Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Fundet på Sofiedalskolen i Aalborg
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Tredive eller halvtreds års manglende fokus på skolebyggeri og indretning af skoler har sat sine spor. Mange steder er der et udtalt behov for at om- eller nybygge, og det er glædeligt at se, at opgaven tages op med alvor og entusiasme overalt i kommunerne. Billede fra Rødekro Skole
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Hvorfor har man valgt at inddele skoler i mindre rum? Befinder vi os godt i rum med parallelt modstående vægge? Nej – vel? En skole, der lever op til samtidens krav, må kunne tilbyde brugerne anderledes rammer, end den skole, der er designet til at servicere industrisamfundet Billede fra Hellerup Skole
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Skolen er børnenes arbejdssted. De har samme ret til medbestemmelse i forhold til læring og fritid som voksne har på deres arbejdsplads. Vi skal altså ikke bare tage børnene med på råd, vi skal sikre, at de kan være medstemmende om deres læringssituation. Billedet er fra Allensbach Grund- und Hauptschule, Konstanz
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Tryghed og kreativitet går hånd i hånd i læringsmiljøet Billedet er fra Allensbach Grund- und Hauptschule, Konstanz
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Læring og oplevelse stiller krav til fællesfladerne. Rummet uden for klasserne kan inddrages til kreative arbejdsområder, hvor arbejde veksler med socialt samvær. Her giver fællesfladerne på en gang adgang til skolens øvrige faciliteter og fungerer som væresteder. Billederne er fra Sdr. Vang skolen i Kolding
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Transparens er mere og andet end glaspartier i væggen. Transparens er en holdning til åbenhed og demokrati. Billederne er fra Ringstabek skole, Nærum Gymnasium og Nibe Skole
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Åbne skoler og transparens stiller krav til fleksibel indretning. Projektakvariet anvendes til arbejde individuelt og i små grupper. Persienner kan gøre projektakvariet semi- transparent. Billede fra Rødekro Skole
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Lys og rum står for indblik og udblik. Billederne er fra Futurum skolen i Håbo
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Gode rammer skaber tryghed for børnene Man kan klæde børn i uniform, men ikke forhindre at de sutter på tommelfingeren! Billederne er fra Calstock Primary School, Plymouth
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Computerrummet kan jo lige så godt være et sjovt sted. Kreativ aulaindretning. Aulaen er ofte skolens største rum. En kreativ udnyttelse som her i Allensbach har tillige gjort den til et attraktivt lære- og værested. Billederne fra Allensbach Grund- und Hauptschule, Konstanz
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten www.ankermikkelsen.dk Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten Teamarbejdet om børnenes læring stiller nye krav til medarbejdernes arbejdsplads Arbejdsforholdene bør opfordre til at arbejdet naturligt foregår på skolen. Billederne er fra Futurum skolen i Håbo