Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSigrid Axelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Fuldmagtsdatabasen Digitale fuldmagter
2
Fuldmagtsdatabasen Vil indeholde fuldmagter til brug for tinglysning
Modtages som papirfuldmagt, skal være oprettet på en standardiseret formular og kontrolleres af en sagsbehandler, hvorefter den elektronisk vil blive indlæst (via OCR). Modtages som digital fuldmagt (underskrevet med fuldmagtsgivers digitale signatur). Alle fuldmagter opbevares i den elektroniske akt som en del af tinglysningsekspeditionen.
3
Fuldmagtsdatabasen Fuldmagten skal angive
Hvem der afgiver fuldmagten (fuldmagtsgiver) den person/virksomhed, som får fuldmagten (fuldmagtshaver), Hvilken rolle som fuldmagtshaver kan indtræde i (sælger, pantsætter m.v.) hvilken type af forretningsekspedition der er omfattet af den afgivne fuldmagt (salg, pantsætning m.v.), omfanget af fuldmagten (hvad må fuldmagtshaver?) tidsperioden, som fuldmagten gælder for. Identifikationen af objektet/objekterne som fuldmagten gælder for (fast ejendom, bil, andelsbolig m.v.), Beløb som fuldmagten begrænses til.
4
Fuldmagtsdatabasen Funktionaliteten stilles til rådighed både via internet (portalen) og for system/system-brugerne. Skal ses som en udvidelse af den digitale tingbog til også at inkludere en ”fuldmagtsbog”. Kan på sigt bruges til andre former for fuldmagter. IT-løsningen designes med hensyntagen til dette.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.