Ung-Flex i Skive Skive, 8.3.13.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
Om eksamen 2011.
EN SAMTALE OM VOLD I NÆRE RELATIONER
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
17½ års samarbejde i Aarhus
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Leder Oase 2011 Hvorfor tjene mennesker ?. 5.Mosebog Du skal give ham, og du skal ikke være ked af at give ham. For gør du det, vil Herren din.
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Elevernes digitale dannelse
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Innovation og iværksætteri
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
UU og Jobcentre: hvad virker? Og hvordan?
Vejlby Skole –
Introduktionsmøde Linje 10
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
UU Center Kolding Mentorprojekt i UU Kolding •Ide og finansiering •Ungepakke II •Samarbejdspartnere Taxameter - institutionsuafhængig.
Skolereformen på Søndersøskolen
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Bekymringsmærker og kontaktvejleder.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Forældremøde 7. klasse.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Vejledning Alle skal have en uddannelse (95 %) Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse Mål med udskoling: Eleverne klar til at træffe valg Ansvar:
Refleksioner og opsamling ift. i går
INDSKRIVNINGSMØDE.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Ungeindsatsen Konference den 4. juni Baggrund UTA-projektet Politisk ønske Byrådsbeslutning april 2009 Etablering oktober 2009.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Forældremøde Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København.
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Skitur 2015 – fra den 15/2 – den 21/ Klub Roskilde Øst.
PARIS 2015 Informationsmøde.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Odense, d. 4. feb Kl Velkommen Kommissorium version 2 Kl Ny skole- og ny klubstruktur i Randers v. Henrik Bille, afd.leder, og Ina.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Mød Aalborg Universitet
Orienteringsaften på Byhøjskolen tirsdag den 2. februar 2015 kl. 17.
Grunde til at jeg elsker dig
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Bakke og By Sommerfest i Mosen Kære forældre og børn I inviteres hermed til sommerfest i Mosen onsdag d kl ca. Vi glæder os til at se.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Hvad er Klimakaravanen? Hvad er der på hjemmesiden?
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Frederikshavn Kommune 23. nov. 2016
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Præsentationens transcript:

Ung-Flex i Skive Skive, 8.3.13

Organisationsoversigt

Skive-modellen

Historie Ungepakke 2 – oplæg i Ungdomsskoleforeningen i Odense. Inspiration fra andre ungdomsskoler. Kursus/møderække i LUMV. Inviterede samtlige UU-centre i Midt- og Vestjylland til debat vedr. ungepakkerne. Mange interessenter i ungeindsatsen – vores bidrag?

Hvad kan ungdomsskolen med udsatte unge? Ungemiljøer Ungemiljø frem for ”klientmiljø”. Selvopfattelse. Relationspædagogik. Trivsel og udvikling går hånd i hånd (Bjørn, Alexander og Monika). Omstillingsparathed – ungdomsskolen kender sit fundament og tør gå nye veje. De unge skal have en positiv fritid! Vi opererer fra 8 – 22. Fritid på dagsorden! Fritidsfag – vi holder fanen højt! Trodser tendensen – 87% deltagelse. Klub eftermiddag og aften. Arrangementer: Alkoholfrit diskotek, Youth Jamboree, teaterweekends, Skive kulturnat m.m. (Pyrus). Gennemgående voksne (synergi) - gennemgang af Thomas Hansens timer.

Thomas Hansen timer – årsværk   Aktiviteter: Udregning: Timer: Undervisning Ung-Flex 16 timer pr. uge x 40 uger 640 Praktikopfølgning Ung-Flex 6 timer pr. uge x 40 uger 240 Møder Ung-Flex 4 timer pr. uge x 40 uger 160 Eftermiddagsklub 6 timer pr. uge x 30 uger 180 Aftenklub 8 timer pr. uge x 30 uger 240 Fester 10 timer x 6 fester 60 Opsøgende gadearbejde 3 timer x 40 uger 120 Timer i alt 1.640 timer Andre opgaver:  DJ-hold Ture   Sommercrew  Mentoropgaver Møder de unge i forskellige fora – undervisning, fritid, job…

UU’s rolle i Ung-Flex Thomas Bedsted ca. 18 timer i ugen. Har vejledningen med de unge. Deltager i fredagsarrangementer – ”ud af huset aktiviteter” (virksomhedsbesøg, messer m.m.). Relationer – til elever, men også ift. til de voksne i huset!

