Selskabspræsentation 29. maj 2007 - i forbindelse med frigivelse af prospekt og ansøgning om optagelse af selskabets aktier til notering på Københavns.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Advertisements

Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Generalforsamling Codan A/S 5. april  Et godt år •Vækst i bruttopræmier på 3,3 % •Combined ratio forbedret med 0,7% •Resultat efter skat på
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Q2 2006/07 præsentation, 11. maj 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Indvandrere og efterkommere i grundskolen Niels Egelund, professor, dr
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Velkommen til Topdanmarks seminar om genforsikring
Overskrift.
Nye globale krav til virksomheder og regional udvikling Jan Hylleberg Adm. direktør Vindmølleindustrien.
Holmegaard en ny begyndelse.
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
Topdanmark Informationsmøde 1. november 1999.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Arlas strategi – og globale muligheder
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Hvordan kommunikerer ATP?
Der er penge i kommunikation
Futures og optioner på Københavns Fondsbørs
Forøg din værdi som konsulent
Velkommen til DGF’s 92. årsmøde og generalforsamling.
Året der gik Klubstart den 1. maj 2006 majjunijuliaug.sep.okt.nov.dec.jan.feb.
NordDanmarks EU-kontor ”Lokale visioner – Internationalt samarbejde”
1 Samfundsøkonomi-7 Uge Aktuel økonomi ECB rentenedsættelse.(Formål, virkning) Dansk Nationalbanks reaktion. G20. Hvad kom der ud af topmødet?
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
Medarbejdermøde 11. september Orientering om ASB’s strategi og udvikling  Hvordan klarer ASB sig lige nu?  Får vi flere penge og mere plads i.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
1 Velkommen til Generalforsamling Dagsorden Ledelsens beretning om selskabets virksomhed Forelæggelse af årsrapport 2007/08 og koncernregnskab.
Højskoleforeningen, Vartov 1. april 2014 Jakob Clausager Jensen Konsulent for internationale aktiviteter Efterskoleforeningen.
1 juni 2002 Topdanmark Juni juni 2002 Hvorledes Topdanmark ønsker at skabe værdi Driftsmæssigt: En præmiefremgang som overstiger markedsniveauet.
1 Presse- og analytikermøde 31. januar Tidligere udmeldinger om orkanen Branchen Umiddelbart efter orkanen Ca. 1 mia. kr. Medio december 1999.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Tican koncernen.
Global Compact og CSR – fra principper til praksis 3. juni 2008 Muligheder for støtte gennem VÆKSTmidt programmet.
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
”Mediemakt og kvinnemakt i Danmark” Pernille Tranberg, chefredaktør
Stedet som indgang til digital forvaltning
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Bestyrelsesformand Vagn Sørensen Forelæggelse.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Scenarieanalyse og realoptioner
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.
4. Virksomhedens etablering
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.

Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Kapital til Vækst. Hedensted 17. Marts 2015 Lars Stigel, direktør CAPNOVA A/S Kontakt:
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Dansk Supermarked i korthed
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Historie og organisation
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

Selskabspræsentation 29. maj i forbindelse med frigivelse af prospekt og ansøgning om optagelse af selskabets aktier til notering på Københavns Fondsbørs

Indhold •Vision •Portalforretningen •IR-komponent forretningen •Finansielle hovedtal •Fremtidsudsigter •Aktieudbuddet

Vision Det er EuroInvestors vision at blive den førende udbyder af investeringsinformation online til private investorer primært i Europa, for dermed at skabe en ensartet og samlet adgang til information og netværk af private investorer, der udveksler synspunkter og erfaringer - også på tværs af landegrænserne.

2 forretningsområder Lokale investorportaler til private brugere Ca. 80% Online tjenester til Investor Relations (IR) Ca. 20%

Portal-forretningen BRUGERE ANNONCØRER • danske brugere om måneden •> brugere i udlandet •Et stigende antal betalende abonnenter •Et betydeligt antal annoncører •Efterspørgsel og pris bestemmes af brugertrafikken

Indholdet fokuserer på aktiemarkedet… KursinformationAktieskolen PorteføljestyringDebatforum (Danmarks største)

…og på mange andre finansielle markeder Finasielle nyhederObligationer …og livstilstemaerInvesteringsforeninger

Nyhedsbreve Ugentligt nyhedsbrev Udsendes søndag aften til abonnenter Dagligt nyhedsbrev Udsendes alle hverdage til abonnenter

Grundlaget for annonceindtægterne … er Euroinvestors kraftigt voksende brugerbase Kilde: TNS Gallup (2007) Unikke brugere pr. måned

En stærk position i forhold til alternativerne Unikke brugere pr. måned Kilde: TNS Gallup (2007)

Trafikken på danske finansportaler Januar 2007 Kilde: FDIM 2007

Markedet for online annoncering i Danmark Kilde: Kilde: FDIM og ReklameForums Annoncebarometer (2007)

Potentialet i europæisk online annoncering Kilde: JupiterResearch, 13. september 2006

