Medieinformation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Dit pålidelige medie – lige ved hånden
VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Caseoplæg om Facebook.
Læserprofil Læserne af BilBasen – Dit Bilmarked har en klar profil. Det er købestærke, mandlige bilkøbere, der interesserer sig meget mere for biler end.
Rotary gør en forskel - også for lokalsamfundet
Kontakt vores salgsafdeling på eller
På hospitalet var der en alvorligt syg patient. Familien var samlet i ventesalen, og endelig kom en træt og bedrøvet læge ind: -”Jeg er ked af at skulle.
Medieinformation.
Program Morgenkaffe og rundstykker Indledning v/Erik Jæger Medlemsforventninger, Unicon, Carsten Lang og Marianne V. Hansen Som Hugo ville.
Præsentation af mig selv
Afkobling af stivelsesstøtte
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Bevægelse og sundhed Horne Skole 20. januar 2009.
Medieinformation.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Læringsmål Kendskab til:
- for dig der vil på søen Der er et hav af muligheder i Skanderborg Skanderborg Junior Sejlklub.
Erhvervs- & Sponsorklub
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Hvad kan København som hovedstad?
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Høreforeningens netværksgrupper - Find vej i hørejunglen, med netværksgruppen som GPS –
- eller skal det være det ?
Status på danske patientforeninger
Repræsentantskabsmøde Fredag den 18. november 2011, kl Danmarks Biblioteksforening, Vartov.
Irak.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Fjernlånskonference den 26. maj PROFESSIONSHØJSKOLE  Fra 1. januar 2008 er ”professionshøjskole” en fællesbetegnelse for otte af de uddannelses-
YDERLIGERE OPLYSNINGER Er der spørgsmål vedr. stævnet – se hjemmesiden
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Socialtilsyn Midt Dialogforum Midtjylland mandag den 16. september 2013.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
SF Ungdom Ved..
Tilgængelighed - det handler om at være med!
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Status på Polio + kampagnen Når vi de 200 mio. $ ? Når vi de 2 mio. $ i Danmark ? Når vi de $ per klub i Danmark ? SNAK IKKEGØR NOGETSNAK IKKEGØR.
1000 ansatte i Arla skal lære at læse "Der er ikke længere et job tilbage derude, hvor der ikke indgår en eller anden form for skriftlig del i arbejdet.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING BDO BAROMETRET INDLEVELSE SKABER UDVIKLING SMV’erne – rygraden i dansk erhvervsliv Eksport Kilde: Danmarks Statistik.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Uddrag af politiske principprogrammer
Jeopardy Istids-landskaber Verdens flag Island
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
1 BOLIGØKONOMISK VIDENCENTER Hvordan ser fremtiden ud for boligmarkedet v/ Curt Liliegreen, Boligøkonomisk Videncenter / BL Kredsmøde.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Vildbjerg Cup 2008 Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden FC Horsens U9 - U10 – U11 og U12.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
Udviklingen i sommerhuspriserne fra de toppede til 4. kvartal 2009
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Fyn Rundt 2006 & alt det andet: En oplevelses år baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 og 2005 We are in the people business…
Erhverv & Økonomi Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag.
Sådan ligger landet En del af ”Alle har ret til rig natur” samarbejdet mellem Udgivet sammen med –Dyrenes Beskyttelse –Danmarks Sportsfiskerforbund –Det.
Fyn Rundt 2005: En oplevelses tur baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 We are in the people business…
Medierne - som politisk aktør. Indflydelsen Ungdomsuddannelse - afskaffet efter Tv-indslag Indvandrere arresteres mere - SF foreslår ændringer i optælling.
Kapitel 5 Lineære DB-modeller
Landskonsulent Christian Haldrup
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
Kvinders Valgret.
Nye tendenser i danske medier Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
Det kommunale område Udviklingen i fordelingen af ansatte, årsværk og lønsum, 4. kvartal 2008 til 4. kvartal 2018 Kilde: Egne udtræk fra KRL.
Præsentationens transcript:

