Temamøde 4 Spil forældrekortet og øg elevernes læring.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Danehofskolens værdigrundlag
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Med særlig fokus på de tosprogede forældre
Når lærere samarbejder med forældre
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Hvad er det der sker, når der ingenting sker?
Højdevangens Skole Her er godt at lære
Frøslev-Padborg skole
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
- fortsat midt i en flekstid?
Elevator-talen Gjerrild-Bønnerup Friskole. Fællesskab  På tværs af klasser og alder. Fællesskab i forældregruppen. Fællesskab i personalegruppen på tværs.
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereform på Sortedamskolen
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Inklusion med læring Hvilke navne??.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Mølholm Skole Baggrund & optakt til skolebestyrelsens arbejde med skolen i bevægelse.  Processen vedr. fremtidens skole blev præsenteret, og igangsat.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Fem lærere på mentorkursus
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Åse Bille Jensen Uddannet Odense seminarium 1992 Åløkkeskolen 1993
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Målstyret læringsreform
Konfliktforebyggelse
Bruges efter behov som ”velkomst”
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Spiller musikken i DSS? Trine Bruun Sørensen. Om mig selv Uddannet på musikkonservatoriet Pæd. Uddannelse: Instrumental soloundervisning Hørelære hold.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
M ØDE OM VISIONSDAGEN D. 15. MAJ 2015 o Hvorfor har bestyrelsen taget dette initiativ o Hvad er rammerne omkring dagen o Hvad kan forældrene og hvad kan.
Fem lærere på mentorkursus
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
©Evaluering. Af læring, undervisning og uddannelse
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Fællesbestyrelsen for Sparkær LBO og Mønsted Skole.
Princip om skolefrihed Godkendt d
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Inspirationsworkshop med fokus på
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Temamøde 4 Spil forældrekortet og øg elevernes læring

Jacob Due Andersen - Seden Skole Skolerigsdag Erfaringer med FORDI- projektet på Seden Skole

Jacob Due Andersen - Seden Skole Skolerigsdag FORDI-projektet FORældreDIalog-projektet  Skole & Forældre, UCC/UCL og skoler i tre kommuner.  Tre år – tre faser. Undersøgelse – erfaringer – forankring.  Fokus på kommunikation og rammesætning af samarbejdet.

Jacob Due Andersen - Seden Skole Skolerigsdag Erfaringer 1 Kommunikation  Skole-hjemsamarbejde ”alle” skoledage!  Forældrene er nysgerrigt interesserede: ”Hvad har du lavet i skolen i dag?”  Intra – telefon – ”møde” mv.  Forventningsafstemning bl.a. om indhold og roller.

Jacob Due Andersen - Seden Skole Skolerigsdag Erfaringer 2 Rammesætning  Hjemmebesøg  Elev- og forældreinddragelse.  Elementer fra undervisning - fx CL  Uformel forældrekaffe.

Jacob Due Andersen - Seden Skole Skolerigsdag Erfaringer 3 Differentieret samarbejde.  Individuelle hensyn indenfor fællesskabets rammer.