Forretningsudvikling med IT

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Logistik Mål og strategier
Introduktion til eBusiness
Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
Præsentation på M3UG 2011.
Præsentation af Jens Groth benyt Venstre / Højre pile eller mus for at fortsætte.
Industriprojekt Udvikling af systemprodukter og systembyggeri
Head Lean Netværks-gruppe.
Hvad er lean Konstant fokus på spild i alle processer. Nedbringe lagre, gennemløbstider og mindske omkostninger. Sikre en høj kvalitet af produkter og.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Logistik og supply chain management
Vækstvirksomheders udfordringer
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Virksomhedens informationsbehandling
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
E-business Norden.com 2003 Nordisk Ministerråd Nærings- og Konsumentsektorens arbejdsgruppe for E-handel og IT Strategier og udbredelse af e-business i.
Elektronisk fakturering og pengeinstitutterne
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
DM 75 Jonas Kristensen – Jesper Kiel Jensen Alex Ly – Ronni Hansen
IS-Strategi.
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Virksomheder - definition
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
24. Kvalitet i forsyningskæden
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Desktop Deployment initiativ FY05. Operativsystemer i brug Support for Windows 95/98/NT4 er ophørt Windows XP SP2 bliver endnu et incitament til at.
Disposition Hvad er et ERP system Hvem er Oracle Hvordan virker Oracle
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
ITB fra Produktsalg til løsningssalg Produktsalg til løsningssalg Indlæg på ITB møde Den 26. Oktober 2006 Henrik Fuchs.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
BusinessMinds A/S © 2006 Sporbarhed i økonomirapportering 2006 Troels Brøcher BusinessMinds A/S.
Videnledelse i projekter
Applikationer og datarepræsentation
Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.
Dias 1 - Markedsføring IV - 4. Lektionsgang - © Andy Skovby Markedsføring IV – e-business Målet for 4. lektionsgang –Det offentlige, E-læring, C2C, P2P.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Virksomhedens informationsbehandling lektion 13 Logistiske styringselementer Ved. Jens Godik Højen.
BusinessMinds A/S © 2004 Metadata i BI udvikling 2005 Troels Brøcher BusinessMinds A/S.
Forretning og Ledelse – Lektion 9
IT-Universitetet i København mere info på
Kapitel 15 Logistik og Lagerteori
HR & LEDELSESDAGEN Sådan skaber du værdi til din forretning gennem HR 24. Maj 2016 kl Henrik B. Sørensen Mail:
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Supply Chain management SCM
Lennart Børger, Emma Khiljee, Kathrine Lernø, Sebastian Pilgaard,
Leavitts model.
ERP og BPR.
Customer relationship management CRM
ERP og BPR.
Leavitts model.
Customer relationship management CRM
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Introduktion til virksomhedsdelen
Virksomhedens livscyklus
Ecommerce - drift og kundeservice
Præsentationens transcript:

Forretningsudvikling med IT Systemudvikling 1 Forretningsudvikling med IT

Silotænkning Vertikalt informationsflow Horisontalt informationsflow

CRM-tankegang Informations- Vertikalt informationsflow flow Horisontalt informationsflow Vertikalt informationsflow Materiale- flow Kunde

Hovedelementer i CRM IT og anden teknologi CRM-systemer Kobling back office – front office Interaktionssystemer til at fremme kunderela- tioner, fx call-centre og e-business Ledelse Styring og opfølgning på kunderegnskabet - Kundelønsomhed - Kundeloyalitet - Kundeafgang/-tilgang Synlig ledelse CRM strategi Kundestrategi Relationsstrategi Strategier for kundeorien- tering af hele virksomheden Kultur og mennesker Kundeorienteret organisering Kundecentrerede holdninger Kundeorienterede færdigheder Intern markedsføring Processer Loyalitetsskabende leveranceproces Særlig fokus på salgs- og marketingsprocessen: - Key Account Management - One-to-one markeds- føring - Loyalitetsprogramm. Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

Balanceret CRM IT Processer Processer IT Mennesker Mennesker Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

Kundens vej gennem virksomheden Aftersales service Leverance Ordre Tilbud Markedsføring HR Produktion Indkøb R&D Økonomi IT Kundekontakt Støtteprocesser Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

Sammenhæng mellem ERP og CRM systemer Fra identificering af emner til kvalificeret leadgenerering Marketing CRM Fra salgsmulighed til afslutning Salg CRM Fra ordre- indgang til fullfilment/ levering Fullfilment ERP Løbende kundeservice og –support Service/ support CRM Proces Funktion Applikation Business Intelligence Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

ASW functions and module……...

Navision Financials                                                                                                                                         

Integreret CRM Software Sales Price and Contracts Customer Analysis Internet Connection Sales Support After Sales Service Sales Order Management Incident Management Campaign Handling Marketing support

Fokus på … Sales Support Marketing support

Virksomheden og forsyningskæden Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

Porters værdikæde

Intern styring CIM: Computer Integrated Manufacturing Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

ERP-funktioner Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

Forsyningskæden Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

Forsyningskæden ifølge Porter

EDI Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

Hvor bruges EDI?? Kilde: www.loknit.dk

EDI opbygning ERP Konverter Kommunikation Hard-/software Netværks- operatør

Væsentlige egenskaber ved EDI Brug af elektroniske medier Brug af strukturerede og formaterede meddelelser baseret på vedtagne standarder Relativ kort leveringstid for meddelelsen Direkte behandling i modtagerens IT-systemer med svarreaktion til afsender

Hvor bruges det? Supermarkedet Sanistål El-forretninger Bil-værksteder Alle har stregkoder eller varenumre, der er entydige EAN

Virksomhedens plads i forsyningskæden Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

Dimensionerne i e-business Kilde: Choi et al, The Economics of Electronic Commerce