Handleplaner 2010-2012 Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Ungepakke.
Advertisements

Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Opgaven jeg fik stillet
Status for byggesagsbehandling
Hygiejne som strategisk indsats
14. maj 2013 Projektet - Imageskabende Udearealer Hvorfor er projektet relevant i AlmenNet regi? Hvad er status på projektet? Hvordan ser outputtet ud.
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Visionsproces Fra ord til handling.
Regionale Væksthuse tilbyder eksisterende og kommende væksthuse:
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
Automatisering af tværorganisatoriske processer
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Virksomheder - definition
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Status for regionsdannelsen - hvor er vi i Region Syddanmark Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering, den 6. april 2006 I ndlæg v/sundhedsdirektør Jens.
Den fremsynede virksomhedsledelse Hvilke udfordringer har Danmarks almene boliger? Styringsreform Moms på administration Konkurrenceevne Boligerne.
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
Velkommen til Grundkursus Tema 1
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Offentlige data i spil d. 24. juni 2009 Christian Lanng, Kontorchef, Videnskabsministeriet, ITST Kontoret for it-infrastruktur og implementering
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
MEDICINHÅNDTERING Kompetenceudvikling for Social- og Sundhedsassistenter i Psykiatrien Region Sjælland i samarbejde med SoSu Sjælland og SoSu Nykøbing/F.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Vandrådet (VR) i Skanderborg Kommune
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
9. december Optimering af produktionsprocesser Ledelsessystemer som et nyttigt værktøj i optimeringsprocesserne Konsulent Christian.
Ekstra ordinær indsats Uddannnelsesområdet Oplæg ved Poul H. Jørgenen Vejlederkonference November 2014.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Infinit - Usability Usability test i en mindre IT virksomhed.
Aktiviteter målrettet landmænd Din Bundlinje NU! 2010 Din Bundlinje NU! 2010 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Løft Bundlinjen!
Fælles opgaveområder mellem Borgerservice og Biblioteker
Telemedicinsk vurdering af sår Nationale målsætninger og sundhedsfaglige effektmål i Region Midtjylland Center for Telemedicin, Region Midtjylland.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Dansk Supermarked i korthed
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
Funktioner og arbejdsdeling
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard
Definition på et koncept
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
Præsentationens transcript:

Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012

Handleplaner Status • 54 aktiviteter i alt heraf 9 nye • 43 udvikling afsluttet – 15 videreføres • 7 er i gang og afsluttes i 2012 • 4 er omlagt 1 nedlagt

Handleplaner afsluttet men videreføres • Internet, ekstranet, intranet • Målrette kompetenceudvikling • Styrket markedsføring af boliger • Billigere indkøb • Energirigtigt byggeri

Handleplan afslutte • Lang række standarder for møder • Markedsføringsprodukter • Beboerbudget og regnskab • Koncept regionale virksomhedsnævn

Domea 2015 • Øge produktiviteten med 20% > prisen 20% ned • Vokse med 20% > beholde alle medarbejdere

Lokal er udgangs punkt Visionen Domea 2015 Back to basic Digitalise ring -Selvbetjening -Automatisering Super effektivt back office Forenkling, forenkling, forenkling 1.Hvilke produkter + differentiering? 2.Hvordan vi udfører?

Videre udvikling af værdi: Vi er nærværende Styrke samspillet mellem lokale ejendomskontorer og administrationen Synergi og momsbesparelse Lokal er udgangs punkt

•Basispakke – kun det nødvendige og uden den del der lægges på ejendomskontoret •Tilkøbe efter behov •Reelt frit valg af administrationsydelser •Helt afgørende at vi får 100% afstemning af forventning og behov •Bestyrelserne ved hvad der er bedst Back to basic

• Mange flere muligheder for selvbetjening – service 24 timer 7 dage om ugen • Fx opskrivning, diverse tilladelser, digitalt bestyrelsesarbejde osv. • Mest mulig automatisering af administrationen • Fx indberetning af regnskaber, automatisk periodisering, elektroniske fakturaer, digitalt flyttesyn Digitalise ring -Selvbetjening -Automatisering

• Hvordan effektiviserer vi produktion af regnskaber, budgetter og forbrugsregnskaber • Hvordan gør vi registrering og betaling af fakturaer sikrere og nemmere • Har vi (kun) de nødvendige ekspertfunk- tioner, og hvordan får vi vores store viden delt bedst muligt med alle medarbejdere og bestyrelser Super effektivt back office

• Mulighederne er identificeret • Hvordan udnyttes mulighederne • Mange bestyrelsesmedlemmer, medarbejder på ejendomme og i administration involveres • Bestyrelsen træffe beslutning i slutningen af året • Vi offentliggør hovedindholdet af Det ny Domea primo 2013 • Vi tager rundt og drøfter Det ny Domea på regionsmøder i hele landet • Herefter forestår et kæmpe arbejde over et – to år med at realisere Det ny Domea • Men vi regner allerede med at gevinsterne begynder at komme fra 1. halvår 2013

•Tænke os godt om •Vi skal involvere vores kunder/bestyrelser •Stor omhu ved udformning af alle vores processer og struktur •Stor indsats for at uddanne alle medarbejdere •Tilbud om kurser, hvis bestyrelser selv vil påtage sig opgaver

•Vi skal bygge en fælles kultur •Mere lokalt, •Reel valgfrihed, •Bestyrelserne/kunderne bestemmer •Konkurrencedygtig på pris og kvalitet