Danida Verdensbilledlegat film – film – film

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Blogs i undervisningen mellemtrin
Advertisements

 Om os  EMU Global Undervisning  Andre folkelige organisationer  Kompetencer.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
KEA KOMPETENCE.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Projektopgave klasse.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Verden venter - fokus på 7 job Friskolen i Skive klasse Projektuge 2006 Grete Bundgaard og Allan Mikkelsen.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Ugeplaner Ugeplaner og dagbøger Og / eller…. Et kommunikationsværktøj
Dannelse og kompetencer
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Digital skriftlig- og mundtlighed
Årsplan – en kort en lang
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Folkeskolens afgangsprøve
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
SkoleIntra og faghæfte 48
Evalueringsværktøjerne i SkoleIntra
SkoleKom, SkoDa og SkoleIntra
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
SkoleIntras værktøjer til arbejdet med læseforståelse
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Kortfilm Et overblik.
materialet er altid tilgængeligt eleverne inspireres gensidigt.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
Dagens program – ugens program
UNI•Login Administration, anvendelse og håndtering i SkoleIntra
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
Hvad er mediefag? Et nyt fag. Mediefag er: 1. Visuelle og auditive medier 2. Teoretisk arbejde 3. Praktisk arbejde.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Statistik med computeren Et undervisningsforløb i 6. klasse.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Skriveperiode (synopsis)
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Titel på kursuspræsentation
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Moving the World to end Hunger
Overordnet fokus forløbet
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Medie Portfolio Video præsentation af dig selv. Fornavn og efternavn.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Danida Verdensbilledlegat film – film – film Elevarbejdsrum Lærerarbejdsrum SkoleIntratræf 2009 Jytte Fromberg

Hvad har vi gang i? Arbejdsrum – elever Arbejdsrum – lærere Danida arbejdsrum på EMU Tilretning og import Flere film, mere om film, FIS og IWB Verdensbilledlegatfilm, Danida bevilliger hvert år penge til unge filmskabere som stiller kortfilm og globale emner til rådighed i undervisningen. De mange film giver masser af inspiration, og sætter fokus på temaer og problemstillinger fra forskellige geografiskeområder.Se listen på. Hjemmesiden her har gode ideer til hvordan eleverne sammensætter deres egne billeder af hvad de opfatter som repræsentative for Danmark.

Arbejdsrum Laos Drømme håb og muligheder Film – hvordan og hvorfor Kampala B-boys Drømme og håb

Drømme, håb og muligheder Indhold Vælg en film/ se film Handling og budskab Problemformulering – stille spørgsmål Sammenligne film Producer – lommefilm eller webavis Præsentation Kommunikation Opbygning Oplæg/scenarie Opgaver Fremlæggelse Evaluering Ressourcer

Kampala B-boys - 6.-7. klasse Se film Handling og budskab Problemformulering – stil spørgsmål Anmeld film Opgaver Dans Producer – lommefilm, dans Præsentation og kommunikation – Vis film og diskuter handling/budskab, undervis i trin

Kampala B-boys - 7.-10.kl Fælles: før filmen Se film Handling og budskab Efter filmen: mere viden og opgaver Dans Film som medie – virkemidler og dramaturgi Produkter: Dans og præsentationer Afslutning: Præsentation og kommunikation – fremlæg arbejdet med opgaver og diskuter

Film – hvordan og hvorfor Se film Handling og budskab Genre og virkemidler mm Fremlæg forklar og begrund Evaluer

Drømme og håb Se film Find eksempler på drømme og håb Spørgeskema Interview Produktion: Lommefilm/lyd Præsentation Kommunikation: fremlæg resultater og produkter Konkurrence

Laos 0.-3. kl. Om Laos Hør historien om To venner og en lillebror Se film, hør lyde og gæt Produkt: En bog, mal billeder, papirklip Præsenter: vis/læs bogen hæng papirklip op Kommuniker: Vis til skolen/ forældrene på SkoleIntra og ForældreIntra

Arbejdsrum - lærere På emu.skoleintra.dk Verdensbilledlegat - film om ulande  Danida Verdensbilledlegat / Film - hvordan og hvorfor  Ulande på EMU  På EMU Drømme, håb og muligheder - 4.-6. klasse Kampala B-boys - 5.-6. klasse, 7.-10. klasse Film - hvorfor og hvordan /film som medie 5.-10. klasse

Tilretning og import Tilret til: Dine elever, klasse, emne, tidspunkt, interne ressourcer Importer fra: SkoleIntra EMU

Film, film, film, fil…….. Nye film på Verdensbillledlegat Film på EMU Dansk UV-forløb Om film/medier på EMU til eleverne og lærerne FIS IWB Ønskeseddel til EMU