7. undervisningsgang den

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
Advertisements

Analyse af Nationalmuseets web-site
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Internet til alvor og sjov
TEST 1 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Ledelse i Praksis – 4. aften
Virksomhedens kommunikation, image og website
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
Sprog/billeder på Internettet
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Interessenter og interessentanalyse
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Carl-Johan Dalgaard (
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Myten om de lugtende sko
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
IT i undervisningen.
Drejebogen til eksamen på idræt B
BA projekt: Makro 10. Februar 2005 Carl-Johan Dalgaard (
Tekstformidling på Internettet E 2003
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
1 Centralbibliotekernes rolle Kontaktpersoner på centralbibliotekerne Aktiviteter i CB området Nedsættelse af en eller flere erfa-/ brugergrupper Forslag.
Virksomhed Linnea Jacobsen 2. semester uge 5 + 8: Visuel Identitet.
Spørgeguide til nyt design
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
1 Webdesign - De første trin Grundliggende begreber Internettet (1969-): En fællesbetegnelse for netværk eller tjenester der benytter samme.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Ethos i web 2.0 tidsalderen
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr ”Medier”
Usability – øvelse 1: Kortsortering
2. sem. Valgkursus Formidling af faglig viden – om at forstå og formidle faglige tekster v./ Bo Gerner Nielsen & Martin Thellefsen.
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
Usability øvelse: Kortsortering Opfølgning opdragsgivere Feedback på rapporter Ændring af kursusplan Dagens øvelse.
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
IDAG Persuasion & Forførelse. PROGRAM MyStory præmiering Gruppe præsenterer O’Keefe tekst Gæsteforelæsning: Lars Ylander Pause Diskussion med.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
BRANDING som udfordring for FUR
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld.
Usability – øvelse 2: Heuristisk evaluering
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Projektweb og html (fortsat) Kjeld Svidt.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Projektweb og html (fortsat) Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
SKABELON.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
Master/Details View for Car
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Karrierelæring i dansk på HF
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
BAGGRUND FOR DEN INTERAKTIVE ASSISTENT
Overordnet fokus forløbet
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

7. undervisningsgang den 9. + 10 7. undervisningsgang den 9. + 10. oktober Introduktion til kommunikationssituationen på Internettet Afsender, modtager og form Forskellige Internetgenre: Branding, underholdning, e-handel m.v. Image, ethos, identitet Forskellige strukturer Litteratur: Skrivgodt.dk, kap. 1 + 2 + 6 Klarspåk på nätet, side 27-133 Internetgenre - et forsøg på definition

Kommunikationssituationen på internettet Modtageren Teknik: Opkobling, modem, skærm, computer, browser Modtageren betaler (skrivgodt.dk) Sådan bruger vi internettet: Viewers, Users, Readers Brugertyper: Finde information eller underholdning - og hvordan

Kommunikationssituationen på internettet Afsenderen Teknik: ISP, båndbredde, server, webeditor Medievalg: Web, e-newsletter, WAP etc. Form: dialog, community, dynamiske sider, Eksplicit/implicit budskab - skjult dagsorden! Skabe trafik: Markedsføring, partnerskaber

Kommunikationssituationen på internettet Budskabet Vertikale og horisontale medier -> vinkler/budskaber Image, ethos, identitet Brand - historiefortælling, unikke værdier Svagheder: Branding Styrke: Dialog, dynamiske informationer, realtime, nyheder

5 typer websites ifølge Mogens Vindbjerg, kommunikationsforum 5 typer websites ifølge Mogens Vindbjerg, kommunikationsforum.dk Internetgenre - et forsøg på definition Indhold (f.eks. nyhedssite) Transaktioner (”e-handel”) Branding (www.lego.com) Service (offentlige websites) Underholdning (quizpeople.dk)

Web-tekstens struktur Hierarkisk Tematisk Kronologisk Associativ

Web-tekstens struktur Hierarkisk: Virksomhedspræsentationer Tematisk: E-newsletters Kronologisk: Afhandlinger Associativ: Microsites

Online medier Web Mails (e-newsletters) SMS WAP Multimedie / CD-Rom (integreret med)

Øvelse i klassen Gruppeøvelse – På listen over virksomheder (se bilag) vælger I 1 eller 2 kategorier. Undersøg sitene i den/de valgte kategori (-er). Diskutér sitenes opbygning og ”genren”. Diskutér hvilket indtryk i får af virksomheden på websitet. Forbered en kort præsentation i klassen.

Hjemmeopgave - individuel: Afleveres 10. gang (30./31. okt.). Vælg et sitene fra gruppe-øvelsen. Find en eller flere tekster (svarende til 2-4 A4 sider tekst). Analysér dem med udgangspunkt i undervisningen, gruppearbejdet og ”læren” om at skrive web-venligt - besvar f.eks. følgende spørgsmål: · Hvilket indtryk ønsker teksten at give – og lykkes det? · Hvilken/hvilke genre (-r) indgår i sitet? · Hvilken struktur benyttes på sitet? Skriv en kort redegørelse herfor. Prøv endvidere at omskrive teksterne til web-venlig tekst.Dette er en del af den større opgave, der afleveres/præsenteres 3. gang.