UU’s rolle UU Vejledning af en udsat gruppe af unge 15 – 17 årige – kerneopgave… Samarbejde mellem ungdomsskolen og UU. Vi har tidligere gjort tilnærmelser til hinanden, men samarbejdet er for alvor etableret med dette projekt, som nu er permanentgjort. Fritidsdelen er meget vigtig. Overset faktor i den kommunale fastholdelsesstrategi. Mulighed for at booste sammen med ungdomsskolen. Konkret UU ca. 15 timer pr. uge plus mentortimer. Reelt 18 timer pr. uge. Uddannelsesplan, Portefolio (ressourcefokuseret beskrivelse af den enkelte unge i ord og billeder), samtaler om uddannelse, planlægning af fredagsarrangementer med mere eller mindre vejledningsfagligt indhold, kontakt til de kommunale myndigheder, praktik og den socialfaglige indsats. Tid Relationsarbejde, med udgangspunkt i tidsbegrebet. Tid til at være sammen med de unge. At der er tid til at snakke om de ting der er svært, at der er tid til at komme igen når tingene mislykkedes. De unge råber og skriger på tid til at der er kvalificerede voksne som gider snakke med dem – høre på dem. Det forsøger vi at give mulighed for. Hvad sker der, når de unge bliver 18 år?

Afklaringsskema Personlige oplysninger Navn Vejnavn Postnummer   Navn Vejnavn Postnummer Telefonnummer CPR. nr. Skolebaggrund Hvilke skole/skoler har du gået på? Skolebaggrund (9. eller 10. klasse): Har du modtaget støtteundervisning? Evt. afsluttede FSA-prøver, hvilke? Er du blevet testet indenfor de sidste år – i hvilke fag? Hvad kan du bedst lide ved skolen? Hvor har du været i erhvervspraktik? Har du praktikønsker? Erfaring med Arbejdsmarkedet Hvor længe havde du jobbet/jobbene? Hvad lærte du på arbejdspladsen/arbejdspladserne? Fritidsinteresser Hvad bruger du din fritid til? Personlige og sociale kompetencer Havde du fravær i skolen eller på et evt. fritidsarbejde?   Møder du til tiden? Har du nemt ved at lære andre at kende? Har du nemt ved at samarbejde med andre? Har du nemt ved at overholde de regler, der er? Har du nemt ved at lære nye ting, eller vil du helst se dem ”gjort” først? Går du selv i gang med nye opgaver? Er du hjælpsom overfor andre elever og lærerne? Det materielle og sociale netværk Bor du hjemme, institution eller andet? Hvem giver dig lommepenge? Har du søskende, hvor mange? Har du venner/bekendte? Har du en støtteperson? Hvordan kommer du til Ungdomsskolen, cykler, bus, tog? Er der nogen ting, der gør, at du har svært ved at følge en uddannelse? Dit eget ønske til kommende uddannelse eller beskæftigelse Hvad er dine drømme til uddannelse og arbejde? Ved du, hvad der kan hjælpe dig i din ønskede retning? Ved du hvad der kan forhindre dig i at nå dine ønsker? Hvilke forventninger har du til os og hvordan kan vi hjælpe dig videre? Er det vigtigt for dig, at du bliver selvforsørgende? Hvad betyder mest for dig ved at få en uddannelse og et arbejde?

Fredagsarrangementer Dato   Arrangement Sted kontaktperson 28.09.2012 Produktionsskolen Rundvisning kl. 8.45 Marienlystvej 17, 7800 Anne Marie 97510133 05.10.2012 Børnekulturnat – Arrangere. 12.10.2012 Bocart - Thomas Bedsted Lars Tofting 30712273 26.10.2012 Uge 44 Sundhedscheck – Kl.09.00 – 11.00 Hygiejnekursus man., tirs., ons. 08.00 – 12.00 Sundhedscenter, sygehuset Skive Tekniske Skole Louise G Andersen 21166195 Niels Korsgaard 02.11.2012 09.11.2012 Vikan – Virksomhedsbesøg Vikan, Rævevej Jens Mejlhede 26751605 16.11.2012 Åkjærfest – planlægge Thomas Hansen 23.11.2012 Rundvisning HG Arvikavej 2, 7800 Kristiane Johannesen 25179084 30.11.2012 Storbytur Århus inkl. Badeanstalten fra 10 – 12. Hjemkomst kl. ca. 16.00 Husk badetøj. 07.12.2012 Julepynt og julemad 14.12.2012 Skøjtedisco – planlægge.

Spørgsmål