Strategi for den danske investorportal •Fastholde og styrke positionen som markedsleder inden for investeringsinformation på nettet •Udvide fokus fra ’aktieinvestering’ til ’privatøkonomi i det hele taget’ •Sikre en fortsat god brugeroplevelse, der skaber brugertrafik på portalerne og dermed annoncesalg •Fremskaffe, organisere og skabe nye typer information, herunder special-portaler, evt. via strategiske partnerskaber •Udnytte og udvikle ny web-teknologi •Udvikle og understøtte nye typer af vidensdeling og brugerpublicering

Strategi for internationale investorportaler •Lancere lokale portaler i 2–3 nye lande i Europa i løbet af 2007/08 •Videreudvikle den internationale investorportalplatform og derved øge mængden og kvaliteten af indholdet •Anvende den internationale investorportal-platform til at nedsætte omkostningerne ved etablering og drift •Indgå partnerskaber og samarbejdsaftaler med andre onlinemedier for at sætte fart i trafikvæksten •Opkøbe lokal virksomhed med årlig omsætning på DKK 1-10 mio. for at •etablere nyt geografisk marked •sætte fart i en eksisterende satsning •tilføre ny teknologi

IR-komponenter BØRSNOTEREDE SELSKABER INVESTORER •Euroinvestor leverer plug-ins med kursdata til selskabernes hjemmesider •…og modtager løbende licensindtægter •Selskaber leverer kursoplysninger om deres egen aktie til det finansielle marked via hjemmesiden

Euroinvestors IR-komponenter...skaber liv på på selskabernes IR web sites …viser aktiekurs- information og kursgrafer …giver mulighed for kursopslag, download til Excel m.m. …tilpasses fuldstændig til kundens eget web design

Strategi for IR-komponenter •Fastholde og udvide forhandlersamarbejdet med nuværende partnere, der typisk er total-leverandører af online IR-løsninger •Skabe partnerskaber med nye leverandører •Udvikle nye og forbedre eksisterende produkter

Resultatudvikling Hovedtal, TDKK2002/ / / / 06* 2. Halvår 2006 Nettoomsætning Resultat af primærdrift Årets resultat * Regnskabsåret indeholder kun ni måneder.

Balance TDKK2002/032003/042004/052005/ 06* 2 halvår sep. 30. Juni31. dec. Anlægsaktiver Tilgodehavender Likvider og værdipapirer Aktiver i alt: Egenkapital * Regnskabsåret indeholder kun ni måneder.

Pengestrømme Pengestrømme, TDKK2002/032003/042004/052005/ 06* 2. Halvår 2006 Pengestrømme, drift Pengestrømme, investering Pengestrømme, finansiering Pengestrømme i alt * Regnskabsåret indeholder kun ni måneder.

Nøgletal 2002/032003/042004/052005/06* 2. Halvår 2006 EBIT-margin10,99,418,866,063,2 Resultatgrad10,28,816,967,965,6 Soliditet45,854,554,866,075,8 Egenkapitalforrentning28,311,212,942,314,8 * Regnskabsåret indeholder kun ni måneder.

Forventninger til fremtiden •Regnskabsåret 2006/07  Omsætning på mellem DKK 17,5 mio. og DKK 19,0 mio.  Ebit-margin på 50-55% •Forventninger til  Omsætningsvækst på 18-20% pr år  Ebit-margin på 55-60% De beskrevne forventninger til den fremtidige udvikling er forbundet med usikkerheder og risici, hvoraf en række – men ikke nødvendigvis alle – er beskrevet i Selskabets børsprospekt (maj 2007). Disse og andre faktorer kan indebære, at den faktiske udvikling afviger væsentligt fra forventningerne.

Tegningen •Loft for tegning Hver investor kan maksimalt tegne aktier •Tildelingsprincip Tidsmæssig prioritet af de på internettet og via tegningsblanket tegnede aktier •Garantistillelse for udbuddet Capinordic Bank A/S har stillet tegningsgaranti •Tegningsordrer eller via fax til Capinordic Bank A/S, Corporate Finance ( ) •Resultatet af tegningen Meddeles via Københavns Fondsbørs den 11. juni 2007 •Første noteringsdag er 14. juni 2007 •Yderligere detaljer i prospekt af 22. maj 2007

Aktionærsammensætning

Milestones 1999Partnerskab med Jubii A/S, Danmarks førende internetportal 2000 Køber Euroinvestor.dk runder unikke brugere pr. måned 2001 It-boblen brister, og onlineannoncemarkedet går i stå 2002 Forhandleraftale med Hugin Online 2003 Euroinvestor får sit første overskud (2002/2003) 2004 Forhandleraftale med Thomson Financial 2005 Euroinvestor.dk runder unikke brugere pr. måned 2006Euroinvestor kåres som Gazelle-virksomhed Portaler i Sverige, Norge, England, Holland, Frankrig, Spanien, Italien unikke brugere i Danmark og yderligere unikke brugere internationalt 2007Ny besøgsrekord: unikke besøgende i Danmark i januar 2007

Yderligere information Børsprospekt af 22. maj 2007 Online chat Tirsdag den 29. maj kl – Mandag den 4. juni kl – på Yderligere spørgsmål kan rettes til Bestyrelsesformand Søren Alminde Telefon: Adm. direktør Nicolai Frisch Telefon: