Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Tema 4: Formidling Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

Informationsmøder om rengøring
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Vi spoler lige filmen tilbage
Statistikkens rolle som grundlag for politiske beslutninger
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Det vil ITB - præsentation af Grøn it-plan v/ Henrik Egede, IT-Branchen og Keld Jersild Olsen, Hewlett-Packard ApS Mandag den 28. april 2008.
Udfordringer i en cirkulær økonomi
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
Grønt Flag Grøn Læreruddannelse GFGL. 27/08/10 Det Grønne Flag er hejst på Zahle Ved en flaghejsningsceremoni fredag den 27. august overrakte Børne- og.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Hold Fast projekt - praktik
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Lean Salgskonsulent-uddannelsen Velkommen til dag 4
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Analyse af N.Kjær Bilcenter a/s
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
8 Segmentering og målgruppevalg
Velkomst ved Gunnar Friborg, bips bips konference 2011.
Digitale regnskaber 2007 Erhvervs- og Selskabsstyrelsen v. Ole Blöndal
Klimatilpasning, fælleskomponenter og Open Source
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Kortforsyningen - strategi Thorben Hansen Markedschef.
Livets Ord Februar 2010 “Jeg er døren. Den, der går igennem mig, skal blive frelst; han skal gå ind og gå ud og finde græsgange” (Joh 10,9).
Hardy Jensen. ”Foodtag er forbrugernes vindue til produktets historie” - fremtidens indkøbsværktøj.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
OPI Uddannelseskoncept for offentlige medarbejdere.
Hvem er Parseport? -- ParsePort er en nystiftet, dansk virksomhed med speciale i data-opsamling, -behandling og - præsentation. Hvem står bag ParsePort?
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Facebook 2014 Byrådscentrets personalemøde 4. april 2014.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
Underoverskrift (MetaUM str. 16) Sverige – den korteste vej til Eksport Oplæg ved Marianne Peters, handelschef, den danske ambassade i Stockholm januar.
Præ-registrering Vibeke Plambeck 28.maj 08 Hvad skal man være opmærksom på - som ansvarlig for et stof - som downstream-bruger.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Business to Business På den JYSKe måde…...
Dokumentation af opgaver
ITB fra Produktsalg til løsningssalg Produktsalg til løsningssalg Indlæg på ITB møde Den 26. Oktober 2006 Henrik Fuchs.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Indsamling af data efter nyeste produktionsmetoder til den danske kvartalsstatistik over ledige stillinger Erfaringer med it-rammesystemer Nordisk Statistikermøde.
Brugergrænseflade Afprøvning af program. Sådan bruger du programmet Programmet er bare en demo og er ikke funktionsdygtigt. Dog kan du trykke på de forskellige.
Synliggørelse af ældre samling Anna Dorthe Bracht Nielsen Danmarks Statistik Nordisk statistikermøde, København august 2010.
8 Segmentering og målgruppevalg
©FDLF VELKOMMEN WORKSHOP 8. december, ©FDLF Introduktion Workshop 8. december 2004 Plenum 1.
RTM Workshop Praktiske detaljer Workshop plan Frokost – sandwich her + kaffepauser Husk tidsregistrering efterfølgende Ca. 2 personer pr. PC’er.
Ledelse i nyt perspektiv Skandia:investforum, 18.marts Har krisen påvirket de danske ledere og deres måde at være ledere på?
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Supply Chain management SCM
Behandling af spørgeskemaer
Nordisk netværk for web 3. møde Oslo 6—7 feb. 2007
Præsentation af forretningsplan
SUCCES MED SALG 1.
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Tema 4: Formidling Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer

Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Emne: Visualisering af statistik ved brug af interaktiv grafik og kort Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer

fredag den 13. august Abstract: Præsentation af løsninger med brug af statistiske data fra Danmarks Statistik i en geografisk sammenhæng indenfor den indtægtsdækket virksomhed med løsninger udarbejdet af en af Danmarks Statistiks samarbejdspartnere: Geomatic, Conzoom.eu (Martin Glarvig).

fredag den 13. august Indlægsholdere: •Chefkonsulent Erik Sommer, Salg af data på små geografiske områder såsom kvadratnetdata.Danmarks Statistik. •Direktør Martin K. Glarvig, Dansk firma med speciale i geoinformatik. Geomatic.

fredag den 13. august Danmarks Statistik som dataleverandør Hvad kendetegner Danmarks Statistik som dataleverandør af statistiske data til brug for serviceopgaver? 3 punkter – 3 kendetegn!

fredag den 13. august Kendetegn nr. 1 Totaltællinger Vi har hele populationen med fuldstændige registerudtræk ”Sammenhæng og synlighed”.

fredag den 13. august Kendetegn nr. 2 Traditionen Vi har data for mange år og kan lave tidsserier med gode muligheder for at fortælle statistiske historier ”Story Telling”.

fredag den 13. august Kendetegn nr. 3 Troværdighed. Der er tillid til os som dataleverandør – tro på at data kvaliteten er i orden ”Strong Brand”.

fredag den 13. august Levering samt visualisering af statistik? Spørgsmål: Er Danmarks Statistik en god data leverandør og kan vi klare opgaven alene på egen hånd og fx visualisere statistiske data på en god måde?

fredag den 13. august Levering samt visualisering af statistik Svaret er: Ja, naturligvis – kan vi det. ”Se fx næste indlæg om Brug af eXplorer. Vi har også ESRI’s produkter samt XPoint m.v.”.

fredag den 13. august Samarbejde med andre? Spørgsmål: Er der så nogen gode grunde samt fordele for Danmarks Statistik ved at samarbejde med eksterne firmaer og sælge data via forhandlere – og giver det andre muligheder for at visualisere statistiske data?

fredag den 13. august Samarbejde med andre Svaret er: Ja, naturligvis – er der fordele og der er også andre muligheder. ”Salg af statistiske data via samarbejdspartnere”.

fredag den 13. august Fordel nr. 1 Implementering af data hos kunden samt mulighed for at arbejde videre med data. ”Salg af statistiske data via samarbejdspartnere”.

fredag den 13. august Fordel nr. 2 Adgang til data fra andre dataleveandører samt mulighed for at arbejde med fx en-til-en data. ”Salg af statistiske data via samarbejdspartnere”.

fredag den 13. august Fordel nr. 3 Ekspertise i visualisering af data samt adgang til geografiske data. ”Salg af statistiske data via samarbejdspartnere”.

fredag den 13. august case: Geomatic – ”