Kreativ digital matematik

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Hvem synger? "Kom i gang igen - arbejd arbejd.".
EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.
I forbindelse med integration af it i matematik Steen Groðe.
Hjerterum og opsøgende funktion
Hvordan bruger vi hans og sin?
Lidt om vejleder rollen
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Highlights fra fokusgrupperne Næstved, Undervisnings- og læringsformer med iPad (10-15 minutter) Hvad er nyt/hvad er kendt? Giv eksempler.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Kenneth Bøgh Andersen Hvis du skulle give et råd til en spirende forfatter, hvad ville det så være? Jeg kan give tre: Skriv, skriv og skriv! Det gamle.
Læringsstile og lektier
Matematik er det nye sort!
GÅ LÆSEVEJEN MED DIT SKOLEBIBLIOTEK! TYVE MINUTTER OM DAGEN….
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Nørrebros erfaringer med aktiviteter i et heterogent kvarter Børnearbejdet i Nørrebro Taekwondoklub.
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Hvad er REN Uge? Det er en uge, hvor elever i hele Danmark: - lærer noget nyt om affald - undersøger affald - tager billeder af affald - skriver om affald.
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
AT opgaven 2013 Kampen for det gode liv.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Digitale værktøjer i matematik
Tilsyn Aabenraa Friskole 2012
Event om ordblindhed Oplæg ved Notas konference om ordblindhed d. 28. februar 2011 v. Rie Nielsen Forstander på Hovedstadens Ordblindeskole Nota
Skabelsen Da Gud i sin kærlighed havde skabt manden og kvinden – betragtede han sit værk , og sagde:
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
En ganske from historie….
Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
Hvad er REN Uge? Det er en uge, hvor elever i hele Danmark: - lærer noget nyt om affald - undersøger affald - tager billeder af affald - skriver om affald.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Uge 7 Unge og seksualitet.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Programmering i folkeskolen
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Matematik i 6 klasse.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
De seks bedste billeder fra gruppen
Hvis 2005 var et af “disse” år som du begyndte med optimisme,
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Vokslev Friskoles klub Efterskoletilbud med hygge, leg, ro og mulighed for brug af forskellige klubtilbud !
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Digitale læremidler Udviklingspotentialer. Præsentation Jonas Juul Hansen Lærer og matematikvejleder Rudersdal kommune – Sjælsøskolen Eleverne fra 3-8.
Mit passionerede projekt
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Peter Fristrup Roskilde Gymnasium
Velkommen til fagligt samspil
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Præsentationens transcript:

Kreativ digital matematik Brøkknuseren Multiplikationsknuseren

Hvem er jeg? Matematikvejleder Matematiklærer

Hvad arbejder jeg med? Specialundervisning Familiematematik Matematikindsats Matematikvejledning Kreativ digital matematik

Hvordan opstod knuserne? Hvad var ideen? Hvordan kan man lave mere spændende, inkluderende, erhvervsrelateret og kreativ matematikundervisning uden tastevejledninger og brugsanvisninger

Hvem har jeg afprøvet materialet på? 5. Klasse 3. Klasse 2.-4. Læseklasse 8. Klasse

Lærerens rolle At motivere til at arbejde undersøgende og eksperimenterende Læreren ved ikke alt Eleverne skal se efter hos hinanden Læreren fremhæver enkelte elevers arbejde Eleverne skal hjælpe hinanden Alt det man ikke ved, kan man finde et svar på

Brøkknuseren www.kreativdigitalmatematik.org/broekknuseren

Multiplikationknuseren https://sites.google.com/site/spilfabrikken/

Hvad mener eleverne om kreativ digital matematik! Det er sjovere end at skrive i bøgerne Det er sjovt at lave spil og dekorere dem Man bruger sin hjerne på en anden måde - man tænker mere I bogen står der præcist, hvad man skal – her må man selv bestemme At lave spillet er som en leg Man presser sig selv mere, fordi de andre skal spille spillet Man bruger sin fantasi

Der er ikke noget der er forkert, det sker kun i bogen Man lærer programmet at kende, fordi man selv skal undersøge det, og man finder også nye ting i programmet Det er hyggeligt at sidde at arbejde med GeoGebra, i bogen er man alene Jeg lærer at bruge programmet, når jeg prøver mig frem Man prøver sig frem, så lærer man det – det er det samme med spil fx. Wii

Hvad lærer eleverne af kreativ digital matematik Fordybelse Tålmodighed Fantasi At knuse problemer At bruge GeoGebra At føre egne ideer ud i virkeligheden At lege med matematik