Nye begreber og styringsredskaber i Socialforvaltningen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
Advertisements

Den Danske Kvalitetsmodel
Tilbudsportalen Introduktion for de 5 socialtilsyn Januar 2014
Inddrag nu Kick-off møde
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
”Sæt viden i bevægelse og …” Tema eftermiddag Udvikling af samarbejde, vidensdeling og koordinering • Udvikling af samarbejde, koordinering og vidensdeling.
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Socialtilsyn Midt Informationsarrangement Januar 2014.
Evaluering af kommunalreformen og den nye nationale koordinationsstruktur Oplæg ved Torben Buse, Vicedirektør, Socialstyrelsen 8. Maj 2014.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Medborgerskab – på sporet
Velkommen.
Administrative pejlemærker i BUF
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
FKO og Masterplanens Resultatdokumentation
Date :31 1.
Resultatbaseret styring – hvordan kan det bruges i Danmark?
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Socialtilsyn Midt Dialogforum Midtjylland mandag den 16. september 2013.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Møde m. skolebestyrelsesformændene d. 19. januar 2011
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Medicinering af beboere på botilbud
Forløbsprogrammer – et værktøj i kronikerbehandlingen
Værktøjet til det gode møde Et ud af otte værktøjer under Projekt Mainstreaming af handicapområdet Kan downloades på:
Dan Zielke og 1.
God dokumentation og evaluering – hvordan?
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Et fagligt løft af folkeskolen.
ICF-projektet forår 2008 – december 2009 Evaluering Afsluttende konference Torvehallerne i Vejle Marianne Engberg,
Introduktion til Region Hovedstaden - Handicap Introseminar den 6. april 2010 v/Direktør Søren Torpegaard Bech.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Hvem får en bid?. Hvordan har vi organiseret opgaven.
KL´s visioner for kroniske patienter
Børneområdet blev kommunalt – åbner det for en spændende ny fortælling Socialrådgiverdage d. 25. september 2007 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Hvad er det gode skolelederliv?
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Rehabilitering Samordningsudvalgsmøde
Leif Gjørtz Christensen, socialchef, Århus Kommune
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
Akkreditering i speciallægepraksis v/ Repræsentant fra FAPS bestyrelse.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
2. budgetopfølgning 2015 for det specialiserede socialområde for voksne.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
Hvad er det gode skolelederliv?
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Alle typer døgninstitutioner Private opholdssteder
Tillidsreformen i regionerne
Vidensbaseret praksis i botilbud
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Præsentation af Socialtilsyn Øst -orientering om årsrapport 2015 og evalueringen af lov om socialtilsyn Baggrund Socialtilsynets årsrapport skal fungere.
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Progressionsmålinger og realkompetencevurderinger
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Nye begreber og styringsredskaber i Socialforvaltningen ??? CSC Social Tillidsreform VUM Akkreditering Forandringskompas Budgetfordelingsmodel

Sagsbehandler bruger VUM Akkreditering bruges til at sikre og styrke kvalitet af tilbud Budgetfordelingsmodel CSC Social er vores nye IT-system Støttepersonen bruger forandringskompas Styrket fokus på tillid i 2013

VUM - voksenudredningsmetoden Struktureret viden om borgerens problemer, ressourcer og ønsker Tydelig målsætning for indsatsen Tæt dialog mellem borger, pårørende, medarbejdere i CSB og sagsbehandler

VUM belyser 11 temaer

Budgetfordelingsmodel Tidligere blev budgetmidler fordelt på baggrund af historisk besluttede budgetter, som blev fremskrevet årligt Nu bliver midler fordelt til tilbuddene på baggrund af deres beboere/brugergruppens konkrete behov

Forandringskompas Har støtten den effekt for borgeren, som vi forventer? Et visuelt værktøj og et dialogværktøj Tre kompasser på handicapområdet: børn med handicap voksne med handicap voksne med særligt svære funktionsnedsættelser

CSC Social – et IT-system

Akkreditering Akkrediteringen er en godkendelse ud fra kendte kvalitetskrav. Man undersøger, om der er overensstemmelse mellem kvalitetsmodellen, kvalitetsbeskrivelse og den konkrete praksis på tilbuddet. Formålet med at indføre akkreditering er at styrke den løbende udvikling af kvaliteten i de borgerrettede ydelser og at understøtte udvikling og læring i de enkelte tilbud.

Kvalitetsmodellen

Tillidsreform

Sagsbehandler bruger VUM Budgetfordelingsmodel Akkreditering bruges til at sikre og styrke kvalitet af tilbud CSC Social er vores nye IT-system Støttepersonen bruger forandringskompas Styrket fokus på tillid i 2013