Lavet af: Isabel Odder & Katrine Heidelbach 2.5 K

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Overordnet målsætning:
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Den lille Mads.
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
Tyskeren fortæller at han købte en lille gave til sin kone i går.
Nonne historie.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Kurver Hvorfor og hvordan?.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Reduktion AM 2009.
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Af Jeanette, Anders og Maia
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Sprog/billeder på Internettet
Computerens anatomi.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Kommunikation / it.
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Gråskala.
Findes det onde? Billederne er taget af Marcel Cohen.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Hvornår bruger man hvad?
5. Mos 6:4-9 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er én. Derfor skal du elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele din.
Lidt om ham Austin Performativer der virker…. Opgør med den klassiske forståelse af sproget: Klassisk: Udsagn kan være beskrivende eller erklærende Disse.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Reduktion AM 2009.
Vejlederens kommunikation
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Spørgeskemaundersøgelse
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Mikrobiologisk spil Rapport. De 4 spil: spil 1, explorer:
mens animationen kører afprøve andet design
Projekt Lavet af Jonas og Marcus. Idéen går ud på: Idéen går ud på at når man sætter nøglen i hoveddøren tænder lyset i entréen. Lyset slukker efterfølgende.
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Med tegninger af Morten Grove OTS
Marketingportal og en masse andet godt…. 9 gode grunde! Og lidt mere… Centralt indkøb - lokalt 3. Jeres eget design 4. Simpelt 5. Central.
”Testen-Af-Vesten”.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Regionalt d.13.juni Biblioteket flytter mennesker er et projekt som kombinere følgende ting: motion, at være social og teknologi. Det gøres i dette tilfælde.
Hvilken vampyr er størst? Du kan flytte rundt på dem.
MERETHE KLINT (UDVIKLING – FORANDRING – INNOVATION)
Mini konfirmander Skabelsen.
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Den glade skole på bjerget.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Lavet af: Isabel Odder & Katrine Heidelbach 2.5 K RESTAURANT SHANGHAI Lavet af: Isabel Odder & Katrine Heidelbach 2.5 K

Vores Brugergrænseflade Denne brugergrænseflade skal bruges til at hjælpe kokken med, at holde styr på sin restaurant og skabe et bedre overblik. Det er en brugergrænseflade der er nem at benytte sig af, men som samtidig opfylder de krav der er stillet den. Det er let at kommunikere med programmet.

Hvad Er Brugergrænseflader? En brugergrænseflade er det hvorved et menneske (brugeren) interagerer med en bestemt maskine, udstyr, software eller andre komplekse værktøjer (systemet). Brugergrænsefladen tilbyder: Inddata, tillader brugeren at styre systemet. Uddata, tillader systemet at informere brugeren (også kaldet at give feedback) http://da.wikipedia.org/wiki/Brugergr%C3%A6nseflade

Krav For Brugerfladen/Produktet Shanghai Den skal være overskuelig Designet skal være stilrent Brugerfladen skal være let og overskuelig at se /finde rundt i Farverne skal være i varme; røde, gule, sorte og hvide nuancer Restauranten og brugerfladen skal være kinesisk inspireret

Krav For Brugerfladen/Produktet Kokkenshjaelp.dk Den skal være overskuelig Designet skal være stilrent Brugerfladen skal være let og overskuelig at se /finde rundt i Farverne skal være få, muligvis kun én farve + sort/hvid

Farverne Hvilke farver har vi benyttet?: Vi har benyttet meget rødlige/varme farver. Grunden til det er at vi har taget hensyn til de kinesiske farver. De er meget rødlige og varme hvilket giver en meget velkommende følelse. Det er ikke iskolde farver hvilket giver et meget klinisk signal, men de rødlige giver en meget velkommende og behagelig følelse.

Farvernes Betydning Gul: en mild og glad farve der giver inspiration og ro. Orange: en farve der får en i godt humør og giver gode ideer. Det er en farve der påvirker hjertet og blodtrykket på en positiv måde. Rød: en farve der betyder magt, majestætisk og værdig. Giver samtidig en beroligende fornemmelse. Grøn: en farve der betyder håb, men også umodenhed. En farve der skaber ro og er god for koncentrationen. Den har igen også en beroligende effekt på sindet.

Vores Produkts Funktioner Dette produkts funktion er, at gøre det lettere for den arbejdende kok at holde styr på sin restaurant. Produktet gør det nemlig muligt at holde styr på alle aktiviteter der forgår i restauranten – uden at forlade køkkenet. Den store gevinst for ham er at han kan holde øje med alt maden og hvad gæsterne skal have gennem hele aftenen, så han er klar på forhånd. Dette vil give en meget hurtigere betjening og meget hurtigere servering. Det hele vil gøre kokkens arbejde lettere, hurtigere og nok vigtigst af alt, mindre stressende.

