Udstillingsprincipper Opfølgning på studieturen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialog mellem Stenomuseet og 1c årgang 2011 Egaa Gymnasium
Advertisements

Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
LÆRINGSPRÆFERENCER VS FJERNUNDERVISNING
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Hvad er en brugergrænseflade
Landart.
HISTORISK ATLAS Tematimer København 5. december 2008
Formularer (Access, del 3)
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Endelig London……2010. Hvem kører med hvem? •Vi krydser af •Se listen på hjemmesiden •I skal være ved færgen klokken
1. møde den 1. september 2011 • Se bilag 2. møde opfølgning på mødet den 1. september • Uden resultat, da vi ikke kunne se formålet med en vandfond og.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Hej igen. Jeg har været til min første fødselsdag hos min nye faster Lene. Her er lidt billeder fra festen.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Museologi Implementering & lokal efteruddannelse
Denne gruppe blev så igen delt, for 70 børn er for mange at undervise på en gang.
Zellervidenskabsteori 4. sem. F 05, Wittgenstein 1 tankeeksperiment 1. Eksperiment: Forestil dig følgende situation: du vil sige til et andet menneske.
Egå Gymnasium 2010 CG – LM – TB – TS (Intrface-gruppen)
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Gennem vores undersøgelser af zoo.dk har vi fundet ud af sitets tre største usability problemer:
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
Dramatiseret formidling Små tings museumsdramatiseringer Connie Svabo, RUC Adjunkt i oplevelse og rumligt design Ph.d. om besøgendes oplevelser på naturhistorisk.
Virksomheder - definition
Symbolismen Historisk tid ca – 1920, hvad kendetegner - ismen
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Engelsk er studieretningsfag i 2.f. Engelsk er studieretningsfag i 2.f. Engelsk er det naturlige omdrejningspunkt for den internationale profil i studieretningen.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Økonomi og Jura Årsopgørelse - med moms som eksempel.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
SOUNDSLIDES Produktionsplan for: Gruppe:___________________________________________________ Klasse:______________ PRODUKTIONSFASER 1. Idéudvikling 2. Forberedelse.
Muligheder og begrænsninger i arbejdet med inklusion i dagtilbud Reforma 14 – dagtilbud d v. Tom Ritchie UCC.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Mundtlig matematik eksamen
ITAPC 1 Præsentation 6: Writing Short Papers. Agenda Motivation Short Paper formatet Hvordan.
Milles Univers Brainstorm til website til tv serien Mille.
Udstillingsprincipper. Kunsten at læse et museum Skrevet på ”portugisisk” Ør i hovedet og tung i benene.
Skrevet af Alexander E, Amalie og Wootae 6.a
Hvad? Hvordan? Hvorfor ? Og hvorfor relevant for AT m. innovation? Torben Benoni & Lise Mark Steno Museet Kursus, Marts 2015.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
Dokumentation Her er der et screenshot af skærmen mens vi laver vores forside til medieproduktet.
Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
Udstillingsanalyse Almen studieforberedelse. Museum literacy, ideelt set… - evnen til at ”læse” museumsinstitutionen og gennemskue dens skjulte dagsorden.
Grønlænder lejligheden Ayman, Nada, Nikolaj og Nora.
Museologi på skoleniveau AT forløb for 9 1.g klasser ”Verdensbilleder: Renæssancen” + perspektiver på skoleniveau.
Indhold: ● Metode: Social konstruktivisme (og interpretivisme?) ● Jens Jørgen's guldkorn ;-) ● Betindelser for et godt argument ● Ikke-gyldige argumenter.
ET SAMARBEJDSPROJEKT MELLEM GAMMEL ESTRUP – HERREGÅRDMUSEET, PADERUP GYMNASIUM, MUSEET PÅ SØNDERSKOV OG VEJEN GYMNASIUM Partnerfællesskaber på tværs.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Ophavsret på nettet  Denne PP gør rede for danske regler  Internationale regler er anderledes og ofte mere kompliceret  Er cyberspace = ”det vilde vesten”
Innovative elever Løser virksomhedsproblemer J.F. Willumsen Museum 8. klasse.
To AT-forløb Verdensbilleder En iscenesættelse af atombomben.
Se støjen E-læringsmodul Fysik/kemi It-færdighedsniveau:
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Museumssafari Spørgsmål til en museumsinspektør v/Hanne Teglhus.
Manipulation af data Medieobjekter
M/S Museet for Søfart Konference: Børn, kulturarv og museer d
06/12/2018 Anvendelsesorienteret undervisning i faget videnskabsteori og vidensformer Rune Eriksson, lektor Camilla Moring, lektor.
Ophavsret på nettet Denne PP gør rede for danske regler
Formidling på sociale medier – Ereolen Global
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Udstillingsprincipper Opfølgning på studieturen MUSEOLOGI Udstillingsprincipper Opfølgning på studieturen

Museerne i London British Museum Shakespeare’s Globe Theatre Tate Modern The Imperial War Museum

ANALYSEMODEL Genstandsniveau: genstandstyper indsamlingsområde Udstillingsniveau: formidling brug af paratekster, dvs. lys, lyd, tekster, billeder, computere m.v. udstillingsprincipper Museumsniveau: arkitektur og omgivelser portaler på nettet organisation, ansatte, økonomi, arbejdsplads

Opgaven på British Museum I hvert galleri skal gruppen vurdere, hvilket af de tre udstillingsprincipper, der er det dominerende.

Det DIDAKTISKE princip At overføre viden Informerende Undervisende

Det DIDAKTISKE princip Bred enighed om rum: Nr. 68 (Money) Nr. 40 (Medieval Europe) Nr. 14 (Greek vases) Generelt har I bedømt mange udstillinger til at være delvist didaktiske.

Det AFFEKTIVE princip Dramatiserende Appellerer til gæstens følelser og moralske holdninger Lys, lyd, gribende øjenvidneberetninger gengivet på fotos og video

Det AFFEKTIVE princip Rum 4 Egyptian Sculpture (nogle af jer) Rum 62-63 Egyptian death and afterlife (en del af jer siger også didaktisk). Lys, lyd, død…?

Det ÆSTETISKE princip Skønhed og ”god smag” Afstemte farver og dæmpet lydside Få/ingen skilte God plads mellem genstandene Bænke eller sofaer

Det ÆSTETISKE princip (forsat) Rum 18 Parthenon (enighed)

Rum 4 (bred enighed om det æstetiske)

Konklusioner på British Museum Kan man sige noget generelt om forholdet mellem genstandstyper og udstillingsprincipper på British Museum?

Shakespeare’s Globe Theatre Hvilken type museum er det i forhold til British Museum? Hvilke udstillingsprincipper benyttes der? Kender I lignende typer museer i Danmark?

Tate Modern Hvilken type museum er det i forhold til de andre? Hvilke udstillingsprincipper benyttes der? Hvorfor? Museet var jo desværre delvist lukket pga. strejken – men I kan jo altid prøve igen 

The Imperial War Museum Hvilken type museum er det i forhold til de andre? Hvilke udstillingsprincipper benyttes der? Hvorfor? I fik til opgave at finde ét eksempel derinde på en god/interessant udstilling. Hvad kan I huske og hvorfor?

The Imperial War Museum

Jeres udstilling Hvilke udstillingsprincipper brugte I? Hvorfor? Hvad ville I gøre, hvis I havde tid og penge nok til det?