Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Workshop hjælpeforanstaltninger til bølge 2 Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Michael Fagerlund Andersen,
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Bølgeplan 3 Udlån og udleje af lokaler og ejendomme
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Myndighedsnetværk Digital Post 4. marts 2014 Digitaliseringsstyrelsen
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Nyt om borger.dk september 2010
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune • indbyggere •En kommune på kanten •Digitaliseringsgrad •Bibliotekerne •3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
”Nemt på Nettet” - kurser for borger og ansatte i digital selvbetjening / Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – Vejle 10. oktober 2012.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
INTRODUKTION. PROGRAM o Hvad er o Hvad kan jeg bruge det til? o Hvordan gør man? o Prøv selv /opgaver o NemID o ”Min side” og ”Post” o Opsamling ?
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet - hvad betyder det for dig? [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Program for digital kommunikation
Organisation og kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Vis hjælpelinjer; hjælp ved placering af billeder og objekter: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’ Vis’
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Vandplaner - Status.
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Magistrenes Arbejdsløshedskasse 23. marts Magistrenes Arbejdsløshedskasse Dagens program 1.Fælles information (ca. 45 min) Medlemstilbud Rådighed.
Ny regering, nye tider – dag 1
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
8. april 2017.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Obligatorisk digital selvbetjening
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Bølge 4 i økonomiaftalen for 2015
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Digitalisering i den offentlige sektor
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen Marianne Sørensen,

Hvorfor digitaliseringsstrategi?

Tre spor i digitaliseringsstrategien

Status på kommende væsentlige leverancer for Digitaliseringsstyrelsen • Scorecard (måler på 80 pct. målsætningen) • Hjælpeplan • Udviklingsvejledning • Klarmelding • NemID på smartphone og tablet • Debatoplæg og aftale om strategi for digital velfærd

Bølge 1 •Første samlelov for områder i bølge 1, blev obligatorisk pr. 1. december 2012.

Status bølge 2 •Samlelov for bølge 2 om digital selvbetjening skal tredjebehandles 3. juni •2. bølge ud af i alt 4 bølger af områder, der skal gøres digitale frem mod •Indeholder op mod 30 områder, fx ansøgning om pas og anmeldelse af rotter. •Der vil blive udarbejdet hjælpemateriale til de områder, hvor det er nødvendigt, fx lægeskift og hjælpemidler. Diskuteres i workshop

Fritagelse for digital selvbetjening og Digital Post Digitale selvbetjeningsløsninger • Mulighed for betjening på anden vis • Fritagelse fra gang til gang • Baseres på område og løsnings kompleksitet • Afgøres af ansvarlig myndighed, fx kommune Digital Post • Infobrev udsendes efteråret 2014 • Mulighed for fritagelse i 2 år eller permanent • Bekendtgørelse under udarbejdelse • Fritagelse kan søges fra sommer 2014

Hjælpeplan: 3 Fokusområder 1. Online hjælp og telefon 2. Personligt fremmøde 3.Særlig indsats • Stor volumen • Fællesoffentlig indsats • Hjælp: Specifik prob. • Priseffektiv • Tilgængelighed: Tæt på 24/7 • Stor volumen • Lokal indsats • Hjælp: Alle slags • Omkostningstung • Tilgængelighed: Åbningstid • Lav volumen • Lokal indsats – evt. civil- samfundsinddragelse • Hjælp: Generelle • Omkostningstung • Tilgængelighed: Ad hoc • Fællesoffentlig understøttelse

Aktiviteter i lærmereomit-netværket

Ny kampagne om fuld digital kommunikation i 2013, opstart uge 48 Indsatsområder: • Netværkskommunikation (biblioteker og borgerservicecentre og myndighedskommunikation) • PR • Massekommunikation, herunder film og onlineannoncering Virkemidler: • Genbrug af visuelt design fra 2012 • Produktion af foldere, faktaark, vejledninger om løsningerne, redigerbare filer, præsentationsmaterialer, film, powerpoints til infoskærme, merchandise, idébank, pressematerialer mm. Budskaber: •Primært fokus på, at det offentlige bliver mere digitalt •Desuden fokus på bølge 2-løsninger •Budskab om digital post •Budskab om hjælpeforanstaltninger og undtagelsesmuligheder

MERE INFORMATION Marianne Sørensen Tlf Læs mere eller tilmeld dig vores nyhedsbrev på