Oplevelser i effektiv kvalitet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Et fremtidsscenarie for gas i vejtransport i Danmark Skive, 31
Trends i mødekulturen efter krisen
Præsentation af mig selv
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
VEJEN TIL VÆKST.
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
Holmegaard en ny begyndelse.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Biblioteket er ”godt tidsfordriv” til at få tiden til at gå.
Betydningen af uformelle og formelle mentorskaber på karrierevejen Birgitte Bruun Kvinfo/Syddansk Universitet 6. oktober 2007.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Den glade CEO og iværksætter!
E r h v e r v s c a s e T i v o l i A / S Terminsprøver Marts 2007 HHX Århus Købmandsskole, Vejlby 2.D af Alattin Simsek.
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge.
Hvad kan København som hovedstad?
”Hvad laver du her?” ”Jeg spiller da golf” ”Dig?”.
Fremtidens danske fødevareklynge
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Hvordan kommunikerer ATP?
1 Jørgen Nue Møller Bygherren og Byggeriet - Om strategier og organisation Publiceret i 21. April 2003:
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Intern survey uge 45.
Korsør, 20. november 2010Udviklingskonference 2010 VELKOMMEN.
EU-indsaten for administrative lettelser1 Indsatsen for at lette byrderne i EU Anders Bering Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Center for Kvalitet i ErhvervsRegulering.
Research & innovation Målgruppe Platforme Web 2.0 Koncept AIDAS Mockups – website Mockups - mobil World Outgames Research & Innovation 1.Semester projekt.
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
Generalforsamling 20. marts 2014
Oplevelsesøkonomisk satsning Økonomidirektørforeningens Årsmøde 2012 Direktør for Økonomi, Borger og Personale Erik Hattens Direktør for By, Erhverv og.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Det fremtidige arbejde De næste fire år Hvad vil vi?
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen
1 Middelfart Kommune Synsvinkler i forhold til den sociale udligning.
Cykelbyen KBH. Vores mål for % tager cyklen til arbejde eller til uddannelse i København Antallet af alvorligt tilskadekomne cyklister halveres.
EFQM Forum 2004 Berlin 15 – 17 november 2004: ”The European Leadership Challenge” Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Konference – FRONTHOUSE den 16. juni 2011 Ualmindelig Almen Energirenovering – Langkærparken i Århus Henrik Mielke COO Semi-industrialiseret energirenovering.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Ekstraordinær generalforsamling 11. november 2004.
Anvendelse af Facilities Management som ledelses- og strategiværktøj v/ administrerende direktør Niels Boserup.
Region Hovedstaden Åbningskonference København, 18. januar 2007 Region Hovedstaden – Danmarks vækstlokomotiv Adm. direktør Niels Boserup Københavns Lufthavne.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Teknik og videnskab for samfundet. Den polytekniske læreanstalt - Danmarks Tekniske Universitet (DTU) Oprettet af H.C. Ørsted i 1829 som Den Polytekniske.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Malmö Festivalen har ca besøgende. Malmöfestivalen är en årlig festival i centrala Malmö. Festivalen är Nordens största stadsfestival med ca.
Fremtidens arbejdsmiljø 2020
- Drømmen om en storby utopi
5 år med ESCO- hvad er erfaringerne og alternativerne? Jesper Ole Jensen, Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet Susanne Balslev Nielsen,
Generalforsamling JTU. 10/ Bestyrelsens beretning v/Formand John Sloth.
Mødregrupper i Roskilde kommune Ann Fonseca Jørgensen, Christoffer Arnberg og Mette Jørgensen.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.
RESEARCH & INNOVATION DK.GRUPPE 1 RENÉ, MADS, JAKOB & ELISABETH.
A A R H U S U N I V E R S I T E T U N I V E R S I T Y O F A A R H U S Lauritz B. Holm-Nielsen| 2 Aarhus Universitets Strategi
Unge og frivillighed Claes Horne Kjældgaard National Konsulent Ungdommens Røde Kors.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
ORA Historie – Mission – Resultater – Organisation – Nøgletal.
1 Flere udenlandske gæster til danske kulturinstitutioner Lars Erik Jønsson Viceadm. Direktør VisitDenmark.
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Kforum Annoncørinfo 2018.
Præsentationens transcript:

Oplevelser i effektiv kvalitet ”Tivoli bliver aldrig færdig”

Agenda Tivoli kort Turn-around fra 1996

Tivoli kort

Tivoli kort… historien En af verdens ældste forlystelsesparker - grundlagt i 1843 Stolte traditioner – Lumbye, PH, og Dronning Margrethe Walt Disney blev inspireret til Disneyland.

