En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Medicin From sponsor to subjekt Set fra en studynurse’ perspektiv Birgitte Scheldt.
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Overordnet målsætning:
Den lille Mads.
Kompetencedokumentation
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
At Dividere.
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
Mette og Marias lille quiz om amning
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Nonne historie.
BAGSVÆRD FORT´s INFO-SKÆRM.
At Dividere Decimaltal.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Hej hund
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Det svære liv i en sportstaske
Chat og SMS på den fede måde!
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Roskilde Tekniske Skole
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Den urolige chef kigger på uret,
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
De sidste undervisningstimer
Børn og sorg - og sprældøde døde
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2012 UU Lolland-Falster.
Å.
Dansk 1. klasse.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Kapitel 4 – nogle citater
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Af Pernille Mathiesen og Rikke Wiuff
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
Kapitel 6 – nogle citater og overvejelser.
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Hold fast, hold ud eller hold igen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
»En mand havde to sønner
Progression i arbejdsmarkedsparathed Et kvalitativt forløbsstudie af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtageres forløb mod arbejdsmarkedet Sophie Danneris.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Opgaver og drøftelser kristendomskundskab og dansk 8. – 9
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
Har du lagt mærke til, at dette opslag findes i alle lokaler på skolen? Har du læst hvad der står?? Det handler om, hvad du skal gøre, hvis brandalamen.
Ekstraordinært FÆLSU 5. februar Hej Hans Jørgen Jeg skriver til dig, da jeg efter at have læst Udbudsnyt tekniske basisinstallationer 03 føler mig.
Moses 3. del.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Velkommen til Kulhuse!. Velkommen – og hvem er vi? Anne Louise Nanna.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
Systemet til Synlig KompetenceVurdering 0. Hvad er en produktionsskole for noget 1.Det samlede system til Synlig KompetenceVurdering 2.Det mest synlige,
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Produktionsskoleseminar Nuuk, august 2017
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvem er du? Når alle er klar: Tryk på den karakter, du har valgt.
Præsentationens transcript:

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole, på malerværkstedet, og skrives omgående ind i det administrative system

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole, på malerværkstedet, og skrives omgående ind i det administrative system. De første oplysninger kommer ind i forløbsplanen: Nogle ganske simple fakta

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole, på malerværkstedet, og skrives omgående ind i det administrative system. De første oplysninger kommer ind i forløbsplanen: starten på den nøgne plan

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole, på malerværkstedet, og skrives omgående ind i det administrative system. De første oplysninger kommer ind i forløbsplanen: og kompetence- skemaet

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole, på malerværkstedet, og skrives omgående ind i det administrative system. De første oplysninger kommer ind i forløbsplanen, og han kommer på kompetencetavlen i en foreløbig udgave indtil skiltet kommer fra designværkstedet

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole, på malerværkstedet, og skrives omgående ind i det administrative system. De første oplysninger kommer ind i forløbsplanen, og han kommer på kompetencetavlen i en foreløbig udgave indtil skiltet kommer fra designværkstedet Med de samme værksteds- kompetencer som står på det faglige kompetenceskema fra før Jonathan får udleveret forløbsplanen i en rød mappe, og den har han stående på malerværkstedet. Og den er hans. Og det var det.

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Der går et par dage, og så har Jonathan sin indslusningssamtale med værkstedets vejleder. Det noteres i forløbsplanen. Notatet er både dateret og underskrevet af begge parter – og datoen for opfølgning er sat til den samtaledagen, der vil falde i begyndelsen af december – den endelige dato er endnu ikke fastsat

Der går et par dage, og så har Jonathan sin indslusningssamtale med værkstedets vejleder. Det noteres i forløbsplanen. Kort efter begynder de første kompetencer at vise sig i arbejdet, på tavlen og på det faglige skema: En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole

Der går et par dage, og så har Jonathan sin indslusningssamtale med værkstedets vejleder. Det noteres i forløbsplanen. Kort efter begynder de første kompetencer at vise sig i arbejdet, på tavlen og på det faglige skema. Det går jo ganske fint på værkstedet En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole men Jonathan har endnu aldrig vist sig i kantinen. Hverken for at spise eller for at høre meddelelser. Han synes det er åndssvag at man skal, og han kan ikke lide maden, og han er bange for at de andre kigger på ham, og hans hår er grimt i dag, og han synes det er flovt...

