Lean Salgskonsulentuddannelsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Miniprojekter, efterår 2013 Strategisk ledelse. 1. Fra agil entreprenør til trusted stabil samarbejdspartner Lille Dansk virksomhed som vokser meget.
Advertisements

Gammelheds-Philosophy
Kend din værkstøjskasse
Lean Lean i Danmark Kort historisk om Lean Hvad er Lean
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
LEAN Akademy.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Gode råd og eksempler på faldgruber
Værdistrømsanalyser.
Af overfysioterapeut Dorrit Pind, Skejby Sygehus
Introduktion til værdistrømsanalyser
LEAN UDEN STRESS (Leanus)
Hvad er lean Konstant fokus på spild i alle processer. Nedbringe lagre, gennemløbstider og mindske omkostninger. Sikre en høj kvalitet af produkter og.
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Lean Salgskonsulent-uddannelsen Velkommen til dag 4
27. Produktionsstyring Produktionsstyringens mål
Beskrivelsesværktøjer
Automatisering af tværorganisatoriske processer
Kundeværdi.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Kommunikation / it.
CSI i forsvaret.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Niels Åkerstrøm Andersen Asmund W. Born Kærlighed og omstilling
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Hvordan kom vi igang Vi ville anlægge en stor ”Landbohave” med ønsket om at skabe mere udeliv, livskvalitet, samt trække minder frem hos de ældre. Udfra.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Kaizen og Tavlemøder Løbende forbedringer Tavlemøder 5 X Hvorfor.
SVIGT I BYGGERIET BEDRE SAMSPIL FRA PROJEKTERING TIL BYGGEPLADS SOM MIDDEL TIL FÆRRE SVIGT V/ANDERS KIRK CHRISTOFFERSEN, NIRAS.
Kodeks for offentlig topledelse
Udarbejde af den fremtidige flow
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Hvad er mål/resultat (output)?
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Lean Sales Manager LEAN INTRODUKTION Principperne Spild.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Lean Thinking Implementering af Lean er en strategisk beslutning.
Introduktion til Lean Administration
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Lean i Faaborg- Midtfyn Kommune
at få sund fornuft til sund adfærd….
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
LEAN-KØREKORTETS STRUKTUR
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Strategi til implementering af forandring - At vælge den rigtige strategi.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Supplier development project Lageranalyse og ændring af push/pull Operated by Valcon & Implement.
DSB UddannelsesCenter Vagtmand I Kommunikation I 1 december 2010 I version 1.00 I 1 I Kommunikation
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
Supplier development project 28.Aug. 15 Lageranalyse og ændring af push/pull Operated by Valcon & Implement.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
SUF - gevinstrealisering
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Præsentationens transcript:

Lean Salgskonsulentuddannelsen LEAN INTRODUKTION Principperne Spild

Lean Historien Daniel T. Jones James P. Womack De 5 Lean Principper: Værdi for kunden Kortlæg værdistrøm Skab flow Skab træk Løbende forbedringer 5 års studie om hvordan Japanske produktionsmetoder hjalp Toyota til global dominans Stort gennembrud for termen ”Lean” og hvorledes Lean kan anvendes i alle virksomheder De 5 Lean Principper

Principper og værktøjer Historien Det tager tid at indføre Lean – forvent 10 år for at ændre en kultur. Det er fint at starte med et enkelt værktøj eller et lille projekt. Små skridt gør en stor forskel over tid. Husk organisationen skal kunne følge med – både ledere og medarbejdere Kultur Ledelses-system Principper og værktøjer Projekter

Hvad er Lean ordre 1. proces 2. proces 3. proces Ohno: ”alt vi gør er at kigge på tidslinjen fra det øjeblik en kunde giver os en ordre til det punkt, hvor vi modtager betalingen. Og vi reducerer denne tidslinje ved at fjerne ikke værdiskabende spild.” Kunden anmoder om et tilbud ordre Udkast sendes til salgsafdeling centralt 1. proces Tilbud beregnes 2. proces Tilbud sendes til godkendelse 3. proces osv…. Tidslinje

Kundens Forventninger Imellem 50 og 60 procent af tiden i en organisation anvendes på ikke værdiskabende aktiviteter. Lean fokuserer på at fjerne de ikke værdiskabende aktiviteter, som vi også kalder spild. Ikke værdiskabende Nødvendige ikke værdiskabende Værdiskabende

Effektivisér, så vi undgår stress! Vær opmærksom på, at medarbejdere ofte vil opfatte effektivisering som: Nu skal der fyres medarbejdere Eller: Nu skal vi løbe stærkere og nå mere på samme tid Overvej nøje, hvordan du kan forklare, at det hverken handler om at fyre medarbejdere eller om at øge presset, tværtimod. Ved at frigøre tid til at blive bedre, dvs. minimere fejl og arbejde kreativt Når vi arbejder med det rigtige, på den rigtige måde, så når vi mere uden at arbejde mere

De 5 Lean Principper Lean principperne er et mind-set. Man starter med kunden, da vi altid har fokus på kundens behov. Vi skal vide hvad der skaber værdi for kunden, før vi kan vurdere om en proces er værdiskabende eller ikke værdiskabende. Princippet om at skabe løbende forbedringer betyder, at vi aldrig bliver færdig med Lean. Identificér værdistrømme – fjern de ikke værdiskabende aktiviteter Skab flow omkring de værdiskabende aktiviteter Lad slutkunden trække varen Skab det perfekte – igennem løbende forbedringer Specificér hvad der skaber værdi for kunden

Kunden, medarbejderen og ejeren i ét samspil