Innovation Fjerritslev Gymnasium Oplæg fra Sparekassen Himmerland
Kontaktperson i sparekassen •Niels Bech, 26 år •Bosiddende i Fjerritslev •Ansat i branchen i knap 6 år •Ansat i Sparekassen Himmerland, Fjerritslev afdeling •Arbejder som privatkunderådgiver
Intro omkring sparekassen • Et selvstændigt pengeinstitut • Involverer os i lokalsamfundet • Primært forretningsområde (filialer) er Himmerland, Fjerritslev, Aalborg og Aarhus • 275 ansatte • Forretningsunderlag ca. 33 milliarder (Fjerritslev 2,8 milliarder) • Kundegrundlag ca privatkunder og erhvervskunder • Indlån 6,7 milliarder og udlån 6 milliarder i udlån • Egenkapital (opsparing) 1,4 milliarder pr. 30/9-2012
Branding Sparekassen lever af kunderne. Derfor skal de nuværende kunder fastholdes og nye skal ind. Nogle segmenter giver udfordringer. •Hvordan får sparekassen nye kunder i alderen og hvordan beholder vi dette segment som kunder? Sparekassen er hver dag i konkurrence med andre pengeinstitutter. •Hvordan bliver sparekassen mere synlig i konkurrencen med andre? •Hvordan kan sparekassen effektivt bruge internettet samt sociale medier?
Branding •Hvordan virker sparekassens reklamer og annoncer? Noget at dette der bliver talt meget om i tiden, er hvordan fremtidens kundekontakt skal se ud. •Hvordan kan sparekassen fremadrettet udvikle måden at have kundekontakt på?
Fremtidens by I sparekassens afdeling i Fjerritslev ser vi os selv som et lokalt pengeinstitut. •Hvad/hvordan er sparekassens rolle i fremtidens udvikling af Fjerritslev?
Forløbet •Sparekassens rolle –Sparringspartner –Kom ned til os – vi sætter gerne tid af –Interviews med ansatte Vi glæder os til at se resultatet
Spørgsmål