”Find talentet” - introduktion

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Sådan finder du rundt på Af Lasse Krarup, webmaster
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af GRUS-delen April 2012 Ved
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Blogs for Bibliotekarer Du ka’ godt!. Dagens program •Hvem er vi? •Hvorfor er vi her? •Hvad er en blog? •Hvorfor skal vi bruge blogs? •Hvordan kan vi.
Udlægning af en ny cache
Adgang til Fællesnettet To grupper af brugere A)Tilknytning til en skole – lærer eller pædagog oprettet på en skoles intranetTilknytning til en skole B)Ikke.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Backoffice præsentation
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Virksomhedstilgangen. Research omkring virksomheden Virksomhedsresearch Vælge kendte virksomheder (Brands, renommé) 1.Hvad Vil være de bedste i branchen,
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Feedback Manual.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Talentinternat modul 3..
Talent 2.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Tillykke, du er et talent!
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Aktiv brug af Søften Portalen
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Introduktion til CURIS
Backoffice præsentation
Adgangsstyring og brugeradm.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Udskiftning af password på tablet. Åben programmet KONE business channel Hvis du ikke har linket på skærmen, åben en browser og skriv Ssl.kone.com.
Produktudvikling Talentvejen Opgaven skal udfylde følgende karakteristika Social kompetencer ViljeEngagement Nysgerrighed InnovativOverblik.
Kunde ønsker ny løsning!
Office365 – Bliv klar (få evt
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Ved Kort præsentation af APV-delen April 2012.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Brug af internet i klasse. Eleverne skal lære at logge sig på Ny Vejen Kommunes server. Eleverne skal lære at gå på nettet. Eleverne skal kunne åbne.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Tillykke, du er et talent!
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Talentudvikling SOSU elever.
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Log ind Du modtager login på din mail til appen I mailen finder du:
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Præsentationens transcript:

”Find talentet” - introduktion Talentvejen ”Find talentet” - introduktion www.talentvejen.nu

Spotte talentet og lede på vej… Identificering af potentielle talenter Elektronisk screeningsværktøj ”Find talentet” Dialog – afdækning af det ”fulde billede” + elevens ambitionsniveau Vi vil spotte elever med talentpotentiale! www.talentvejen.nu

HVORDAN bruges ’Find talentet’ Forberedelse som lærer: Introduktion til klassen/holdet – Hvad skal vi nu? Hvordan virker ”Find talentet”? Hvor lang tid tager det? Hvad kan ske undervejs? – Spørgsmål/svar Hvad sker der bagefter? Hvad nu hvis……? www.talentvejen.nu

De 6 talent karakteristika – i dette projekt! Vilje Engagement Nysgerrighed Social kompetent Innovativ Overblik www.talentvejen.nu

Talent karakteristika med underliggende begreber Vilje Nyt – gå på mod – at turde – mod – frontløber – overskud til sit fag – søger udfordringer Engagement Disciplin – vedholdende - flittighed – arbejdsom – lyst - drive – selvudfordring – selvstændighed – ambitiøs at gøre en forskel – konkurrenceminded Nysgerrig Brænder for faget – opsøgende i forhold til ny viden Sociale kompetencer At kunne omgås/indgå i alle sammenhænge – tage ejerskab Innovativ Tværfaglighed - innovere med fokus på afsæt på et marked Overblik Kan se nye sammenhænge med afsæt i den eksisterende viden – kreativ – reflekterende – kritisk stillingtagen. www.talentvejen.nu

HVAD viser ’Find talentet’? Et billede – ’edderkoppespind’ – med svar på de 6 talent karakteristika ----------- En score på hver enkelt talent karakteristikum for den enkelte elev En samlet score på alle talent karakteristika for den enkelte elev ------------ En samlet score for hele klassen/holdet Elevens score set i forhold til klassens score. www.talentvejen.nu

HVORDAN tolkes svarene i ”Find talentet”? Elever med talent potentiale skal opfylde følgende : summen skal være 37 point eller mere (max er 48 point) der skal være minimum 5 point på hver enkelt af de seks karakteristika Brug nøgleordene fra dias fem til at hjælpe eleverne med at få en forståelse for, hvad der karakteriserer talentfuld adfærd. Sæt det gerne i forhold til din branche. Vurder ”det samlede billede” for eleven – og for klassen. TILBAGEMELDINGEN til eleverne forberedes! www.talentvejen.nu

HVORDAN give tilbagemelding til klassen? ”Find talentet” – hvad viser det? Tolkning og kommentarer Hvad viser klassens samlede billede? Hvad kan det betyde omsat til adfærd på arbejdspladsen? Hvordan læser ’jeg’ mit eget billede? Hvad kan ’jeg’ bruge det til i fremtiden? www.talentvejen.nu

HVORDAN give tilbagemelding til en elev med talent potentiale? ”Find talentet” – billede/score Individuel samtale med eleven Tolkning af billedet + div. score omsat til eksempler på adfærd på arbejdspladsen Coachende dialog Hvordan har du det med …? Hvad havde du selv forestillet dig? Hvor har du den forestilling fra? Hvad har du tidligere fået at vide? Etc. Fremtidig strategi Hvad går du og drømmer om? Hvad tror du, der skal til for at komme derhen? Hvad skal du så fokusere på? Hvad skal du så gøre mere af/mindre af? Aftale om at snakke sammen efter nogle uger. Hvis eleven også viser sig at være et talent i praksis, laver I i fællesskab en TALENTPLAN. www.talentvejen.nu

Mail til alle lærere http://www.findtalentet.nu/login Du er nu oprettet som lærer i talentsystemet med Brugernavn = ’din mail adresse' og Password = eks.'N8mPwJJG'. Du kan logge ind på adressen: http://www.findtalentet.nu/login Her kan du oprette de hold, du er lærer for, så dine elever kan besvare spørgeskemaet.

Vejledning Log in på www.findtalentet.nu/login med password fra din oprettelses email. Opret dit hold. Nu ser du et fælles login-link til eleverne – skriv det på tavlen til eleverne. Vent til eleverne har besvaret – du kan opdatere status ved at trykke på F5 i browseren på holdsiden. Når eleverne har besvaret, kan du se deres svar via linkene nederst på hold-siden. Du kan deaktivere login-linket, du skrev på tavlen, ved at trykke på “deaktiver”-knappen på hold-siden. Herefter kan der ikke oprettes nye elever via login-linket. Elever, som har trykket “pause” i spørgeskemaet, kan stadig fuldføre deres besvarelse via det pause-link, de har fået.   Bemærkninger Eleverne skriver selv deres eget navn, email, og fødselsdato i spørgeskemaet . En ny “respondent” bliver oprettet, hver gang en elev besøger linket på tavlen.