Underskriftsdatabasen Digitale underskriftsprotokoller.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Ansøgning om etablering af faskine
Ansøgning om etablering af faskine
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Fuldmagter i tinglysningen
ESR Ejendoms Stam Registret
e-bolighandel og e-garanti
Ansøgning om etablering af faskine
Anmelderdatabasen Hvem kan få tilladelse til at tinglyse for andre?
Ændringsforslag til lovforslag L1 §12. stk 4 Grupperådsmøde •Oprindeligt forslag Tilføjes til §12, stk. 4: ”Kopi af indkaldelsen med dagsorden og bilag.
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Digitale pantebreve Hvad er nyt?.
Digital tinglysning i praksis
Offentlig InformationsServer
Videreoverdragelse af software EU-Domstolens afgørelse i UsedSoft vs
Virksomhedens informationsbehandling
Kursusmodul II Udvidet kursus - Eksportkontrolprocedurer Signe Flege Erhvervsstyrelsen Erhvervs- og Vækstministeriet.
Hvad betyder det for os? På 2 lån med swap-aftale skylder vi i alt kr. 343 mio. Rentefoden incl. swap-aftalen er 4,56% på det store og 5,45% på det lille.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Tinglysningsafgifter Nyheder i den digitale tingbog.
Konsulentservice Ejendom Hvordan er virkeligheden?
EHP - EjendomsHandelsProcesser
Sektorstandardisering for Tinglysning
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Validering af data (Access, del 7)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
Domstolsstyrelsen August 2006
Affaldsdatamodel høringsmøde - Organisering 10. november 2008 velkommen til Miljøstyrelsen.
Domstolsstyrelsens IT og procesudviklingscenter Copyright © Workshop for System-system brugere – april - Samarbejde omkring udviklingen/test Bilbogen.
Optagelse.dk for forældre og elever i grundskolen
18. Strategisk analyse af interne forhold
Fuldmagtsdatabasen Digitale fuldmagter.
Lettere forurenede arealer.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Plantekongres 2007 Ny miljøgodkendelse af husdyrbrug
Plansystem for kommunale plandata Henrik Larsen Geoforum, 4. Maj 2004 Kort- & Matrikelstyrelsen.
Organisering og navigation John Paulin Hansen September 04 Usability.
Geopolitiske emner i tiden Kommunalreformen Fælles kommunal teknisk – topografisk kortlægning Fremtidens ejendomsdannelse.
Proces Ministeren beslutter, hvilke anbefalinger der skal følges, og hvordan de skal følges Lovgivning Forligskreds.
Organisering og navigation John Paulin Hansen Februar 05 Usability.
25. februar 2010RJA1 Servitutter En servitut er en aftale vedr. fast ejendom (en begrænset rettighed over fast ejendom) En servitut opstår: –Ved aftale.
Kapitel 21 Pant. 1.Pant og vigtige begreber 2.Hvad kan kreditor få pant i? 3.Misligholdelse af pant i ejendommen 4.Dobbeltoverdragelse – prioritetsvirkning.
Rådgivning for læger. Advokat Helge Busk ADVODAN Torvegade Vejen
Kapitel 27 Bolighandel. 1.Parter i en bolighandel 1.Sælgers aktører 2.Købers aktører 2.Forløbet i en bolighandel 3.Mangler ved fast ejendom Kapitel 27.
Vejledning til efterskoler om EFI I denne præsentation har vi samlet lidt information om EFI og hvordan skolen kan blive oprettet i systemet. Først fortæller.
Kapitel 20 Fordringer, gældsbreve og pantebreve. 1.En fordring – hvad er det? 2.Overdragelse af krav 3.Debitors indsigelser mod kravet 4.Hvem kan tage.
Kontrol af fejl i ansattes ret til ferie med løn Hvad skal du som TR kontrollere? Hvad skal du gøre hvis fejl konstateres?
Skanderborg Én indgang – fælles adgang – job som udgang Om at begrænse tilgangen til førtidspension.
Anden lovgivning afsætning.
DdL-konference forår 2017 VÆKST OG UDVIKLING I HELE DANMARK
Jupiter temadag den 30. maj 2007
Tingsretlige konflikter
Rådgivning for læger 21. Juni 2017.
Googles privatlivspolitik
Kapitel 7 Fuldmagt Kapitel 7 handler om:
Informationssikkerhed ved Morten Eeg Nielsen og Julie Sigh
Holdleder / Holdsport Valby Boldklub Ungdom.
Køb af praksis 7. november 2017.
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Nye digitale løsninger
Personligt Tillæg Folkepension.
Elektronisk tinglysning Lånesagen og underskrift på tinglysningsdokumenter ved Mai Robrahn Hansen.
Tak for invitationen Bambora online betaling Persondataforordningen.
Kapitel 18 Bolighandel.
Kapitel 13 Kreditaftaler.
Kapitel 7 Fuldmagt Kapitel 7 handler om:
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

Underskriftsdatabasen Digitale underskriftsprotokoller

 Signatur foretages efter de gældende regler, hvorefter Tinglysningsretten skal kunne kontrollere identiteten på den person, der har skrevet under.  Derfor skal virksomheder som udgangspunkt anvende personlig digital signatur eller medarbejdersignatur.  Hvis en virksomhed har til formål at sælge eller pantsætte, kan denne – hvis de interne regler for dispositioner tilsiger det – anvende virksomhedssignatur.  Virksomheder indberetter data om de underskriftsbemyndigede til Tinglysningsretten (digitale underskriftsprotokoller).  Bemyndigelsen kan begrænses til f.eks. salg af fast ejendom, aflysninger m.v. Underskriftsdatabasen

 Antallet af nødvendige underskrifter kan angives.  Virksomheden selv foretager opdatering af underskriftsdatabasen.  Tinglysningsretten kontrollerer oplysningerne i databasen op imod underskriftsreglerne for virksomheden i Erhvervs- og Selskabsstyrelsens register. Underskriftsdatabasen