Forandringsteori Skørping Skole

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Inddrag nu Kick-off møde
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Skoleparat LINDEHUSET - FORANDRINGSTEORIEN 2013
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Socialtilsyn Midt Informationsarrangement Januar 2014.
Den gode klasse Forældrenes rolle
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
Sprogvurderinger af 3-årige
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Inklusion i Børneinstitution Højme
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kontaktforældre Program
Adfærd, Kontakt og Trivsel Undervisningsministeriet
Styr på Sundheden Projekt Styr på Sundheden Baggrund: erfaringer fra SpS pilotprojekt Hovedprojekt 4 år – 20 skoler i 20 kommuner Følgeprojekt 2 år – 6.
Fem lærere på mentorkursus
Socialstyrelsens kriminalitetsrådgivning og indsats på bandeområdet
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Paradigme 2.0.
Målstyret læringsreform
Fritidspas.
Konsultative praksisformer i PPR
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Indskrivning Velkommen 2.Havbakkeskolen 3.Skoleparathed - Skoleverdenen - Skoleparathed 4. Skolens forventninger til forældrene 5. Gruppesamtale.
AKT på Dybbøl Skolen.
Tema 2 Præsentation af kommunen og dens tilbud Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Evaluering som et ledelsesredskab Doku:SEN. Hvorfor og hvordan? Udarbejdet af Toke Knudsmark, Varde Ungdomsskole.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Vi designer børneliv, som giver livsduelige børn..
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Fem lærere på mentorkursus
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
SSP Årsmøde 9. november 2016 Skoleforsømmere.
Fleksible fællesskaber
Handleplaner for Mad og måltider
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Handleplan for Dalby Skole
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Strategiske pejlemærker
Vision Børn og unge oplever glæden ved at deltage i fællesskaber   Værdigrundlag Fællesskaber er en styrke – Forskellighed er et potentiale Målsætning.
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Forandringsteori Skørping Skole Indsatserne på Skørping Skole tager udgangspunkt i ansættelse af: Streetpædagog Børneergoterapeut Indsatser, hvor streetpædagogen er involveret: Oprettelse af valgholdet ”Do good” Samarbejde skole, juniorklub og ungdomsklub Indsatser, hvor børneergoterapeut er involveret: Elevcoach Børnemøder Mindfullness i indskolingen, samarbejde mellem skole og daginstitutioner supervision

Indsats Mål Ansættelse af Øget selværd Street-pædagog Formøde Oprettelse af valghold ”Do good” Øget selværd Menings-fuldhed Vi har for mange børn, der ikke trives Personalemæssigt overlap en eftermiddag om ugen i juniorklubben: Øget fysisk aktivitet Skateboard undervisning Andre aktiviteter Deltagelse i ungdomsklubbens aktiviteter: Klubaftener, ture, workshops, fundraising, events Samarbejde med junior og ungdomsklub Kontinuitet og sammenhæng i børnenes hverdag Indsatsen afstedkommer noget konkret fx pengedonation til ”projekt Skatistan” Skrivter… Skriv tekst her… Indkator Skriv tekst her… Skriv tekst her… Mange børn i aldersgruppen 4.-9. kl. deltager NNS: Forandringsteori for Skørping Skole

Indsats Mål Coaching-samtaler gennem-føres med børn og unge med behov. (Behovet defineres ud fra barnets eget ønske om forandring) Elevcoach Afklaring af visitations-gang Personalet bliver klar over tilbuddet Børnene trives Vi har for mange børn, der ikke trives Tilbuddet benyttes Færre indstillinger til PPR Skriv tekst her… Indikator Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… NNS: Forandringsteori for Skørping Skole 3

Indsats Mål 4 Børne-møder på 5. årgang Kontakt etableres mellem Børne-ergoterapeut og klasselærer Møderne gennem-føres Børnene trives Vi har for bange børn, der ikke trives Alle klasser med behov har deltaget i børnemøde At klasse-læreren har et ønske om børne-møderne Skriv tekst her… Skriv tekst her… Indikator Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… NNS: Forandringsteori for Skørping Skole 4

Mind-fulness i ind-skolingen Indsats Mål Mind-fulness i ind-skolingen Mindfulness i førskole-gruppen Børneergo-terapeut på kursus Personalet kompetenceudvikles til selv at kunne implemen- tere mindfullness i indskolingen Børnene trives Vi har for mange børn, der ikke trives At der er efterspørgsel på indsatsen At implementeringen af mindfullness viser sig ved reflekterede og begrundede handlinger i dagligdagen. Personalet og børnene er ”hjemme” i teknikken Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… NNS: Forandringsteori for Skørping Skole 5

Indsats Mål Forventnings-afstemning og indgåelse af konkrete aftaler mellem skole, dagtilbud og forældre Arbejds-forum bestående af leder af skole og dagtilbud samt børneergo-terapeut Masterplan udarbejdes Præsen-teres for personalet og implementeres Børnene trives Vi har for mange børn, der ikke trives At der ses konkrete eksempler på samarbejde mellem skole og daginstitution Oplevelse af fælles sprog, fælles fodslag, rød tråd og sammen-hæng i dag-institution og skole Indikator Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… NNS: Forandringsteori for Skørping Skole 6

Indsats Mål 7 Super-vision Tilbuddet beskrives Personalet skal kende tilbuddet Personalet superviseres Børnene trives Vi har for mange børn, der ikke trives Tilbuddet benyttes Gennem feedback skal det dokumenteres at indsatsen har gjort en forskel. Indikator Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… Skriv tekst her… NNS: Forandringsteori for Skørping Skole 7