Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Velkommen til medlemsmøde 29
VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Hvordan bidrager litteratursiden
Caseoplæg om Facebook.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Ballerup fra 50´erne til i dag Involvering af borgerne 2020-strategien For med og af i praksis.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Udvikling af beboerdemokratiet
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Digitale medier og mobning
Vejen til TYRKIET Energi sektoren.
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Nyt fra sekretariatet Mette Bryde Lind.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum.
Carbon 20, Herning Coach Janne Uldall 19. juni 2012
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Beboermøde
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Odrbildne - the beginning of a beautiful friendship Pecha Kucha 28. februar 2011.
Introkursus for frivillige
Status på danske patientforeninger
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Informationsspecialist Vibeke Luk
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
Grontmij Grontmij Status på udvikling af ny JordWeb ENVINA JORD 25. September 2013 Copyright © 2013 Grontmij A/S | CVR Musikhuskvarteret - Aalborg.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Page 1 GOVERNMENT /7/365. Program for ”government 2.0 – nytte eller hype?” Onsdag d. 6. april 2011, kl – :Velkommen ved Michael.
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
MFU beretning Landskomitémøde 12. maj Kommunikationsstrategi? Opsamling på punkt 11 Kommunikationsuddannelse af korpsene Synlighed – tidssvarende.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Møde med Trygfonden Den 29. august 2011 Danmarks Lungeforening.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
DIGITALE TRENDS BIBLIOTEKERNES DIGITALE PULS LIGE NU.
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
Hjerteforeningen ♥ Hjerteforeningen er en af Danmarks største private sygdomsbekæmpende organisationer med  medlemmer. Vi arbejder med forskning.
Fællesmøde mellem Arbejdsmarkedsudvalget & LBR 6. marts 2013.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
IT og Telestyrelsens arbejde med offentlige kampagner Initiativtager til kampagnegruppe – både deltagere fra branchen og offentlige institutioner. - Formål.
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
IT Strategi og status Temadag - økonomi Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og.
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
UNI-Login til forældre UNI-Login til ForældreIntra og MinUddannelse
Præsentationens transcript:

Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen Formandsmøde i Grenå 2013

Program for i dag 15.30-17.00 15.30 – 16.10 Kommunikationsstrategi – hvorfor og hvad er det Spørgsmål til oplæg? 16. 10. – 16.20 Oplæg: Indsats: Lokale aktiviteter 16.20 – 16.25 Nye elektroniske muligheder 16.25 – 16.30 Mød en afsender fra LA 16.30 – 16.45 3 spm. til debat ved bordene 16.45 – 17.00 Opsamling og plenum-debat

Hvordan ser verden ud i dag? Kommunikationen bliver digital Udgangen af 2015 = al kommunikation med det offentlige er digital Det offentlige bliver digitalt – brugerne bliver også digitale… - vi lægger os i slipstrømmen (Og vi glemmer ikke dem, der ikke er digitale)

Engang… AFSENDER MODTAGER VI LAVER ET BLAD FÅR SIT BLAD (LÆSER DET) OG FÅR ALLE DE GAVNLIGE INFORMATIONER - Der er ikke brug for mere: alt er samlet her

I dag

Mediebilledet Ingen dagblade har over 100.000 i oplag – men har flere læsere end nogensinde (på nettet) 3,1 mio. danskere anvender facebook aktivt Størst voksende gruppe på facebook er… pensionister 59 % af danskerne ejer en smartphone 9 ud af 10 solgte telefoner er smartphones PC-salget falder og… … Salget af tablet-computere stiger

Hvad betyder det for os? Vores brugere forventer noget andet af os – på andre tidspunkter og andre måder I dag skal vi møde brugerne: Mobiloptimeret hjemmeside, facebook, twitter, linkedin, debatfora, via andre medier, på instagram og helst med en video… (via deres telefon…)

Moderne brugere forventer: Kommunikationen skræddersys til hver enkelt modtagergruppe At det er brugeren, der er i centrum – ikke afsenderen Og hvorfor det? Fordi alle drukner i kommunikation og budskaber

Hvordan har vi forholdt os til denne udvikling? Februar 2012 vedtog HB en plan for mere strategisk kommunikation Forarbejdet: analyser, interviews, undersøgelser, brugertests osv. Kommunikationsstrategi = en række anbefalinger = omsat til indsatsområder

Mantra Vi skal som forening arbejde for: 1) målrettet kommunikation, der med flere og bedre kanaler rammer forskellige modtagere 2) at blive mere digitale – for det bliver brugerne hele tiden

andre faglige interessenter Den brede befolkning, andre faglige interessenter Engagement – hvem kommer selv – hvem kommer ikke Pårørende (perifære), støtter, tidligere støtter, Sclerose-forskere/sygeplejesker, politiske beslutningstagere Personer med Sclerose, Pårørende (tætte) og frivillige

Status på 5 centrale punkter Og kort info om de resterende

1) Hjemmesiden I dag har vi en hjemmeside: Med et nyt, brugervenligt styresystem Med mere tidssvarende design Med løbende udbygning af faciliteter Der er mobiloptimeret (meget vigtig pointe)

Hvem bruger den? I dag har vi over 25.000 unikke besøgende hver måned. Siden 2011 = stigning på 25 % Stor stigning af nye besøgende Næsten 40 % kommer fra mobil og tablet Næste steps: muligheder for aktiviteter Brugere på siden Personalisering: services Dialog

2) Magasinet Info- og PR-udvalg og HB har besluttet: 4 Medlemsblade i 2014 Medlemsblad relanceres Bagtanken: Der kommer ikke mindre kommunikation fra foreningen, men den kommer på en anden måde Vi møder brugerne, der hvor de er X-antal onlinemagasiner/nyhedsbreve i 2014

Smugkig Det her design har INFO- OG PR godkendt Der arbejdes videre..

3) Nyhedsbreve e-nyt fra Scleroseforeningen = 2500 Forskningsnyt - Scleroseforeningen = 1100 Os imellem = 464 Hvad er planen? 12 ”onlinemagasiner/nyhedsbreve” i 2014. Med temaer, billeder, cases Som ”små” medlemsblade Mulighed for aktiviteter/arrangementer segmenteret på modtagere

4) Sociale medier I 2011 = ingenting I dag er facebook en etableret kanal til kommunikation Systematisk spredning af indhold til facebook Overvågningsportal Dialog-stedet i dag Followers i dag = 3275 Followers Kys sclerose farvel = 3581

5) Video i formidling I dag er video/web tv fast bestanddel i kommunikationen 3-4 videoer om måneden – med mellem 500 og 1500 visninger Kampagner Faste elementer på hjemmesiden

Kort om indsatser Pjecer Kommunikation til unge Nyhedstemaer Mere digital kommunikation Kommunikation til unge Unge-indgang på web/ungepanelet Nyhedstemaer Årshjul med forskellige emner Data og systemer CRM/emails/login IT-strategi Få alle systemer til at tale sammen Loyalitetsprogram Digital sikring af støtte Formidling af aktiviteter (om lidt)

Spørgsmål?

Lokalafdelingers aktiviteter Udfordringer: Hvordan kommunikerer lokalafdelingerne (LA) optimalt med medlemmerne? Hvordan skal LA’s aktiviteter nå ud til brugerne?   Områder, der skal behandles: Finde det gode match mellem: aktiviteter via Papir + digitalt system = med brugernes behov i fokus Muligheder: afsøge nye muligheder: onlinetilbud – personalisering - nyhedsmails – sms – tilmelding/registrering