Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvordan kommunikerer ATP?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvordan kommunikerer ATP?"— Præsentationens transcript:

1 Hvordan kommunikerer ATP?
10. november 2009

2 Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen?
ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

3 ATP – og meget andet ATP 1964 1972 LG AER 1977 LD 1980 Ferie- konto
PensionService: PDk 1990, JØP 2005, DA-Barsel 2005, DA komp. fonde 2008 PFA sund. ord. 2008 SP Finan- sierings- bidrag 1998 1999 1990 Barsel barsel.dk 2005/6 AES 2002 SUPP Skatte- nedslag for seniorer 2003 2009

4 ATP’s vision Vi er her for at sikre hele Danmark økonomisk grundtryghed. Vi tør gå nye veje i sikrings- og pensionsverdenen. Vi vil kæmpe for at afskaffe det komplicerede og tunge. Vi gør det nemt og trygt for den enkelte. Enkelhed og høje afkast skal sikre verdensklasse.

5 Enorme mængder Områder Antal pr. år Udbetalinger 15 mio. transaktioner
Indbetalinger 60 mio. transaktioner Afsendte breve (inkl. e-Boks) 13 mio. breve Kundehenvendelser 2,1 mio. breve telefonopkald s Antal besøg på atp.dk 7,8 mio

6 Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen?
ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

7 Hvilken vej går kommunikationen?

8 Hvilken vej går kommunikationen?

9 Hvilken vej går kommunikationen?

10 Hvilken vej går kommunikationen?

11 Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen?
ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

12 ATP’s konkurrencesituation
Service Omkostninger Innovation

13 ATP’s konkurrencesituation
Service Omkostninger Innovation

14 ATP’s forretningsprincipper
Ansvarlighed ATP er hele Danmarks pensionsselskab. Vi har et stort samfundsansvar dialogen med borgerne og virksomhederne er vigtig Åbenhed og gennemsigtighed Enkelhed no-touch princippet enkel, forståelig kommunikation Digitalisering tidssvarende digitale løsninger minimering af omkostninger ATP’s business platform stordrift baseret på skalérbare, fleksible standarder

15 Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen?
ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

16 Digitalisering er nok kommet for at blive
Tidssvarende: Maren i kæret vs. Johnny fra stenbroen Push vs. Pull 24/7 Mulighed for visualisering (billeder + video) Billigt

17 ATP-forum Lanceret efteråret 2007: Et af Danmarks største
loyalitetsprogrammer Danmarks største pensionsforum 1 mio. besøg besvarelser medlemmer

18 Digital selvbetjening

19 Enkel, forståelig kommunikation i øjenhøjde
Visuel kommunikation afløser tekst ATP favner hele Danmark Meget information på lidt plads Nemt at forstå Den danske model SP - ”sådan gør du” TV spot til SP

20 Spørg ikke borgerne om ting du allerede ved
No-touch princippet Tidligere proces ATP Pensions- information Aktiver eller udskyd Kvittering information om beløb Udbetaling Borger Spørg ikke borgerne om ting du allerede ved brev Dokument Brev Brev personlig konto breve Nuværende proces Pensions- information Udskyd Kvittering+ beløb Udbetaling Brev e-Boks Digital selvbetjening Telefon Brev e-Boks NemKonto breve

21 Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen?
ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

22 Men hvad så med de trykte medier?
Brevet er en vigtig brik i ATP’s processer Starter og afslutter typisk en proces Juridisk betydning Troværdig – seriøs informationskilde Så hvordan arbejder vi med brevet?

23 Feriebevis 2008

24 Feriebevis 2009 10% færre telefonopkald = kald

25 ATP’s pensionsoversigter
2006: 4 sider + magasin 2008: 2 sider

26

27 Genkendelighed Web Nyhedsbrev

28 Frivillig udbetaling af SP
Vi fik 3 måneder til at lave en løsning og en kommunikationsplan, som fungerede for samtlige 3,4 mio. kontohavere. Resultat: èn gennemprøvet og skudsikker løsning 3 mio. udbetalinger Klar, forståelig information Bedste brevtest i PostDanmarks historie Håndtering af den eksplosive efterspørgsel på tlf og hjemmeside Ros og anerkendelse fra Beskæftigelsesministeriet

29 ATP har udviklet forretningen
2005: Indefra - ud 2009: Udefra - ind Detaljerede breve + brochurer Digital information = 5% Informations ”push” Manuel kundeservice 1-sides breve Digital information = 30% Informations ”pull” Digital kundeservice + selvbetjening

30 Spørgsmål


Download ppt "Hvordan kommunikerer ATP?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google