Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Krav til informationsformidling
Advertisements

Elsker DU også at læse lektier?
Studieretningsprojektet
Det Internationale Område Studieområde 3/
Skriftlige opgave kom IT
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
Dagsorden Kildekritik Litteraturliste Søgestrategi/søgeprofil Søgeord
Studieretningsprojekt
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Synopsis VIP3/2012.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
Skriftlighed i biologi
Synopsis VIP13 HH3.
Læseteknik eUX - REBSLAGERVEJ.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
BA-projektet De formelle rammer. Tilmelding Holdinddelingsskema afleveres i receptionen senest 15. januar 2009 Beskrivelsen af projektet bestemmer placeringen.
Studie rapport opbygning
1. Semester rapporter Det skal fremgå af rapporten at man kan planlægge implementere afprøve dokumentere middelstore programmeringsopgaver.
Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Marts A Tekstområde Marginer: 1:2 / 1:3 / 1:4 1:5 Fx: 1=0,8 Bund: 0,8*2 = 1,6 cm Højre: 0,8*3 = 2,4 cm Top: 0,8*4 = 3,2 cm Venstre: 0,8*5.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Synopsis.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
SKABELON.
Layout og fremlæggelse
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
Århus Maskinmesterskole Engelsk/1. Semester Form & skabelon
StudieRetningsOpgaven Munkensdam Gymnasium Vinteren 2016.
Få godt begyndt på P0 projektet PV 1Efteråret 2013 Bachelor i IT og informatik Datalogi og Software Lars Peter Jensen, Lone.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Historieopgaven på FHF Hvad du skal huske på til SSO.
Danskopgaven Struktur. Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2017 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Sso SKRIV!.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
StudieretningsOpgaven
Studieretningsprojektet!
Videnskabeligt projekt
StudieRetningsOpgaven
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
Den analyserende Artikel
StudieRetningsOpgaven
Vejledning til historieopgaven
Informationssøgningskursus Studieområdet del 1
StudieRetningsOpgaven
Krav til informationsformidling
SRO 2018 hHx.
StudieRetningsOpgaven
Videnskabeligt projekt
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
- og hvordan du undgår dem…
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
DHO DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Formelle forhold ved arbejdet med SSO
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer Teknologirapporten - målgruppe, kvantitativ undersøgelse samt beskrivelse af dens indhold Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer

Forarbejde Brainstorm Informationssøgning og kildekritik Målgruppebeskrivelse Valg af medie Sepstrups Kampagnemodel Informations potentiale kort Relevans Ikke relevans Informationsbehov Stort potentiale Begrænset potentiale Ikke informationsbehov Lille potentiale

Spørgeskemaundersøgelse

Spørgeskemaundersøgelse

Spørgeskemaundersøgelse

Indhold Forside Titelblad samt resumé/summary Indholdsfortegnelse Forord Indledning/Problemformulering og produktdokumentation Tekst/analyse og produktbeskrivelse Figurer og illustrationer Konklusion Noter Litteraturliste/kildeoversigt Bilag

Forside Blikfang Titel Forfatter(e) Fag Uddannelsesinstitut Semester Smart Tydelig Simpel Titel Forfatter(e) Fag Uddannelsesinstitut Semester Årstal

Titelblad samt resumé Skolens navn Rapportens titel Tema Sideantal Forfatter(e) Lære/vejleder År og afleveringsdato Start og sluttidspunkt for forløb En kort gennemgang af rapportens indhold

Indholdsfortegnelse Hvilke afsnit er med På hvilken side står de

Forord Hvorfor er rapporten lavet? Hvilket tema er valgt og hvorfor Tidsramme Beløbsramme Forklaring af evt. noter og kildehenvisninger

Indledning/Problemformulering og produktdokumentation Gør rapporten interessant Hav baggrundsviden Problemtræ Hypotese Afgrænsning (HUSK begrundelse) Problemformulering Spørgsmål til afgrænsning Dokumentation a problem Forklare det specifikke emne rapporten løser Skal hænge sammen med konklusionen Den røde tråd

Tekst/analyse og produktbeskrivelse Analysere problemet Finde svar på problemformulering Flere afsnit Behandl dele af emnet i forskellige afsnit Delkonklusioner Perspektivering Produktets konsekvenser for samfundet Vurdering af produkt Er en ændring af lov/holdning nødvendig for produktets anvendelse? Andre problemer søm følge af produktet

Figurer og illustrationer Giver overblik Beskriver og underbygger teksten Skal placeres således at det passer med teksten Alle figurer skal forklares med figurtekst og forsynes med figurnummer

Konklusion Samler op på arbejdet Svarer på problemformulering Præciserer resultaterne Skal kunne læses uden man har læst resten af rapporten Skal være klar og entydig Kun relevant information Ingen nye informationer

Noter Henvisninger til litteratur der yderligere belyser emnet Forklare begreber og fremmedord Kan være fodnote eller slutnote HUSK henvisning

Litteraturliste/kildeoversigt Hvor kommer oplysninger fra (Figurer, tal og citater) Anvend indextal1 og skriv listen i løbende Forfatterens efternavn, fornavn, udgivelsesår, titel og forlag Angiv også internetaddresser SKAL stå før bilag Se evt. i SO-bogen

Bilag Tegninger Diagrammer Printlayout Komponentliste Materialeliste Tidsplan Procesbeskrivelse Undersøgelsesmaterialer (interviews, data osv.) Nummereres så der kan henvises til dem