter, undersøge hvorvidt McDonald’s kampagne Dreaming in Mono, kan betragtes som et tværmedielt koncept.“

DREAMING IN MONO Cross media produkter TV-reklamer / TV-serie Website A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Cross media produkter TV-reklamer / TV-serie Website Facebook / Twitter Printmedier iPhone applikation

DREAMING IN MONO Undersøgelsesdesign A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Undersøgelsesdesign Fokus på tværmedialitet som relationer mellem medieprodukter Hvordan relaterer medierprodukter på én platform sig til medieprodukter på en anden platform? Crosspromotion Navigationel tværmedialitet Funktionel tværmedialitet Konceptuel tværmedialitet

DREAMING IN MONO Eksempler på crosspromotion: A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Eksempler på crosspromotion: TV-reklamer promoverer det primære medie; netstedet Netstedet promoverer samtidig visningen af serien på TV iPhone-applikation henviser til McDonald's fysiske restauranter og produkter McDonald's fysiske restauranter er fyldt med henvisninger til både TV og netstedet

DREAMING IN MONO WWW Den navigationelle tværmedialitet: TV A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Den navigationelle tværmedialitet: Mobil iPhone app WWW Print dreaminginmono.com TV Eksempler på den navigationelle tværmedialitet: De hemmelighedsfulde tv-reklamer henviser direkte til webstedet På webstedet oplyses der omkring visningen af serien på tv. episoder reklamefilm

DREAMING IN MONO Eksempler på funktionel tværmedialitet: A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Eksempler på funktionel tværmedialitet: Serien klones og rekombineres til både TV og netstedet Det samme indhold tilpasses mange platforme, man kan f.eks kommentere på serien hvis man ser den på netstedet

DREAMING IN MONO Eksempler på konceptuelle tværmedialitet: A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Eksempler på konceptuelle tværmedialitet: McDonald's farverne går igen på alle platforme. Små hints af McDonald's igennem de forskellige episoder. ("I'm loving it" Episode 2, Alain drikker af en McDonald's kop) Meget subtilt branding af McDonald's på hjemmesiden, det eneste der afslører dem som bagmænd er en reklame for ”McDate" i forbindelse med Valentines day. 

DREAMING IN MONO Konklusion/Perspektivering: A CASE STUDY BY: The Yeah Dawgz (Gruppe 16) Konklusion/Perspektivering: Det er stadig uvidst hvad McDonalds formål med kampagnen er Hvad vil der ske når de 7 episoder er blevet lanceret? Undersøge hvad der sker på de forskellige SNS Receptionsanalyse Hvordan afkoder folk McDonalds budskab? Hvordan ser folk McDonalds I relation til episoderne/reklamerne?