Vikarundersøgelse Asgård Skole 2011

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Humanistundersøgelsen 2007 miniSeminar 6. maj 2008 Flemming Meier, CBS Learning Lab
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
KNALLERT Obligatorisk efteruddannelse okt.- nov VELKOMMEN.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Velkommen til medlemsmødet For børnehaveklasseledere om arbejdstidsaftalen april 2009 Brøndby Strandskole.
Studieretningsprojektet Styringsgruppen september 2007.
Organisering af NV 2005 •Arbejdsgruppe nedsat efteråret 2004 •Arbejdsgruppen skal –udarbejde oplæg til organisering af NV –lave forslag til indhold af.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Elevernes digitale dannelse
Program Informationer χ2-test (chi-i-anden) Projekt 3
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Rammeforsøg på TEC-HTX Studietid Formål At skabe større sammenhæng mellem uddannelsestid og elevtid At øge lærertilstedeværelsen sammen med eleverne At.
 ”Svært at følge med på grund af så meget snak” › 54% ”helt enig” eller ”enig” (HHX-undersøgelsen)  Meget uro fra computere, der ikke bruges fagligt.
E-læring i FRT Erik Hellbrandt Forsvarets Regnskabstjeneste 1 AFD og Dato.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
”Vi når målet – men hvordan?”
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
1 VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf. 2  TR varetager og forhandler kollegernes interesser  TR støtter op om det enkelte medlem efter behov  TR er.
1 VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier. 2  TR varetager og forhandler kollegernes interesser  TR støtter op om det enkelte medlem efter behov.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Dialogmøde om uddannelse Statistik om afgangselever 2012.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Stiliseret cost-benefit som ”evalueringsmetode” Rasmus Højbjerg Jacobsen CEBR Copenhagen Business School.
UNGE OG UDDANNELSE. Et væld af muligheder…. Som ungt menneske i Danmark har man et væld af muligheder for uddannelse, job og afklaring. Regeringens mål.
Konference om planlægning d. 26. og 28. august 2008 Velkommen til Silkeborg Gymnasium.
Forældremøde 7. klasse.
Brøndby Lærerforenings
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Redegørelser for litteratur i matematikfaget – en delundersøgelse i rapporten “Læreruddannelsens faglige kvalitet” Oplæg ved Ellen Silleborg for SeMat,
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
© Inteam 2007 Mols-Linien Service Akademi. © Inteam 2007 Et samarbejde for at styrke Mols-Liniens Service Akademi Inteam kan bidrage på både strategisk.
Lederforeningen for VUC:
Obligatorisk selvvalgt opgave
Ved Jens Kjeldbjerg Kudsk / Andy Madsen
Vejledning til oprettelse af CV
Indsamle, udvikle, dokumentere og formidle viden om indholdet i undervisning tilrettelagt efter principperne i CL med særlig vægt på matematik Udvikling.
Præsentation af hhx-projekt: ”Læringsmiljø på hhx kvaliteter og udfordringer”. CeFU bestyrelsesmøde, 11. november 2008 Ved forskningsassistent Arnt Louw.
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Obligatorisk selvvalgt opgave
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Dialogmøde 17. januar 2011.
Velkommen til forældremøde
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Almen sprogforståelse Hvordan er det så gået? Lidt statistik på baggrund af de deltagende skolers indberetninger.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Uddannelse – dit barns fremtid
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
ARBEJDSTIDSAFTALE Lederkursus Kapitel 1 Indledning Forudsætningerne for, at aftalen kan fungere og dermed, at intentionerne i forordningen om folkeskolen.
Temadag for TR.
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
Visiteret tid til Hjemmeplejen samt private leverandører
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
Aktuel status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven i kommunerne i RAR Fyns område Status – maj 2018.
UU – Uddannelsesstatistik
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
kickoff vikardækning i Trio
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Præsentationens transcript:

Vikarundersøgelse Asgård Skole 2011 Indberetning til undervisningsministeriet - ugerne 44 - 47

