Forsyningssikkerhed Formål:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Psykisk arbejdsmiljø.
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Arbejdsmiljøcertificering
Produktion og Logistik
Logistik og supply chain management
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
CSI i forsvaret.
Tillid Temadag for AMIR
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
HR afdelingens bidrag til arbejdsmiljøarbejdet og visa versa ….. og hvilken betydning har det at topledelsen er engageret Annette Gaard.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Hvordan opnår vi succes? Vision og fællesskab om EPJ i regionen EPJ messedag, den 9. april 2013 Cheflæge, dr. med. Jørgen Schøler Kristensen, Hospitalsenheden.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Kodeks for offentlig topledelse
Konsulenternes kompetencebehov i et forskerblik
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Optimering af arbejdstilrettelæggelse i på Radiologisk afdeling i Køge Mahad Huniche Møde med Region Nordjylland.
Hvad er mål/resultat (output)?
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Quality Management Systems
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Koncern Plan & Udvikling Sundhedsaftale V/ Torben Hyllegaard, Region Hovedstaden Oplæg til møde i Regionsældrerådet den 9. marts 2011.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Det gode sammenhængende rehabiliteringsforløb Compliance Kommunikation Kvalitetssikring.
1 Sigtelinjer for arbejdet På baggrund af budgetmaterialet (inkl. bagvedliggende notater og viden i øvrigt): Udarbejde formuleringer til sigtelinjer for.
Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse.
Apotek-Højskole projektet, 2. Del 2000 Angina pectoris patienten og sygehusapoteket Information om lægemidler på kardiologiske afdelinger Resultater fra.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Ledelsesgrundlag Et projekt om udvikling i tillid & dialog.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Akkreditering i speciallægepraksis v/ Repræsentant fra FAPS bestyrelse.
Indberetning af medicinbivirkninger Praksis i Lægemiddelstyrelsen Doris I. Stenver, MPA Overlæge i Forbrugersikkerhed.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Kvalitetsarbejdet i speciallægepraksis - Hvorfor du’r DDKM? FAS Årsmøde Munkebjerg
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
FOKUS OG FORENKLING – Apotekets lokale strategikort
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Organisationsdiagram for SLB´s arbejde med medicinskabeloner
Grundliggende principper
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Oplæg infodag dec 2017 AKN.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Thomas Senderovitz, direktør
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Tag snakken – bryd vanerne
Ompakning af Lægemidler
Interne survey som ledelsesværktøj
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Præsentationens transcript:

Forsyningssikkerhed Formål: Omkostningsbevidst indkøb, produktion og distribution af lægemidler Lagerkapacitet og distribution, der sikrer mod restordrer Fremtidig situation: Rettidig og behovsafhængig lagerstyring af indkøbte og egenproducerede lægemidler Tæt dialog og samarbejde med alle involverede interessenter i hele forsyningskæden Fuld sporbarhed i varestrømme fra leverandør til patient Omstillingsparathed ved ændrede krav til lægemiddeldistribution fra nybyggede hospitaler Ønskede forbedringer: Dialog og samarbejde med læger og sygeplejersker om forbrugsmønstre og ændringer i disse Optimering af distribution og bestilling af lægemidler Sporbarhed på pakningsniveau Produktionsplaner for egenproduktion er gennemarbejdede og velkendte for alle relevante interessenter Rettidig gennemgang af fremstillings- og analysemetoder i lyset af den videnskabelige og tekniske udvikling Rationelt indkøb og lagerhold af råvarer Optimering af frigivelsesprocessen af egenproducerede varer Øget fokus på patientsikkerhed i hele forsyningskæden Øge eget ansvaret for alle involverede parter i forsyningskæden Driftsstabilt udstyr Apoteket tager ansvar for, at hospitalerne rettidigt og omkostningseffektivt forsynes med de lægemidler, som patienterne har brug for. 23. september 2012

Kvalitet og sikkerhed Formål: Kvalitet i forsyningskæden (materialer, færdigvarer, kliniske forsøg, m.v.) Udvikling af lægemidler og koncepter, som øger patientsikkerheden og forbedrer hospitalernes arbejdsmiljø Godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø, med fokus på forebyggelse Et GXP niveau, der proaktivt honorerer myndighedskrav Fremtidig situation: Styr på supply chain (GDP). Ingen alvorlige afvigelser ved inspektioner/akkrediteringer Tilbud om flere ”klar til brug” lægemidler Apoteket er en aktiv spiller i hospitalernes arbejde med patientsikkerhed. Ønskede forbedringer: Implementering af kommende GDP krav Styr på det enkelte lægemiddels vej gennem forsyningskæden Implementering af klar til brug løsninger Minimering af EGA og tunge løft ved brug af løfteudstyr og gennem automatisering Bedre dokumenteret proces- og produktkendskab Strukturerede kvalitetsaktiviteter på grundlag af analyse af nuværende mangler Apoteket tilrettelægger indkøb og egenproduktion af lægemidler med fokus på kvalitet, patient- og personalesikkerhed. 23. september 2012

