Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis Grænseløs viden – netværksdannelser Ole Hansen, UCN.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Natur og science i børnehøjde.
Læringsmiljø – og pædagogisk analyse
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Fremmedsprog og it Bente Meyer, Aalborg Universitet, København,
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
iBøger og didaktisk design
Inklusion i Børneinstitution Højme
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Workshop om inklusion DH’s sommerskole d
Midtvejsstatus for pilotprojektet LP-modellen i det kommunale dagtilbud Octavia, Roskilde 14.september 2010 kl Pia Guttorm & Ole Hansen.
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
Læringsmiljø – og pædagogisk analyse www. lp-modellen
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Udfordringen - faglighed - fællesskab i en ikke ekskluderende folkeskole Århus d. 23. maj 2011 Flemming Olsen.
Kortlægningsundersøgelsen 2013
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Læringsmiljøvurdering - dynamisk udvikling af pædagogiske læringsmiljøer Svendborg den 14. marts 2013.
Læring og inklusion i skolen
Hvad vil jeg tale om? Handicapkonvention – hvorfor det?
”Giv læreren en stemme”
Undervisning i særklasse
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Hvad ved vi om børns læring – hvordan tilrettelægges den bedste undervisning? Niels Egelund Direktør for Center for Strategisk Uddannelsesforskning Danmarks.
Hva er god klasseledelse ?
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
27. marts 2009 Landskursus – Landsmøde Tema: Sprog med alle sanser Gl. Avernæs 1.
Odense tirsdag d. 8. december 2009 Workshop
Børn og unge. Indsatsområder tværgående Dagtilbud/klubSkoleFamilie- og Børnesundhed Alsidig pædagogik Lilla = Børne- og Ungepolitikken Blå = integrationspol.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
Fremtidens folkeskole i et ledelsesperspektiv Forum Anders-Peter Østergaard Børne- og ungedirektør Lolland Kommune
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT & HIOA Ida Schwartz, lektor, cand. psych., ph.d. Bosat udenfor eget hjem Børn og unges skolegang og fritidsliv – set fra børnenes.
Program for læringsledelse Ved Birgit Lindberg, Sekretariats- og dagtilbudschef 12. januar 2016.
Program for Læringsledelse Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Sanne Lorentzen NLS Ledertræf, Island september 2012.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
Alternative pasningsformer Børn og Unge-udvalget 21. november 2012.
Skoleleders rolle og kompetence, når det gælder inklusion i folkeskolen KL 2011.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Netværksledelse For børn, personale og ledere. Vision Netværks(ledelse) til udvikling af meningsfulde sammenhænge baseret på effektive netværk, med fokus.
…………Skal blive så dygtige som de kan
Kollektiv kompetenseudvikling i danske barnehager – erfaringsbilleder
Inklusionsudvikling Konsulenter fra Inklusionsudvikling
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Oplæg om den styrkede pædagogiske læreplan V
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Dagtilbudsreformen ”Stærke dagtilbud,- alle børn skal med i fællesskabet” Den styrkede pædagogiske læreplan Arbejdsgruppernes udkast til temabeskrivelser.
KLF - konference om chancelighed
Inspirationsworkshop med fokus på
Vision Børn og unge oplever glæden ved at deltage i fællesskaber   Værdigrundlag Fællesskaber er en styrke – Forskellighed er et potentiale Målsætning.
Program Kort introduktion til hovedområder i den nye dagtilbudslov
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis Grænseløs viden – netværksdannelser Ole Hansen, UCN

Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis • Tæt samarbejde mellem forskning og professionsudviklere • Tæt samarbejde mellem formidling og praksis • Intern og ekstern kompetenceudvikling baseret på viden • Internationale samarbejdspartnere

Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis • Data fra skoler - elever, lærere og pædagoger • Data fra dagtilbud – børn, forældre og personale • Data fra erhvervsskoler – elever og lærerne

Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis • Forskerskole • Kortlægninger • Analyser, rapporter og temaer • Fokus på fundne udfordringer • Produktioner

Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis • Formidling: – PADEIA et nyt pædagogisk tidsskrift i samarbejde med SePU (Høgskolen i Hedmark) – Kompendier, antologier og artikelstof – Bogproduktioner ’Det ved vi om…’ – Konferencer, seminarer og temamøder

Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis • For LP-skoler efter år 3: • Abonnementer • Analyser • Mål og planer • Differentiering •.

Videngenereringstrappe Rummelighed Læringsmiljø - inkludering Integrering Inkludering ”Onde ånder” Asylering

Hvilke kompetencer er vigtige ? • Relationskompetence • Ledelseskompetence • Fællesskabsskabende kompetencer • Faglig kompetence Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, 2008 Visible Learning, John Hattie 2006

To the point - inklusion • Fokus nu: arbejder med eller opsporing af udsatte og ’mærkelige’ børn. • Fokus fremad: fremme de bedste fællesskabsskabende læringsmiljøer for alle børn. LP-modellen er et ’kulturændringsinitiativ’, der i høj grad handler om, at professionerne tager nye briller på, ser nye muligheder og handler i fællesskab derefter

• Glædelig Jul og Godt Nytår • På gensyn i 2011