Information Lidt information om farverne på maden: Gul – forret Orange – hovedret Rød – dessert Sort – drikkevarer Mørke grøn – buffet Lyse grøn – is-buffet

Information Til Brugerne Denne nye teknologi gør det muligt at holde et bedre overblik over din restaurant. Du vil hele tiden kunne se hvor langt henne kunderne er i deres middag. Ved at klikke på bordene, kommer du til en side hvor du kan se hvilke retter kunderne har bestilt. Når buffeten bliver sort, skyldes det at sensorerne under maden, kan mærke at der næsten ikke er mere mad tilbage i en af beholderne. Du kan herfra klikke dig ind på buffeten, hvor der står hvilke beholdere der mangler mad, og hvad de mangler.

Målgruppe Hvem er målgruppen: målgruppen er selvfølgelig den arbejdende kok. Det er kokken programmet er beregnet til. Men hans medarbejdere (tjenere osv.) vil selvfølgelig også skulle benytte sig af programmet, da det er de, som indsætter ordrende for maden ved de forskellige border.

Ville Den Blive Benyttet? Om vores brugergrænseflade ville blive benyttet ved vi selvfølgelig ikke med sikkerhed. Men de vi har spurgt synes, at det er en god ide at lave en ’kokkens hjælp’. ”Den er meget smart, ville gøre det meget lettere for kokken at arbejde, det ville give et godt og stabilt overblik.” Nicklas Rasmussen ”Jeg ville helt klart have brugt den hvis den var opfundet, da jeg var kok.” Ann Odder

Brugergrænseflade Testen Joachim Heidelbach, 15 år. ”Jeg syntes at det var nemt at finde ud af hvordan man brugte de der brugerflader. Det kræver altså ikke et geni at komme fra A til B når det bliver stillet op på den måde. Det er det præcis samme som Facebook jo, det her er bare lettere at sidde med.” Anne Stilling, 21 år. ”Jeg syntes det var nemt at bruge, jeg kunne rigtig godt lide at det var så simpelt et design. Det gjorde det for det første lettere at finde rundt i det. For det andet var det mere behageligt at se på, hvilket sikkert også skyldes farverne.”

Brugergrænseflade Testen Er vores brugergrænseflade til at finde ud af: den er ganske vellykket, den er nem at finde ud af, hvilket jo var vores primære mål. Vores testperson fandt hurtigt ud af hvordan systemet fungerede. Det er godt, da det at være kok godt kan være meget stressende. Programmet er jo netop til for at hjælpe, og de skal ikke føle sig fuldstændigt fortabte første gang de bruger programmet.

Udviklingen Vores brugergrænseflade har udviklet sig meget. Vi startede med at tegne det hele på papir (udseende af restaurant og hjemmeside). Efterfølgende lavede vi lidt mere på det og det udviklede hurtigt til en bredere grænseflade end først beregnet. Vi besluttede os derefter for, at tegne det hele op inde i Paint, hvilket var en stor udfordring da det tager rigtig lang tid at sysle med. Men jo mere man benytter det, jo bedre sidder det fast, og så går det hurtigt en del lettere. Så vores endelige brugergrænseflade er altså lavet i programmet Paint.

PRODUKTET

Intro Vores produkt tager udgangspunkt i en kinesisk restaurant ved navn Shanghai (en restaurant vi selv har opdigtet). Vi følger denne restaurant gennem brugergrænsefladen ’Kokkens Hjælp’. Vi har også lavet vores egen browser, som vi har valgt at kalde ’Creed Internet’.

SHANGHAI & Creed Internet Logo: Creed Internet Logo: SHANGAI Restaurant En selvopfundet browser som f.eks. Internet Explorer. Men da det ville være kopiering og ikke tilladt, har vi valgt bare at give vores eget eksempel på en browser

Kokkens Hjælp Forside

Kokkens Hjælp Efter Login

Kokkens Hjælp Valg Af Restaurant

SHANGHAI Forside & Brugerguide

SHANGHAI Forside Med Information Om Mangel Af Mad I Buffeten (Derfor Sort Farve)

SHANGHAI Forside Med Klik På Bord Nr. 2

SHANGHAI Forside Med Klik På Buffeten

Evaluering Vi synes at vores produkt er endt med at blive rigtig godt. Det har været et både spændende og kreativt projekt, og det er bestemt opbygget på en sådan måde, at vi kunne tænke os at lave andre projekter i denne stil. Der har desværre været lidt uoverensstemmelser gennem projektet, men de har ikke været faglige og det har derfor ikke hindret os i at få færdiggjort et godt projekt, som vi stolte kan aflevere d. 17/2 -2010.