Rationel farmakoterapi Apoteket bidrager til rationel farmakoterapi gennem tilbud om klinisk farmaci, uvildig lægemiddel-information og en målrettet indsats i lægemiddelkomité-systemet. Formål: Sikker, effektiv og økonomisk forsvarlig brug af lægemidler Apoteket er den foretrukne udbyder af klinisk farmaceutiske ydelser Apoteket er en aktiv spiller i arbejdet med lægemiddelrekommandationer Fremtidig situation: Apotekets medarbejdere er integrerede, faglige sparringspartnere i tværfaglige kliniske teams. Farmaceuter og farmakonomer er aktive og kritiske medspillere i forbindelse med udarbejdelse og implementering af lægemiddelrekommandationer Apoteket bidrager aktivt til uddannelse og forskning inden for klinisk farmaci. Apoteket spiller en aktiv rolle i patientens medicinering ved sektorovergange. Ønskede forbedringer: Flere datadrevne kvalitetsforbedringer og bedre kommunikation af resultater Kompetenceløft til ansatte med direkte patientkontakt Uafhængig lægemiddelrådgivning til et øget antal brugere, herunder nyligt udskrevne patienter Udvikling af uddannelse til medlemmer af lægemiddelkomitésystemet Bedre kvalitet i udlevering af lægemidler til patienter 23. september 2012

Procesoptimering Formål: Effektiv medicinleverance til hospitalerne Løbende forbedringer med fokus på resultater, øget flow og bedre trivsel Målstyring i hverdagen og i projekter med effektiv opfølgning Målrettet intern kommunikation Fokuseret og understøttende ledelse på alle niveauer Fremtidig situation: Vi tilpasser vores ydelser og arbejdstider i overensstemmelse med kundernes behov Som ”kundens ambassadør” handler vi proaktivt ved restordrer og tilbagekaldelser Efter en grundig LEAN proces er restordrer i egenproduktionen en undtagelse Vi automatiserer rutineprægede arbejdsgange for at frigive tid til udvikling og forberede os på fremtidens mangel på arbejdskraft Vi lærer af vores fejl og undgår gentagelser Apoteket ledere fremstår som en samlet ledelsesgruppe Ønskede forbedringer: Apotekets ydelser tilrettelægges på baggrund af analyser af kundernes behov Vi skal på forkant med APOTO, gennemføre de nødvendige ændringer af arbejdsgange i tide og udnytte de muligheder, systemet giver Kommunikere ”det rigtige”, til ”de rigtige”, på det rette tidspunkt. Øge brugen af elektroniske dokumenter og reducere antallet af printere Valg af egnede modeller til projektstyring og implementering Apoteket udvikler processer ved brug af LEAN redskaber, effektiv kommunikation og innovation 23. september 2012 4

Personale Personale Formål: Fokus på ”det hele menneske”, arbejdsglæde, udvikling, anerkendelse og egetansvar At medarbejderne bevarer og udvikler sine kompetencer til jobbet. God og synlig ledelse. Dialog med uddannelsesinstitutionerne, så kompetencekrav til fremtidige medarbejdere imødekommes Fremtidig situation: Vi har fokus på, at medarbejdernes kompetencer udvikles i relation til kundernes behov Styrket fællesskabsfølelse på apoteket med fokus på deling af de gode historier og samarbejde på tværs af processerne Øget samarbejde om uddannelse på tværs af processerne Webstrategi, hvor der også er fokus på rekruttering af de bedste medarbejdere Branding: Når vi omtales i medierne, skal navnet Region Hovedstadens Apotek nævnes, og der skal informeres om medieomtalen på ApoIntra og på vores hjemmeside Målrettet indsat for den enkelte medarbejders faglige og karrieremæssige udvikling Ønskede forbedringer: Tæt samarbejde med uddannelsesinstitutionerne, uddannelsessted for farmaceuter, farmakonomer, portører, laboranter og Ph.d’er Udvikling af en rekrutteringspolitik og en lønpolitik Velbeskrevet ledelsespolitik, som lever Styrede læringsforløb på tværs af processerne Øget grad af mål- og resultatstyring på afdelingsniveau Apoteket tiltrækker, udvikler og fastholder de bedste medarbejdere 23. september 2012 5