OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Virksomhedens interessenter
Ideen fremlægges for kommunens teknik- og miljøudvalg.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
4 Strategisk planlægning
13. Ikke-finansielle rapporter
Præsentation af Afbrydes ved tryk på Esc. Lasse Ahm Consult - Vordingborg - bidrager med en afgørende forskel Eksempelvis at: halvere dit produktionsspild.
DRA ledelsessystem 13. maj 2011
Udfordringer i en cirkulær økonomi
SWOT - Hvad er det? Strategisk værktøj til afdækning af:
1 COPENHAGEN FINANCE IT REGION - Mere vækst og innovation i krydsfeltet mellem finans og IT.
Helt ren, på en helt ny måde !
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Brug af underleverandører - Generelle sikkerhedsudfordringer
Miljøvurdering af plastprodukter
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
12. Virksomhedens miljøforhold – virksomhedens miljøbelastning
Gennemføres af ERHVERVS- OG SELSKABSSTYRELSEN i samarbejde med FORENINGEN NYDANSKER Projektet er støttet af INTEGRATIONSMINISTERIET og REGION SYDDANMARK.
Forskning i affald og ressourcer
Forretningsmodel.
Indkøbspolitik Esben Madsen, Indkøbs- og Logistikchef &
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
AGWAPLAN AGWAPLAN Integration af miljø- og landbrugsmål Eksempel på en buttom up tilgang til løsning af udfordringerne i Vandrammedirektivet Irene Asta.
Generel introduktion til EC
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
Schjerning Farver A/S · Østerallé 21 · 8400 Ebeltoft · Hvorfor ønsker vi at miljømærke vores farver? Hvorfor?
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Et par tips til økonomi Regnskabsanalyse og økonomistyring (rentabilitet, indtjeningsevne, kapitaltilpasningsevne) + likviditet. Hvordan er økonomien sat.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Quality Management Systems
Den kommunale vejledning om STU
Side Driftsøkonomi Kapitel 19 Produktion under miljø- og ressourcehensyn.
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Greenkeeper ERFA-gruppe Golfens Grønne Regnskab - Et godt formidlingsredskab!
Administrative medarbejder: 70
Formål og indhold Det overordnede formål med forslaget er at medvirke til en bæredygtig produktion og forbrug ved at opsætte kriterier for god miljømæssig.
Klar til nye muligheder
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Aktivitetsstyringens beskrivelsesmetoder
Uddannelse og rekruttering Procesindustrien - fokus DI's erhvervsuddannelsesområde Regionalt.
18. Strategisk analyse af interne forhold
AGWAPLAN Integration af miljø- og landbrugsmål Eksempel på en bottom up tilgang til løsning af udfordringerne i Vandrammedirektivet Irene Asta Wiborg,
Miljøledelsesbog 0. Miljøpolitik Bedømmelse af væsentlige miljøforhold
1 Ledelsessystemer Miljøbelastninger VIRKSOMHED Råmaterialer Hjælpematerialer Energi Vand Produkter Ydelser StøjLugtLuftemissionEnergi KemikalieaffaldAffaldSpildevandJord.
Luksus tøj/accessoires i EU Gucci, Chanel, Hermes og Louis Vuitton
Introduktion tirsdag den Per Christensen Lektor Vismand.
Konkurrenceforhold.
19.1 Virksomhedens miljøinteressenter
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Miljøcertificering på IBOS
Miljøledelse i forhold til miljørisikoscore På vegne af MST projektleder Peter Nygaard, NIRAS samt landbrugssagsbehandler v/Brønderslev Kommune Marianne.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
REACH og virksomhederne Christina Busk, Dansk Industri.
PRIMES Mærker i det nye EU udbudsdirektiv Præsenteret af.
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Intelligent overdækning
Sælg et produkt eller en tjeneste
Præsentation af forretningsplan
Handlingsplan 2015.
Mission, vision og forretningsidé
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Herunder typisk med en MEKA-opgørelse
Præsentationens transcript:

OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed •Sikring af fremtidig arbejdskraft •Arbejde proaktivt på miljøområdet

OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Udvikling af nye og forbedrede produkter og teknologier •Andre og nye kundegrupper •Fastholdelse af marked og eksisterende kunder •Øget samarbejde i leverandørkæden

OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Overblik over miljøpåvirkninger ved et produkt. •Dokumentation for omfanget og arten af de miljøpåvirkninger der knytter sig til et produkt. •Miljømærker. •Miljøvaredeklarationer.

OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Kort sigt: –Gøre miljøledelsessystemet mere produktorienteret. –Finde nye handlingsplaner –Tættere samarbejde med kunder og leverandører –Leve op til det der skrives i miljøpolitikken

OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Lang sigt: –Markedsføre firmaet og firmaets produkter med en skarpere miljøprofil og derved forbedre den strategiske markedsposition. –Produktudvikle nye produkter, som er mindre ressourcekrævende både i råstof-, produktions- og brugsfasen  besparelser både i kroner og for miljøet

OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Lang sigt: –Nye procedurer for f.eks. tilbagetagningsordninger  firmaet ved når en gl. maskine skal udskiftes. –Lave mere produktorienterede procedurer og handlingsplaner i ISO miljøledelses- systemet.