Automatisering af tværorganisatoriske processer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Et samarbejde med AL Finans Factoring giver dig mange fordele
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Præsentation på M3UG 2011.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Head Lean Netværks-gruppe.
Værdistrømsanalyser.
Introduktion til værdistrømsanalyser
VEJEN TIL VÆKST.
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Vi gennemførte en række interview ifm
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
IS-Strategi.
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Floor Heating arketype processen
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Introduktion til Access (Access, del 1)
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Udarbejde af den fremtidige flow
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
KØBENHAVNS KOMMUNE Økonomiforvaltningen Risikoledelse i København.
v/ Jakob Hartmann Mørch
HTS – Handel, Transport og Serviceerhvervene Serviceydelser til medlemmer Arbejdsgiverorganisation Interesseorganisation.
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Dokumentation af opgaver
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Erhvervsservice Vækst og udvikling

People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Globalisering, side
Leif Vestergaard Adm. direktør, EG A/S Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Januar, 2010 INDLEVELSE SKABER UDVIKLING.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Tænk udover optimering af omkostninger og logistik
Customer relationship management CRM
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
AAU-ID Hvad sker der med projektet?
Præsentationens transcript:

Automatisering af tværorganisatoriske processer - Hvorfor og hvordan skal det gribes an? V. Mia Cordes-Hansen, Forretnings- og proceskonsulent iHedge A/S

Indhold Kort om mig Hvem er iHedge Hvorfor automatisere tværorganisatoriske processer? Hvordan skal automatisering af tværorganisatoriske processer gribes an?

Kort om mig Personligt Min baggrund Jeg er 31 år og bor sammen med min kæreste på Frederiksberg. Jeg er meget social, videbegærlig, glad for sport og har et stærkt konkurrence gen. Min baggrund 2010 - 05 - Afsluttede min Cand. Merc. Dat. Uddannelse. 2010 - 09 - Certificeret Lean Manager. 2010 - 10 - Ansat i iHedge A/S, som proceskonsulent/forretningsarkitekt.

Hvem er iHedge Kort om os Vores fokus Vi opnår dette gennem En softwareudviklingsvirksomhed med hovedkontor i Ørestaden. Stiftet i 2000 og udsprunget af finanssektoren. I dag 16 medarbejdere, heraf primært softwareudviklere, proces- og forretningsarkitekter. Vores fokus Mission - Vi vil skabe merværdi til vores kunders eksisterende forretning. Strategi - Gennem add-ons, systemintegration og automatisering af processer. Værdier - Pragmatiske metoder og løsninger giver det hurtigste og bedste resultat for vores kunder. Vi opnår dette gennem Vores domæne viden inden for den finansielle branche. Vores tekniske spidskompetencer inden for systemintegration. Et tæt samarbejde med vores kunder. Et tæt samarbejde med samarbejdspartnere.

- Vores kunder, domæne og samarbejdspartnere Hvem er iHedge - Vores kunder, domæne og samarbejdspartnere Kunder Den finansielle branche (banker, investerings-, pensions- og forsikringsselskaber). - Nordea, Integration af systemer m.m., håndtering af handelsbekræftelser og adviser. - BankInvest, håndtering og tracking af handler. - PFA Pension, Primært rådgivning ift. integration mod forskellige handelssystemer. Domæne Capital Markets (Markedet for handel med værdipapirer). Front office – dvs. dealers – dem der gennemfører handlerne. Back office – Administration og efterbehandlingen af gennemførte handler. Samarbejdspartnere Fokuseret Partnerstrategi - FinE Analytics – Samarbejde om udvikling af et avanceret risikostyringsværktøj. - C&B Systemer – Markedsledende IT leverandør til ejendomsmæglere.

Automatisering af tværorganisatoriske processer - Hvorfor? Hvorfor automatisere processer Det handler om optimering og effektivisering af forretningen. - Gearing af forretningen til at håndtere stigende vækst. - Reducering af manuelle fejl og operationelle risici. Kvalitetssikring af processer og fastholdelse af forretningsviden. Fjerne unødvendige aktiviteter, der ikke skaber merværdi for produktet. - Forbedre kundeservice, hurtigere gennemløbstider etc.. - Øge medarbejdertilfredsheden og arbejdsglæden. Alt sammen med det formål at omkostningsminimere og/eller profitmaksimere. Hvorfor automatisere tværorganisatoriske processer Incitamenterne er de samme som ovenfor! Men også… Knytte samarbejdspartnere tættere til sig. Være gearet til globalisering og større udenlandske samarbejdspartnere.

Automatisering af tværorganisatoriske processer - Hvorfor? Case 1 - Finans – Oprette og sende handelsbekræftelser En bank har udfordringer med at håndtere mængden af handelsbekræftelser. Hvorfor automatiserede de processen - Den voksende og manuelt uhåndterbare mængde af transaktioner. - Reducere operationelle fejl og operationelle risici. - Kvalitetssikre processerne. Case 2 - Energiselskab – indberetning og registrering af flytning Et energiselskab har udfordringer med at få deres kunder til at indberette flytning og aflæsning af elmåler i rette tid. Hvorfor vil de automatisere processen - Fokus på optimering og effektivisering af forretningen. Reducering af tid på manuelle arbejdsgange og færre tilbageløb. Omkostningsminimering. Ejendomsmæglere Energiselskab Flytteinformationer Anvendelsesudgifter Modpart Bank Underskrevet Bekræftelse

Automatisering af tværorganisatoriske processer - Hvordan skal det gribes an? Metode & anbefalinger Grundig foranalyse – Det er afgørende at have en god forståelse af forretningen og processerne. Identificer de processer, der er manuelle, rutineprægede, hyppige, tidskrævende, besværlige etc. Fokuser herefter på de processer, der giver størst værdi for jeres kunder. Vær ambitiøs og tænk i innovative løsninger! Vær bagefter pragmatisk og tag et skridt af gangen.

Forretnings- og proceskonsulent iHedge A/S Tak for nu! V. Mia Cordes-Hansen, Forretnings- og proceskonsulent iHedge A/S