VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
På vej mod folkeskolereformen
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Folkeskolereformen - generel information
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Præsentationens transcript:

VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE

REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE DET FAGLIGE NIVEAU • AT UNDERSTØTTE AT FLERE UNGE FÅR EN UNGDOMSUDDANNELSE

ÅBEN UD MOD VERDENEN Undervisningen skal være mere varieret, og skolen skal åbne sig endnu mere ud mod verdenen. Derfor skal virksomheder, museer, foreninger og lignende trækkes ind i undervisningen

ELEVERNES LÆRING I CENTRUM Det handler om:  Hvordan lærer elever bedst muligt?  Hvordan lærer elever mest muligt?  Hvordan skal nogle elever støttes – på nogle områder?  Hvordan skal nogle elever udfordres – på nogle områder?

TYDELIGE LÆRINGSMÅL Læringsmålene skal danne udgangspunkt for differentiering og evaluering Forskningen viser, at de vigtigste elementer i elevernes læring er: - Tydelige mål - Tid til fordybelse - lærerens feedback Københavns Kommune har besluttet, at der i begyndelsen opstilles ens læringsmål for større grupper af elever, differentieret efter deres forudsætninger. Derudover arbejdes der på at der på sigt skal opstilles individuelle mål for alle elevers læringsudbytte

EN AKTIV OG VARIERET SKOLEDAG Man lærer bedre, når man er fysisk aktiv i løbet af dagen. Derfor skal alle elever have mindst 45 minutters motion eller bevægelse i løbet af skoledagen.

DET FREMTIDIGE SKOLE- HJEMSAMARBEJDE Lærerne er på arbejde hver dag kl – Derudover, er der afsat tid til forældresamarbejde 10 dage om året efter kl Dette skal dække skole- /hjemsamtaler, forældremøder og evt. sociale arrangementer. Mail og telefonkorrespondance vil primært foregå indenfor arbejdstiden kl

ELEVERNES MØDETID 0. – 3. kl. = 28 timer + 2 lektiecafe (på frit.) 4 dage kl – dag kl – – 6. kl. = 30 timer + 3 lektiecafe på skolen 5 dage kl – tirs., ons. og tors. 1 time lektiecafe 7. – 9. kl = 33 timer + 2 lektiecafe på skolen 4 dage kl – 14.30, 1 dag kl – Derudover lektiecafe 1time 4 dage om ugen = alle dage 8.00 – 15.30

Timefordelingsplan Husum Skole Skoleår 2014/2015 Klassetrin Sum Fag Obligatoriske temaer i Bh. kl.15,00 Dansk 8,257,50 5,25 54,75 Engelsk 0,751,50 2,25 16,50 Andet fremmedsprog 0,751,502,25 9,00 Historie 0,751,50 0,759,00 Kristendomskundskab 0,75 1,50 0,75 6,75 Samfundsfag 1,50 3,00 Matematik 3,75 33,75 Natur/Teknik 1,50 2,251,50 9,75 Geografi 8,007,258,0023,25 Biologi Fysik/Kemi Idræt 1,50 3,002,25 1,50 16,50 Musik 0,75 4,50 Billedkunst 1,50 7,50 Håndvær og design samt madkundskab 2,253,00 1,50 9,75 Valgfag 2,00 6,00 Fagstimer på årgangen15,0018,75 19,5022,5023,25 28,00 Pauser5,00 50,00 Lektiehjælp/faglig fordybelse*2,00 3,00 2,00 23,00 Understøttende undervisning8,004,25 3,502,501,75 0,00 26,00 Undervisningstid pr. uge30,00 33,00 35,00 (timer á 60 minutter)

LEKTIEHJÆLP, FAGLIG FORDYBELSE OG UNDERSTØTTENDE UNDERVISNING

FRITIDSTILBUD Morgenåbning kommer til at foregår i nye pavilloner m. personale fra de øvrige fritidshjem Udvidelse af fritidshjemskapaciteten med 45 pladser

DET DER VIRKER BEHOLDER VI - SKOLEN STARTER IKKE FORFRA MED EN MASSE NYT VI TAGER AFSÆT I DE TING DER ALLEREDE VIRKER GODT OG DEN MÅDE AT NYTÆNKE UNDERVISNING PÅ, SOM ALLEREDE ER GODT I GANG