Hvad er Khan Academy Verdens største gratis virtuelle skole

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Børns sociale liv med digitale medier
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
5 IT-didaktiske principper
LinkedIn Intro.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Afbureaukratisering Alle taler om det – ingen gør noget ved det.
@Lene_Baake. Brug af sociale medier i undervisningen • Projekt SME • Brug af Web 2.0 værktøjer • Belastning eller belønning? • Debat
Folkeskole-reformen August 2014.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Arnes vindmølle.
Vejen til TYRKIET Energi sektoren.
Kørekort til de sociale medier
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Fremtidens markedsføringsplatform
Video Active Præsentation på Christianshavns Gymnasium 29. april 2009 Af: Kristian Damsbo Eriksen, DR Arkiv & Research.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Videndeling og ledelse
Odder Gymnasium KLAR-PARAT-STUDIERETNING. Mål med Klar-Parat-Studieretning • På Odder Gymnasium udvikler vi stærke studieretninger via delt lederskab.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Strategisk kompetenceudvikling
DI Hovedstaden Hans Skov Christensen 21.maj 08 Velkommen til DI Mød interesseorganisationen, arbejdsgiveren & samarbejdspartneren.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Hvordan lettes overgangen relevant
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
SIP 3 Når hele skolen er med: KLAR-PARAT-STUDIERETNING
Overordnet mål og formål med CABI- projekt (LUP): Fastholdelse, glidende bevægelser gennem systemer og samarbejde på tværs. At opnå mindst 60 % kommer.
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
AGENDA 1)DSB Formål PDA programmerne Brugererfaringer 2)PDA kurser PDA kørekort (standard program)  Basale funktioner i windows mobile 5  Målrettet nybegyndere.
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Frank Paulsen.
Læringskultur og elevinddragelse
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Afsætning A -et undervisningsforløb. HB - Skive Handelsskole Afsætning A -et undervisningsforløb Hvorfor et undervisningsforløb i et konferencesystem?
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
7. klasse.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på 7. klasse.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
To AT-forløb Verdensbilleder En iscenesættelse af atombomben.
Erfaringer med karrierelæring SIP 1b - HF v/ projektleder Caroline Vogelius Wiener og vicerektor Anders Wind, Gentofte HF.
hf – med fokus på sundhed, velfærd og innovation (VUF og UCD)
Søren Sejer Lohse-Hansen, Rosborg Gymnasium og HF
Præsentationens transcript:

Hvad er Khan Academy Verdens største gratis virtuelle skole Stor videobank af pencasts (ca. 3500) Tests / online opgaver Personlig profil Statistik redskaber til lærerne (coach) Lærer statistik: læreren kan følge med i, hvilke specifikke områder, eleverne har problemer med, hvor de skal have hjælp og hvor de har flyttet sig Ide: Eleven ser en kort film, der forklarer et emne og øver sig derefter på nogle opgaver. Går eleven i stå med en øvelse, kan han eller hun se videoen igen og på en enkel måde blive guidet igennem regnestykket i deres eget tempo. Når eleven mestrer stoffet, går de videre til det næste emne og nye opgaver.

Hvem er Salman Khan 35 år, opvokset i New Orleans, Louisiana Opdraget af sin indisk alene mor (ejer af dagligvare butik) Afdød far var børnelæge fra Bangladesh Mødte i gymnasietiden vennen Sinha (arbejder med Khan Academy) Læste økonomi på lokalt Universitet Analytiker i et hedgefond - firma Sinha: Elev fra andet område – mødtes ved en ”matematik konkurrence”. Sinha måtte ”stikke af” rent fagligt på hans skole, så han kunne tage den forberedende matematik i gymnasiet og ikke bagefter på universitetet. Khan måtte ikke for hans skole, hvilket frustrerede ham og måtte derfor bruge den efterfølgende sommer på at læse precalculus.

Khan Academys historie I 2004 skulle han hjælpe sin kusine med matematik. Undervisning på youtube. Masser af positiv responds fra ukendte. I 2009 siger han sit job op. Gennembrud i maj 2010. Platformen Khan Academy oprettes. Nu: 32 ansatte Gennembrud: Stor donation, fra enkelt kvinde, på 10000$. Mødtes med kvinden og efter at have hørt om Khans ideer donerede hun yderligere 100.000$ 1,5 måned senere fik Khan en email der informerede ham om at Bill Gates havde nævnt hans projekt i en tale. Samtidigt ønskede Bill Gates at mødes med Salman Khan og fløj ham til Seattle for at mødes. Efterfølgende fik Khan Accademy 1,5 mill $ og lovede yderligere 4mill$ til projektet. Efter offentliggørelsen af Bill Gates donation til Khan Academy varede det ikke længe før Google og andre store amerikanske firmaer også kom med økonomisk støtte til projektet.

