CAP Møde i myndighedsforum

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
Advertisements

Introduktion til eBusiness
Drupal i Københavns Kommune
Teststrategi Engrosmodellen
Samling af de løse ender ift. planlægning af 2013
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Vi gennemførte en række interview ifm
Data i sammenlægningen
Teststrategi Engrosmodellen
Hvor mange EPJ-systemer skal Danmark have? Kan SOA fx levere varen? Hvem skal bestemme standarden? Søren Lauesen IT-Universitetet i København
Fødevaresektorens begrebsmodel
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Servicefællesskabet for geodata - workshop den 11. juni København Teknik og infrastruktur - datamodeller, portaler, ajourføring mm. v/lektor og.
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
GetOrganized for SharePoint
Integration af mennesker, processer og arbejdspladser... En fornyet tilgang til design af fremtidens bygning.
Sektorstandardisering for Tinglysning
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
Geografien i de ny registre - Geforum 10/ miniMAKS – et nyt matrikulært system miniMAKS - fra proprietære produktionssystemer til element i digital.
© 2007, Grontmij | Carl Bro A/S 1 FOT – set fra en løsningsleverandørs synspunkt Geoforum – den 20. juni 2007 Nils Bo Wille-Jørgensen.
DEN GEOGRAFISKE INFRASTRUKTUR OG DIGITAL FORVALTNING Digital forvaltning, INSPIRE og FOT Jes Ryttersgaard.
Agenda Brug af NemHandelsregistret eOrdrer Compliance på rammeaftaler Datakvalitet i faktura Vejledning til UTS PEPPOL gateway Nordisk Forsendelsesadvis.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Effektiv adgang til data Niels Mørck, Carl Bro GIS & IT  Carl Bro GIS og IT  Problemstillingen  Nordjyllands Amts Blanketsystem  Centralisering / decentralisering.
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.
9. december Optimering af produktionsprocesser Ledelsessystemer som et nyttigt værktøj i optimeringsprocesserne Konsulent Christian.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Infinit - Usability Usability test i en mindre IT virksomhed.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Visionerne for matrikulær infrastruktur KMSs oplæg til processen med at skabe en fælles vision for matrikulær infrastruktur 16. september 2003.
Serviceorienteret arkitektur SOA. SOA bygger på Der findes en serviceleverandør, som udstiller en formåen til at udføre en veldefineret og afgrænset aktivitet,
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Bent K. Slot Ansat ved KMD (Kommunedata) Ekstern lektor ved RUC Tidligere undervist på Roskilde Handelsskole Interesser: Digital forvaltning IT arkitektur.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Situationsbestemt metodevalg
Hjemmet som et Distribueret System Jonas Thomsen Ph.d. studerende Center for Pervasive Computing.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Vejforvaltning med vejman.dk V/Paul Stühler, projektleder vejman.dk MapInfo konference 2006.
Arbejdsdirektoratet, Finsensvej 78, 2000 Frederiksberg Tlf: Fax: E-post: Hjemmeside: Den papirløse styrelse.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Effektiv vækst - Workshop
sammenhæng og genbrug med rammearkitekturen
Koncepter og butikskæder
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Tilfredshedsundersøgelse
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Borgerens adgang til egne data - prototype
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Seminar ”Kunden i centrum” seminar på hotel Føroyar
EASY-P Konference april 2012
Landskabet omkring OS2Kravmotor i Syddjurs Kommune
model for fælleskommunale arkitekturprincipper
Nye ejendomsdata i drift
Borgerens adgang til egne data - prototype
Statens HR – Implementeringskoncept
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Præsentationens transcript:

CAP Møde i myndighedsforum 26. April 2007 Baggrund for projektet Status Indhold

Landmandens processer – Fokus på administration Produktions- apparat Køb/Salg/Leje Fase 2 Produktion Plan- lægning Dyrkning Høst Administration Fase 1 Administration Mark- plan Ansøg- ning kontrol Breve

