Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Rullende indskoling på Skovbyskolen.
E-learning Toolbox – hjælp til it-støttet undervisning på DTU
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Læselektiefri – hvorfor?.  Lektielæsning integreret i undervisningen (20 % af lektion)  Flere undervisningstimer  Næste time begynder hvor sidste.
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Lærerprofessionen.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Internet for børn & unge - nye formidlingsformer
Fremtidens skole Gruppe 5.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
NGC Next Generation Classroom. Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Workstations.
Observation af din/andres undervisning –
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Praktisk/musiske fag i Skoleintra. Uffe, Christine og 4.A der var så STOLTE.
Læremiddelkultur I Folkeskolen
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Hvordan lettes overgangen relevant
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Lærerprofessionen.
God læring God undervisning
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
Netværksmøde den Erfaringer med Flipped Classroom på Silkeborg Gymnasium.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Matematik i 6 klasse.
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
Mette Behrens lr og Helle Brunshøj Hansen lr
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Lær Microsoft Office Online. Er du tilfreds med din præsentation? PowerPoint er et fantastisk værktøj, men… De færreste kan få deres præsentation til,
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Program for i dag Præsentation: Hvorfor it? Præsentation: Weebly.com
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
- Undervisning og dokumentation
Modul 6: ”Vi kikker på internettet”
Flipped Classroom i butiksøkonomi Kim Skaaning, Lektor
Tilstedeværelsesundervisning
Det udvidede praksissamarbejde i Helsingør
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer

Pædagogik og IT  IT åbner nye pædagogiske muligheder ◦ IT er kommunikation og undervisning er kommunikation…vi er først lige begyndt på at se mulighederne  Flipped Classroom fokuserer på undervisningens tilrettelæggelse

Pædagogik og IT  Pædagogiske værktøj ◦ Ibøger ~ bøger + hjemmeside ◦ Smartboard ~ tavle + hjemmesider ◦ Klikker ~ en måde at foretage afstemning på ◦ Moodle (online quiz system) ~ prøver

Pædagogik og IT  IT der ændre det pædagogisk framework ◦ Klasserummet ændres  Læringsrum (Skulptør, Træner, Konsulent, Deltager)  Flipped Classroom

Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne

Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne I Skolen Hjemme

Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne I Skolen Hjemme

Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en præsentation af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en præsentation af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en retning af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en retning af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Konsulenten Skulptøren Deltageren Træneren Lærerstyring Undervisning Kontakt til den Enkelte elev

Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Konsulenten Skulptøren Deltageren Træneren Lærerstyring Kontakt til den Enkelte elev Alle begynder på et nyt emne samtidigt Eleven begynder på et nyt emne når læreren mener det er fornuftigt

Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Eleven lære selv nyt stof…men hvad hvis det er for svært Undervisningen taber momentum fordi eleverne ikke kan stoffet

Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Eleven lære selv nyt stof…men hvad hvis det er for svært Undervisningen taber momentum fordi eleverne ikke kan stoffet Små film Interaktive opgaver

Hvordan fungerer det  Frividen.dk Link til friViden.dk

Hvordan fungerer det  Khan Academy ◦ Mange opgaver  Som skal bestås før man kan gå videre

Hvordan fungerer det  Khan Academy ◦ Mange opgaver  Som skal bestås før man kan gå videre

Flipped Classroom  Ikke revolutionerende ◦ Kendt pædagogik effektiviseret vha. IT  Tidligere har elever også læst lektien hjemme  Vi har haft en drøm om differentieret undervisning i samme klasse  Styrket mulighed for individuelle tilpasning af progressionstempo  Eleverne har mulighed for at få undervisningen gentaget så tit de vil

Flipped Classroom  Selve læringsprocessen er begrænset til film og interaktive opgaver ◦ Der er noget tankpasser pædagogik over det at se film, men med de tilhørende interaktive opgaver giver det bedre mening  En stor del af læringsprocessen er oftest individualistisk

Flipped Classroom  Kræver større disciplin af eleverne ◦ Det er svært at benytte Flipped Classroom i en kort periode  Undervisning afhænger meget af elevernes hjemmearbejde…og mislykkes hvis de ikke arbejder med teorien hjemme.