Nyt om borger.dk september 2010

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IT - Sikkerhedstjek  Særligt tilbud til BOLIGadvokater – netop udsendt  Kr for et sikkerhedstjek.
Advertisements

1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Reformens krav •Bemærkningerne til Lov om kommunale borgerservicecentre: –”Den offentlige sektor skal indrettes på borgernes præmisser og med udgangspunkt.
Design og arkitektur for borger.dk
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Offentlig Integrationsmodel (OIM)
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Konference om e-inklusion Direktør Jørgen Abild Andersen IT- og Telestyrelsen.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
Offentlige data i spil d. 24. juni 2009 Christian Lanng, Kontorchef, Videnskabsministeriet, ITST Kontoret for it-infrastruktur og implementering
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Den gode brugeroplevelse borger.dk får ny struktur og nyt design.
14. september 2010 Titel i sidehoved1 Lær mere om it & Sofie Schaumburg-Müller Asbjørn Fangel-Hansen Peter M. Peulicke -
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
AFP-Brugergruppesamling den 10. maj 2011 Sørup Herregård Cecile Christensen IT- & Telestyrelsen.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Fælleskomponenten ”Vis Stedet” – reducerede udviklingsomkostninger og større genkendelighed og sammenhæng på tværs ved brug af geodata Arne Simonsen Kort.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Ændring af bekendtgørelsen om elektronisk regning ”Bekendtgørelse om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Vis Stedet – den nemme.
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012.
Ny regering, nye tider – dag 1
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Mobil minSide Rasmus Espholm Center for borger.dk Mobilseminar –
Indhold og nyheder på borger.dk maj 2009 Kommunikationsmedarbejder Christer Bøgh Andersen
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Finn Jordal Center for digitalisering – Udvikling IT- og Telestyrelsen.
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
Obligatorisk digital selvbetjening
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Information fra Danmarks Miljøportal
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Seminar ”Kunden i centrum” seminar på hotel Føroyar
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

Nyt om borger.dk september 2010 Borger.dk er din indgang til hele det offentlige Danmark. På borger.dk kan du finde information og betjene dig selv over for det offentlige. Nyt om borger.dk september 2010 Christer Bøgh Andersen IT- og Telestyrelsen Borgerkommunikationskontoret Center for borger.dk cha@itst.dk

Dagsorden Ny udviklingsstrategi - borger.dk mod 2014 Nye værktøjer til myndigheder Ny forside Post på borger.dk Borgerportalstræf 2010

Udviklingsstrategi for borger.dk 2011 - 2014 Borger.dk 2014 skal fremme borgernes valg af digital selvbetjening Borger.dk 2014 skal hjælpe myndighederne med at fremme brugen af deres løsninger

Borger.dk er én indgang blandt mange Det vigtigste i den nye strategi er … at borgerne bruger digital selvbetjening uanset hvorfra Fællesoffentlig markedsføring (eDag3) Styrkelse af web 2.0 Integration mellem MinSide og selvbetjening

Borger.dk vil hjælpe myndighederne med at fremme brugen af deres løsninger Min Side Artikler Lokalt indhold Kort Offentlige adresser (FOA) Statistik

Samarbejdsaftale om MinSide KL Ålborg IT- og Telestyrelsen Århus København Frederiksberg Næstved

Aftalens indhold og leverancer Implementering af ”Min Side” på kommunernes hjemmeside På længere sigt: Tekster på borger.dk Borgerinddragelse FOA (Fælles Offentlig Adressedatabase)

Lokalt indhold (eksempel: Vielse) fra kommunen

Post på borger.dk Selvbetjening Min Side Emneindgange

Post på borger.dk www.modernisering.dk

Borgerportalstræf 2010 Borger.dk’s nye udviklingsstrategi ’Min Side’ og kommunerne Web 2.0 og brugerinddragelse Og meget mere 4. Oktober i København, 5. oktober i Århus Se programmet og tilmeld dig på www.cok.dk

Tak for jeres tid Christer Bøgh Andersen IT- og Telestyrelsen Borger.dk er din indgang til hele det offentlige Danmark. På borger.dk kan du finde information og betjene dig selv over for det offentlige. Tak for jeres tid Christer Bøgh Andersen IT- og Telestyrelsen Borgerkommunikationskontoret Center for borger.dk cha@itst.dk