Målsætninger opfyldes … mange nye features og værktøjer Effektiv understøttelse af EB og på sigt af hele tilskudsområdet Støtteordninger understøttes gennem parameterstyring. Nye eller ændrede ordninger kan hurtigt ændres uden at involvere leverandør Systemet understøtter effektivt genbrug af data gennem begrebsmodel og funktionalitet via serviceorienteret arkitektur Effektiv genbrug af data og funktionalitet Kunden i Centrum Systemet understøtter målretning af information til bruger gennem cockpit, kunde gennem kundeportal og ansatte i FVM gennem intranet Effektiv og fleksibel administration Systemet understøtter fleksibelt omstilling og tilpasning af processer via brugeropsatte regelsæt (workflows)

Status: Fase 1 halvvejs. Fase 2 påbegyndes. Kort sigt Landbrugsreform LSK Krydsoverensstemmelse Lang Sigt fase 1 Infrastruktur DFFE/FVM Rammesystem Kartoffelstivelse Lang Sigt fase 2 Enkeltbetaling LSK Rettigheder Arealer 2004 2005 2006 2007 2008

Serviceorienteret Arkitektur Løsning omfatter: Afkobling af grænseflader, funktionalitet og data Åbne standarder Opdeling af funktionalitet i autonome og automare enheder – services Konsekvens Overblik over funktionalitet og data – da de kun ligger ét sted Lettere at genbruge og tilrette funktionalitet Fleksibel tilgang til funktionalitet – via services Services kan laves af flere leverandører - Leverandøruafhængighed

Information målrettes brugernes behov via Portal Cockpit – Indgang sagsbehandler Kundeportal – Indgang kunde Intranet – Indgang FVM medarbejder Engagementsoversigt Konsekvens Information kan samles og målrettes forskellige behov Kunder og sagsbehandlere kan nemt få overblik via engagementsoversigt Funktionalitet kan målrettes kunder og brugere via Portal Fleksibel opsætning af FVM Funktionalitet og data kan udstilles på andre portaler Intranet Cockpit KundePortal

Genbrug og styring af data via fælles begrebsmodel Løsning omfatter Opbygning af ansøgning, E-ansøgning, skærmbilleder og breve sker via schema Schema defineres af brugere via - Infopath Schema opbygges af blokke som kan genbruges Opbygning af schema sker via begrebsmodel Ansøgning papir Ansøgning elektronisk Schema Konsekvens I regi af SSU Der bør udarbejdes fælles begrebsmodel Begrebsmodel sikrer at felter hedder det samme på tværs Samme funktionalitet udvikles kun én gang men kan anvendes flere steder Tilretning sker hurtigt og fleksibelt IT Systemer Fejlbreve mv. Begrebsmodel

Arbejdsgange styres fleksibelt via WF & aktiviteter Arbejdsgange ikke kodet Arbejdsgange synlige Ændring i arbejdsgange medfører ikke ændring i kode Mulighed for udstilling af arbejdsgange Superbrugere Work Flow Foundation FSB: Biz Talk Teknikere Konsekvens Systemmæssigt let og hurtigt at ændre arbejdsgange Arbejdsgange kan på sigt spille sammen på tværs af FVM og ”det offentlige” Udviklere Services

Spørgsmål Hvis du skulle bygge et nyt hus ville du nok ikke overlade ansvaret for huset til leverandøren. De fleste ville konsultere med husstanden og finde ud af hvad behovene var. Skal det være en opvarmet dobbeltgarage til far eller er der behov for et godt køkken al rum. Når behovene er fundet kontaktes en arkitekt eller et typehusfirma, der kommer med et udkast. Det kan være at der flyttes lidt rundt på nogle vægge. Der blives enige om materiale, elementer mm. Og kontrakt underskrives. Præcis samme fremgangsmåde anvendes i dette projekt. Hele husstanden – DFFE – skal over de næste 3 – 6 måneder finde og afveje vores behov, hvorefter vi går i udbud for at finde den rette leverandør.