Der er penge i kommunikation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social Kapital – rig på relationer
Advertisements

Generalforsamling Codan A/S 5. april  Et godt år •Vækst i bruttopræmier på 3,3 % •Combined ratio forbedret med 0,7% •Resultat efter skat på
Præsentation af Jens Groth benyt Venstre / Højre pile eller mus for at fortsætte.
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Holmegaard en ny begyndelse.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Det næste job Krav og ønsker til mit næste job. Jobindhold •mind work •teamwork •individuelt spillerum •konsulentrollen •formidling •kreativt miljø •vækst.
Det næste job Krav og ønsker til mit næste job. Jobindhold •mind work •teamwork •individuelt spillerum •konsulentrollen •formidling •kreativt miljø •vækst.
AFSÆTNING A – Schønberg
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
Trafiksikkerheden på spil - mulighederne for at udnytte spilmediet…. Rådet for Større Færdselssikkerheds årsmøde 2009 Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, Cand.
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
Arbejdsglæde eller sygefravær
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Interkulturel kommunikation
Globaliseringsnetværket 13. marts 2008 Eksport Kredit Fonden.
-The Food and Agriculture Organization of the United Nations (FN’s fødevare – og landbrugsorganisation)
Europæiske Union, som den så pænt heder nu.
Erfaringer i jobbet v. Helle Skovrup, AXA Power ApS Gå-hjem-møde på Aarhus School of Business 14. november Præsentation af Helle Skovrup 2.Præsentation.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Hvorfor lære tysk?. Vi er geografisk tætte Vi er økonomisk tætte.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Forretningsmodel.
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
CARSTEN GREVE INTERNATIONAL CENTER FOR BUSINESS AND POLITICS COPENHAGEN BUSINESS SCHOOL Partneskaber mellem offentlige og private aktører.
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Kodeks for offentlig topledelse
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Globalisering ? Hvad fortæller vi vore tillidsrepræsentanter om globaliseringen ? Pil
Udvikling af master uddannelse på Bornholm - et udviklingssamarbejde mellem MOL- uddannelsen og Bornholm.
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
Den bæredygtige landsby
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Page 1 “The surplus society has a surplus of similar companies, employing similar people and producing similar things of similar quality” Kjell Nordstrom.
Oplæg på workshop om teknologisk udvikling Procesindustriens årsmøde d. 26. marts 2006 Susanne Kuehn Hvordan møder en energitung virksomhed samfundets.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Statsbiblioteket-AU kick off-møde, 22 marts 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Aktuelle udfordringer til de Videregående.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Videncenter for virksomheders globalisering v/Tine Svane Hansen
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Årsmødet for Studieadministratorer, 25 november 2005 A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
RECTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN AARHUS UNIVERSITET REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN UNIVERSITETERNE I FREMTIDEN.
Patent- og Varemærkestyrelsen Forårskonference Torsdag 26. april 2007.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Rotary 3. marts 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Skal uddannelser handles på et marked - globalt og lokalt – og hvordan.
March 30, 2015www.isa.se Dynamiske muligheder for danske investeringer ? Nässjö 3. og 4. maj 2006.
Forretning og Ledelse – Lektion 9
IT-Universitetet i København mere info på
Ledelse over grænser i sundhedsvæsenet Hvordan kan vi lede på nye måder, der går på tværs? Christina Holm-Petersen & Martin Sandberg Buch.
Text starts with no bullet Click once on ’Increase Indent’ for bullet and click uptill three times for more bulletdesign To get previous design back, click.
Henrik Jakobsen, Hamborg 1 Eksport til Tyskland - mulige salgsstrukturer Etablerings- og distributionsformer 13. juni 2016 Henrik Jakobsen.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Seminar om international mobilitet i EUD Udstationering af elever i udlandet – hvad skal det gøre godt for? Grundfos A/S, Jesper Kvistgaard Hvorfor Hvordan.
Industritekniker med udviklingsmuligheder til A/S Jydsk Aluminium Industri Har du en teknisk baggrund, og kunne du tænke dig en uddannelse indenfor måleteknik,
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Energierhvervsanalyse
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
21. Den strategiske plan.
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
Firmamødets titel Oplægsholder.
VEJEN TIL #EP19dk.
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Barnesyn og børneperspektiv
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Præsentationens transcript:

Der er penge i kommunikation Når brandet skal kommunikeres på tværs af landegrænser

Birthe Tofting Head of International Sales & Marketing Cand.ling.merc i tysk Master i Corporate Communication

Ad No. 2002/9

Vola A/S Egne salgsselskaber i UK 1987 Schweiz 1997 Holland 1999 Tyskland 2002 Belgien 2004 Sverige 2005 Østrig 2006 Irland 2007

Global brandingstrategi Indført 1998 Oprettelse af in-house marketingafdeling Udskiftninger af forhandlere der ikke ville følge den globale strategi Opbygning af en stærk Vola brand identitet Stigende salg siden

Mission Ved respekt for Arne Jacobsens geometriske designunivers og gennem teknisk innovation og designudvikling, produktion og markedsføring at opbygge og fastholde Vola designet som et unikt globalt brand, der står for værdierne: Originalitet Æstetik Tidløshed Individualitet Teknisk innovation

Proportioner Kroppen proportioneret efter det gyldne snit

Proportioner Specialproduceret ”KV1´” - ude af proportion

Organisation Global strategi Central Europa som et marked Sænke administrations-omkostninger Central (global) strategisk management

Global vs. local Sprogmedarbejderen administrerer balancen i dagligdagen mellem global brandingstrategi og lokal tilpasning Sprogmedarbejderen arbejder på at skabe forståelse for og accept af moderselskabets centrale beslutninger og samle input fra datterselskaberne og feedback fra markederne

Kommunikationsflow mellem moderselskab og datterselskab

Undersøgelse i moderselskabet & datterselskaberne *hvad topledelsen mener, virksomhedens står for, og hvordan den tror, omverden ser på virksomheden, (Cobweb-test) *hvordan topledelsen ser datterselskabernes rolle i den internationale koncern, *hvilken holdning topledelsen har til kommunikation med datterselskaberne   *i hvilken grad de globale værdier er kommunikeret og forankret i datterselskaberne, og *hvordan kommunikationen mellem moderselskab og datterselskab generelt opleves af datterselskaberne