Peter Hanke 2012 www.peterhanke.com www.exart.dk Exart Performances Kulturens skjulte styrker • Opgør med kultur-fritid • Digitale indfødtes adfærd • Gør.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
-En lærerig arena for alle aldre
Advertisements

Dias 1 D E P A R T M E N T O F M E D I A, C O G N I T I O N A N D C O M M U N I C A T I O N Kulturens medialisering Danmarks Biblioteksforening Årsmøde.
Lidt om vejleder rollen
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Egedals byudviklingsområder skal være eftertragtede for deres fokus på klima, energi og sundhed – kombineret med spændende arkitektur, inviterende byrum.
Udviklingschef Anne Holm Sjøberg, Region Hovedstaden
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
At tænke iværksætteri under sin uddannelse Dette kapitel er inddelt i 5 underafsnit. 1.På pædagogstudiet •Hvad betyder Heidis forestilling om at have sit.
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Rykker vi? Eller er alt ved det gamle?
Frie informationer og kampen for demokrati Biblioteker og demokratisk dannelse.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Lærerprofessionen.
Formandens mundtlige beretning. ET FORRYGENDE ÅR - MED BIBLIOTEKERNE PÅ DAGSORDNEN.
Hvorfor børnekulturpolitik?
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Årsmøde 8. maj 2012 Kl : Morgenmad Kl : Konsortiet byder velkommen og indleder dagen V/ Lone Knakkergaard og Kirsten Husted, Vejle Bibliotekerne.
Kultur og Fritid Fyrtårne / status– Hvor er vi?
Kommunale chefforventninger til en ny folkeoplysningslov Oplæg for Fritid og Samfund d. 25. april 2008 i Vissenbjerg v/ Børne- og Kulturdirektør Per B.
Visionsproces Fra ord til handling.
Nyt ansvar.
Ny kultur-, idræts- og fritidspolitik. Velkommen • ”Verden ligger åben” – Hvor skal vi hen? – Hvad skal vores fælles hovedvej være? – Hvad skal vi række.
E-inklusionens udfordringer – hvordan gør vi det endnu bedre? Stig Langvad, formand for DSI.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Kulturforståelse niveau C Formål: Formålet med kulturforståelse er, at eleverne udvikler deres evne tl at kommunikere såvel inden for som på tværs af kulturer.
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
________________________________________________________________________ Møde med foreningerne 6. oktober 2011 Landsbyvisions-modellen ”Byrådet ønsker,
Bibliotekstilbud i lokalområder -Projektmodning  Resultater  Formål Ringkøbing-Skjern Bibliotekerne Varde bibliotek Esbjerg Kommunes Biblioteker Syddansk.
John Andersen Empowermentbegrebet
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Specialefterskoler … i et inklusionsperspektiv:
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Facebook 2014 Byrådscentrets personalemøde 4. april 2014.
Pædagogfagets kernefaglighed
Det 21. århundredes informations- og kulturformidlere Undervisere: Jan Graulund & Hans Jørn Nielsen  Kurset introducerer til nogle faglige problemstillinger.
Strategiske overvejelser Hvilke muligheder giver Makerkulturen bibliotekerne Roskilde 1. april 2014 Mogens Vestergaard Knud Schulz 1.
Udfordringer og visioner på børne- og kulturområdet BKF Syddanmark 18. marts 2010 Klaus Majgaard.
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Strategiproces Fællesmøde 29. oktober 2011
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Udfordringer og visioner på børne- og kulturområdet BKF Midtjylland 5. marts 2010 Klaus Majgaard.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Styrket rammer for erhvervsskolerne som kraftcentre for virksomheder v/ Vicedirektør Anders Hoffmann.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Udvikling af § 79-området. 2 Indhold 1.Baggrund 2.Mål 3.Inspiration 4.Vision 5.Hvad skal der til? 6.Næste skridt?
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
HR & LEDELSESDAGEN Sådan skaber du værdi til din forretning gennem HR 24. Maj 2016 kl Henrik B. Sørensen Mail:
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Handlekraft gennem fejring af fejl Signe Jarvad Fritids- og Kulturchef Vesterbro, Kgs. Enghave & Valby Kultur og Fritidsforvaltningen Københavns Kommune.
Uddannelse til bæredygtig omstilling Universiteternes bidrag Ulrik Jørgensen, prof., centerleder DIST, Aalborg Universitet København 1 Ulrik Jørgensen.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse,
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Opsamling på de fire klyngemøder v. Jeanette Lund
Soc-/sygfagpakke på VUF (ved Bodil, Sussanne og Dan)
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

Peter Hanke Exart Performances Kulturens skjulte styrker • Opgør med kultur-fritid • Digitale indfødtes adfærd • Gør ekspertisen synlig Kulturformidlingens muligheder • Imødekomme en kreativ professionalisme • Dannelsesperspektiver • Redefinere vidensekspertens rolle • Katalysator for transformationerne i den offentlige service Kulturformidling i den digitale-sociale transformation

Peter Hanke Exart Performances Kulturens skjulte styrker • Kultur og fritid – Et arrangeret ægteskab, der bør opløses som en historisk parentes – Kulturen hører til, hvor værdierne skabes – Skift fra rekreative oplevelser til entreprenørskab • Digitale indfødte – Næste generation er normsættende – Gør transparens og informationsdeling til et fællesskab • Kulturens eksperter bør være helteskikkelser og mentorer – Bliv katalysator for positive forandringer – Inddrag både befolkningen og politikerne meget mere

Peter Hanke Exart Performances Efter R. M. Mason 2008: Millennials/Digital Natives: Wired Differently?

Peter Hanke Exart Performances Kreativ professionalisme • Under hvilke omstændigheder kan kulturens virksomheder blive en del af Danmarks vækst ? • Hvordan hjælper biblioteket håndværkeren, der gerne vil blive designer eller forretningsmand eller en teenager, der vil være topmodel ? • Viden er mere end informationssøgning – Er du vidensekspert eller kassedame i informationssupermarkedet ? Dannelse • Hvordan styrkes åndslivet i din kommune? • Hvordan forener man et kulturaristokrati og befolkningen ? • Hvordan gøres oplevelser lærerige og ikke belærende ?

Peter Hanke Exart Performances Fremtiden for kulturformidlerne Personligt: • Fra formidler til entreprenør • Katalysator for positive forandringer • Udfold ekspertisen i mange miljøer Institutionerne: • Forsamlingshuset gentænkes • Højskolens dyder og evne til social inklusion • Agora – Mødestedet som overordnet idé