Tivoli kort… en urban programpark Haver, underholdning, restauranter og forlystelser i hjertet af København Tivoli i tal: 40 restauranter, cafeer og spisesteder, 25 forlystelser, 110.000 lamper og 400.000 blomster 3 mest besøgte europæiske park – mere end 4,3 mio. gæster årligt – og over 300 mio. siden 1843 En grøn oase – kun 25 pct. af Haven er bebygget.

Tivoli kort… klenodie eller forretning Tivoli er egentlig et Klenodie i ordets bedste betydning, men for at kunne fastholde dette, så bliver vi nødt til at tjene penge - og det betyder, at vi rent professionelt bliver nødt til at drive Tivoli som en forretning, efter moderne ledelsesmæssige og forretningsmæssige principper. SALGSPROCES i 1999

Tivoli kort… kultur kontra profit Eneste børsnoterede selskab med eget symfoniorkester Panto License to operate

Tivoli kort… besøgstal

Tivoli kort… gæsternes nationalitet

Tivoli kort… danske gæster

Danske konkurrenter

Internationale konkurrenter

Tivoli er (også) en virksomhed Turn-around fra 1996 Tivoli er (også) en virksomhed

Tivoli anno 1996 Kulturinstitution Underskud på over 50 mio. kr. i 1995/96 Tivoli-klubben 16.000 medlemmer Besøgstal 2,7 mio – fald på 22 pct. fra 93 til 96 Demografisk skævhed i gæstemix

Moderne virksomhed - turn-around Analysearbejde Fokusering på fire segmenter Fornyelse og nytænkning - innovation Markedsføring og prisstrategi Investeringer siden 1996: Knap 750 mio. kr. ”Tivoli bliver aldrig færdig” Analyser – AIM og PWC

Fokusering på fire segmenter Børnefamilierne Fredagsrockere Forretningsmanden m/k De kulturelle Skal ikke gennemgås – blot nævn segmenterne

… men stadig en have for alle

Fornyelse og nytænkning Markante nye forlystelser Fredagsrock / jazz-festival Nye high-end restauranter Kulturelle investeringer Jul i Tivoli Tivoli-klubben Tivoli har sat nye standarder [Ikke gå i detaljer – blot nævne – de gennemgås efterfølgende] Børnefamilier  Markante nye forlystelser De unge  Fredagsrock Forretningsmanden  nye high-end restauranter De kulturelle  Kulturelle investeringer Herudover er det to mere tværgående fornyelser Jul i Tivoli Tivoli klubben Sat nye standarder

Fornyelse: Markante nye forlystelser

Fornyelse: Markante nye forlystelser

Fornyelse: Fredagsrock Tivoli havde tabt en generation Fredagsrock startede i 1997 for at tiltrække unge Et af Tivolis stærkeste sub-brand Et af Danmarks største kulturelle sponsorater Mere end 630.000 gæster Danmarks største musikfestival

Fornyelse: Nye high-end restauranter

Fornyelse: Kulturelle investeringer

Fornyelse: Jul i Tivoli – Tivolis 2. sæson Grænser for besøgsvækst i sommersæsonen Fra julemarked til Jul i Tivoli. 970.000 gæster på 6 uger Scenografi af Tiffany’s John Loring Når vi gør noget, skal det være exceptionelt – derfor skal det gøres af de bedste af de bedste - John Loring

Fornyelse: Tivoli-klubben Tivoli-klubben er Tivolis årskort og loyalitetsprogram Stor bredde – fra alm. årskort over Guld og VIP til forlystelseskort 16.000 medlemmer i 1996 - 300.000 i 2005 Direkte kommunikation og segmentering

Markedsføring og prisstrategi Tivoli er ikke for fin til at blive markedsført (Share of voice) Markedsføring af brandvalues (atmosfære - hygge, tradition og stemning) Opgør med opfattelsen ”Tivoli er for dyr” (prisstrategier / prisdifferentiering) Målrettet markedsføring mod segmenter (børnefamilier og fredagsrockere)

Processen Ny strategi kræver ny organisation Analyse x Accept x Udførelse = Resultat Dialog, åbenhed og information

Afslutning ”Midt i Italiens hovedstad er der en kæmpe katedral, i London et gammelt fængsel og i Paris et enormt tårn af jern. Det er da til at forstå, hvad det går ud på. Men i Danmark har man valgt en forlystelsespark som monument i centrum af hovedstaden. I kunne have valgt alverdens stål-falosser, hvis I havde lyst, men I valgte en legeplads … Tivoli er den største kirke, mennesket nogensinde har bygget, ti gange større end Peters Kirken. Det er den slags bygninger et lands befolkning opfører i hjertet af deres hovedstad: Templer, helligdomme, monumenter, mausoleer over deres tro.”