Undersøgelsens specifikationer Alle folkeskoler indberetter for perioden 31. okt. - 25. nov. 2011 Vi kender ikke resultater eller konklusioner fra den landsdækkende undersøgelse Alle tal opgøres i hele klokketimer Se indberetningsskemaet på vedhæftet pdf-fil

Asgård Skoles besvarelse Denne formidling bygger på indberetningen til UV-ministeriet Noget af formidlingen sker gennem selve besvarelsen, hvor denne ikke indebærer særlige forhold for Asgård Skole som bør forklares. Især spørgsmål 1 er komplekst, og giver anledning til yderligere oplysninger, og fremstilling af data i grafik. Vi har ikke opgjort selvstændige undervisningstimer (kategori C, spørgsmål 1)  vi har ikke fundet nogen. Det sker - men sjældent - at en lærer i en del af en lektion har opsyn med 2 klasser (egen + naboklasse). Vi har lavet store dele af indberetningen ud fra de administrative opgørelser, vi har til rådighed.  Vi kunne måske have haft en mere præcis opgørelse ved konkret optælling undervejs. Det ville have været en stor byrde for Astrid, som har vikaropgaven.

Vikar undervis-ningstimer Vikartimer uden undervisning Spørgsmål 1; fordeling på vikartimer, aflyste timer og timer gennemført efter planen. Alle klasse- og holdtimer fordelt på årgange Faktisk Planlagte UV-timer Timer læst efter plan Vikar undervis-ningstimer Vikartimer uden undervisning Aflyste timer 0. årgang 225 143,2 76,5 5,25 1. årgang 210 15 2. årgang 243 219 22,5 1,5 3. årgang 233,2 8,25 4. årgang 252 244,5 7,5 5. årgang 267 18,75 0,75 3 6. årgang 246 188,25 40,5 3,75 13,5 7. årgang 270 249,7 14,25 8. årgang 285 223,5 50,25 4,5 6,75 9. årgang 315 280,5 27 10. årgang 126 107,2 15,75 2,25

% af planlagte undervisningstimer Undersøgelsen inddrager tillige selvstændige undervisningstimer defineret som timer uden lærer, men med undervisning. Søjlen for timer gennemført efter planen er udeladt. Diagrammet viser kun timer, der ikke er læst efter planen - som %-del af planlagte timer.

Spørgsmål 1; total for skolen I alt Kategori 1: timer med undervisning Kategori 2: timer uden undervisning Faktisk og i % Planlagte UV-timer Timer læst efter plan Vikar undervis-ningstimer Vikartimer uden undervisning Aflyste timer I alt timer 2697 2.344 296 23 35 I alt timer kategori 1 og 2 2.640 57 I alt i % 100 87 11 1 I alt kategori 1 og 2 i % 98 2

Spørgsmål 2 beskæftiger sig med fraværsårsagen for lærere i de tilfælde, hvor det fører til at undervisningen bliver ændret til vikar eller aflysning. Der har desværre sneget sig en fejl ind i feltet, som forklarer punkt f) andet. Andet hentyder til Marias delvise tjenestefrihed uden løn. Tjenestefri uden løn, barselsorlov

Fraværsårsager på Asgård Skole Tungtvejende fraværsårsager i perioden 1 lærer syg i hele perioden (bemærk 0. årgang) 1 lærer tjenestefrihed uden løn i hele perioden (bemærk 6. og 8. årgang)

Uddannelsesbaggrund for vikarer Flere af de ledige ansat med løntilskud er læreruddannet. De kan modtage løn udover løntilskuddet i op til 5 timer pr. uge. Studerende (lærer-) tilbyder sig som vikarer (ofte på 4. år) Unge som ønsker at studere til lærer tilbyder sig som vikarer

Det har været vanskeligt at skelne mellem de 2 typer forberedelse Det har været vanskeligt at skelne mellem de 2 typer forberedelse. Det kræver individuelt kendskab til læreren, vikaren og klassens forløb