3500 videoer 600 millioner øvelser er gennemført (mere end 2 millioner pr. dag) 15.000 klasser bruger Khan Academy 5 millioner unikke brugere hver dag 160 millioner sete videoer siden 2006 234 lande og territorier bruger Khan Academy

Elev på Khan Academy Øvelser med hjælp Statistik

Progress Over Time

Skills Progress

Focus

Activity

Lærer på Khan Academy

Class Stats – Progress Summary

Class Stats – Progress Report

Class Stats – Daily Activity

Class Stats - Progress Over Time

Class Stats - Goals

Problemer og forbehold Tekniske problemer På engelsk Erstatning af lærerne Opfølgning Tidsforbrug contra forståelse og færdighedsindlæring 1) Tekniske problemer: browser, login, En elev jeg ikke kan se?, En elev hvis konto er ”forsvundet”. 2) Danmarks Lærerforening har tidligere været kritiske over for brugen af Khan Academy, fordi man frygter, at det ender som en erstatning af lærere. 3) Hvordan følger man som lærer op på Khan. Tidssluger – uoverskueligt? Erstatte aflyste moduler 4) Elev laver en opgave 219 gange – men har meget tidligere forstået princippet. Tastefejl, forkortningdfejl mm.

Fordele og muligheder Frit tilgængeligt ON DEMAND undervisning Skaber motivation og selvtillid Målrettet undervisning efter den enkelte elevs behov. Modvirker den sociale arv Der frigøres tid hos lærerne ”Big Brother” ON DEMAND: Skaber motivation og selvtillid, fordi eleven drives fremad af egne succeser fremfor af f.eks. Læreren. Eleven kan gense og -høre gennemgangen, så ofte han vil, eventuelt sammen med sine kammerater, forældre eller andre ”ressourcepersoner”. Det sidste er uden tvivl en afgørende forbedring i forhold til almindelig klasserumsundervisning, hvor ”instruktionen” jo er væk, når læreren har afleveret den. 2) Alle skal have mulighed for at følge med i skolen – uanset social arv 3) Frigøre tid i klasseværelset til f.eks. mere praktisk undervisning. undervisningen foregår hjemme, og hjemmearbejdet (træningen) foregår i skolen. (Flipping the classroom). Elevernes forberedelse er at se undervisningen derhjemme, og i skolen arbejder de så med øvelser, der konsoliderer begreberne og færdighederne. Lærerens rolle bliver at være støtte for den enkelte elev, når hun går i stå eller har spørgsmål til arbejdet.

Væsentlige pædagogiske overvejelser Hvilke dele af bekendtgørelsens indhold kan vi med fordel arbejde med, ved at “flippe” undervisningen og anvende undervisning på internettet? Hvilke former for indhold og mål kan vi nå gennem den form for undervisning? Er formen anvendelig for alle elever? Hvad er det for et syn på undervisning, der ligger i formidling af viden gennem videoformidling og Khan Academy? Kundskabe enr brudt ned i dele, der præsenteres i en valgt (logisk?) rækkefølge

Dansk fyrtårn indenfor vidensdeling og ressourcestrukturer i undervisningssektoren Basidia Hvad er Basidia? Basidia er et forholdsvist nystartet ikke-kommercielt nationalt projekt, som oprindeligt udelukkende skulle henvende sig til elever, lærere og skoler, men nu er det mere et bedre nationalt videndelings projekt Basidia er også en platform til videndeling Hvem er folkene bag Basidia? Grundlæggeren : Christian Hjorth Lund + 6 andre (3 fuldtidsmedarbejdere). Christian Hjorth Lund er med i ministeriets it-rådgivningsgruppe. Undervisningsministeriet har støttet projektet økonomisk Løkkefonden Oversætte 1000 af Khans videoer til dansk Løkkefonden og it- virksomheden KMD

Informationen 29/10 2012 ”Det store spørgsmål er så, hvorvidt uddannelsessystemet burde være ansvarlig for at oplyse de unge studerende om mulighederne for at supplere den daglige undervisning gennem internettet og måske i højere grad prioritere de eksisterende ressourcer – og gøre internetbaseret undervisning mere tilgængeligt i folkeskolen og gymnasiet” Torsten Geelan, phd –stud i sociologi på Cambridge University

Mere om Khan Academy Salman Khan: Lets use video to reinvent education Khan Academy på dansk 60 minutes om Salman Khan