Der går et par dage, og så har Jonathan sin indslusningssamtale med værkstedets vejleder. Det noteres i forløbsplanen. Kort efter begynder de første kompetencer at vise sig i arbejdet, på tavlen og på det faglige skema. Det går jo ganske fint på værkstedet En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole men Jonathan har endnu aldrig vist sig i kantinen. Hverken for at spise eller for at høre meddelelser. Han synes det er åndssvag at man skal, og han kan ikke lide maden, og han er bange for at de andre kigger på ham, og hans hår er grimt i dag, og han synes det er flovt... Forstanderen griber fat i ham ude på cowboygangen, og fortæller ham at han altså skal være til stede i kantinen. At gå på skolen betyder ikke bare at han skal lære at male, han skal osse lære at være sammen med andre. Han må selv bestemme om han vil spise noget, han blir ikke tvangsfodret, men han skal altså være der, det hører med. Og Jonathan lader sig overbevise. Og de laver en aftale. Og de henter den røde mappe og skriver aftalen ind i forløbsplanen

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Den 2. december er der samtaledag på malerværkstedet. Jonathan får udleveret en dagsorden Han møder ind til forberedelsen klokken 10:00 og får udleveret et spørgeskema, til en selvvurdering, Og han sætter krydser ved de enkelte spørgsmål, tæller svarværdier sammen, og plotter resultatet ind i et edderkoppespind

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Den 2. december er der samtaledag på malerværkstedet med følgende dagsorden Vi starter selve mødet med at kigge på de faglige mål Og det går slet ikke så ringe endda Men Jonathan har osse fundet ud af at han slet ikke skal være maler – det er ikke sjovt nok – for ham

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Den 2. december er der samtaledag på malerværkstedet med følgende dagsorden Så tar vi fat i det personlige og sociale, kigger på faktaboksen og på edderkoppespindet, og der er rigeligt at tage fat på

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Den 2. december er der samtaledag på malerværkstedet med følgende dagsorden Og til sidst samles der op på hele snakken og der konkluderes i forløbsplanen

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Livet på produktionsskolen går videre, Jonathan starter på musikværkstedet efter jul. Det noteres i forløbsplanen

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Livet på produktionsskolen går videre, Jonathan starter på musikværkstedet efter jul. Det noteres i forløbsplanen. Jonathan begynder at lære at spille bas. Det går rimeligt med det. Og selv den første optræden med værkstedet i kantinen går ok. Men i slutningen af januar forlader Rosa Marie, musikværkstedets forsanger og klaverbokser, skolen for at starte på SoSu. Og Jonathan begynder at have fravær. Han er syg ind imellem, og han kommer ganske ofte lidt for sent. Da han skal i praktik i en børnehave februar, har han ikke lyst. Praktikken blir hurtigt ændret til praktik hos en lokal malermester, og efter praktikken vil Jonathan gerne tilbage på malerværkstedet. Det får han da lov til, der er lige netop en plads, og det aftales at Jonathan starter i kombinationsforløb på Selandias malerafdeling efter sommerferien, med henblik på at starte et grundforløb der. Alle aftaler i forbindelse med forløbet noteres løbende i forløbsplanen. Det er løb hele tiden. Jonathan kommer stadig for sent ind imellem, men han er sjældent syg. Og tiden går...

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Livet på produktionsskolen går videre, og tiden går. Torsdag den 8/7 siger vi farvel til Jonathan. Han er ikke udsluset endnu, men han starter på sit kombinationsforløb lige efter sommerferien, og vi håber han blir hængende i grundforløbet på Selandia. De sidste oplysninger blir lagt i forløbsplanen, der blir taget en kopi af forløbsplanen til kontorets arkiv – og den røde mappe med forløbsplanen blir udleveret til Jonathan. Samtidig udleveres et deltagerbevis med tilhørende bilag: Det nøgne forløb og kompetenceskemaer fra de to værksteder

En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Og vi håber det vil gå ham godt. Han har haft et godt forløb. Og i 2011 følger vi op, både for at få det udslusningstaxameter, men osse for at høre hvordan det går. Det var så det, det var det hele...