Medieinformation

Indhold PLUS gruppens aviser 3 Dækning 6 Læserprofil 7 Svær at komme uden om 8 Kontakt 9

PLUS gruppens aviser Kort om Horsens Folkeblad   Horsens Folkeblad A/S udgiver Horsens Folkeblad samt distriktsbladene Horsens Posten, Ugeavisen Bjerre Herred i Juelsminde samt Odder Avis og endelig Ejendomsavisen. Endvidere driver bladet Radio Horsens ApS og har interesser i distributionsselskabet HA-Grafisk. Hele egens avis Horsens Folkeblad udkom første gang i 1866 som den jævne mands talerør i modsætning til den daværende Horsens Avis som var avisen for de bedrestillede. Horsens Folkeblad blev helt frem til 1940erne primært læst på landet og det var først omkring 1970 efter lukningen af Horsens Avis og Horsens Socialdemokrat at avisen for alvor fik fat i byen. I dag er Horsens Folkeblad hele egnens avis hvor det lokale stof er højt prioriteret – ligegyldig fra hvilken side af det politiske spekter det kommer. Horsens Folkeblad udkommer om eftermiddagen ugens første 5 dage og som morgenavis om lørdagen. Dækningsområdet er Horsens, Juelsminde, Nr. Snede, Skanderborg og Odder og oplaget ligger på ca. 18.000 eksemplarer. De daglige ca. 54.000 læsere giver en høj dækning udgivelsesområdet. Det gør Horsens Folkeblad til en attraktiv markedsplads for annoncører og læsere, ligesom jobannoncører kan drage stor fordel af jobsektionen JobØst der udgives i samarbejde med Vejle Amts Folkeblad og Midtjyllands Avis. Kort om Midtjyllands Avis   Udover Midtjyllands Avis udgives også ugeaviserne Ekstra Posten, Kjellerup Tidende samt Silkeborg Boligavis. Midtjyllands Avis var indtil for få år siden familieejet. I dag ejes avisen af Jyllands-Posten, Horsens Folkeblad, Vejle Amts Folkeblad samt Herning Folkeblad. Lokale nyheder og debat Midtjyllands Avis udkom første gang i 1857 under navnet Silkeborg Avis. I 1974 skiftede avisen navn til Midtjyllands Avis. Der har gennem tiderne været 5 andre aviser i Silkeborg men siden 1971 har Midtjyllands Avis været byens eneste avis. Avisen flyttede i foråret 2003 til nyrestaurerede lokaler i byens nedlagte papirfabrik og fremstår i dag som et moderne bladhus. Midtjyllands Avis leverer både nationale og internationale nyheder, men det lokale stof har førsteprioritet og det er avisens mission at være førende i området som nyheds- og debatavis for dermed at tiltrække aktive og engagerede læsere. Midtjyllands Avis udkommer 6 dage om ugen i og omkring Silkeborg med Skanderborg, Ry, Galten og Hammel i øst, Bjerringbro og Ulstrup i nord, Karup og Ikast i vest og Brædstrup i syd i et oplag på ca. 17.500 eksemplarer og har med sine ca. 50.000 daglige læsere en høj dækning i udgivelsesområdet. Det gør Midtjyllands Avis til den naturlige markedsplads for annoncører og læsere, ligesom jobannoncører kan drage stor fordel af at benytte jobsektionen ”job-øst” der udgives i samarbejde med Vejle Amts Folkeblad og Horsens Folkeblad.

PLUS gruppens aviser Kort om Vejle Amts Folkeblad   A/S Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad er ejet af ca. 240 aktionærer, hvoraf VAF Fonden er den største aktionær med ca. 50% af aktiekapitalen. Udover udgivelse af Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad ejes også en række ugeaviser samt Vejle lokalradio ApS. Regionens talerør Vejle Amts Folkeblad udkom første gang i 1865 med et oplag på ca. 300 eksemplarer. De første år varetog avisen derudover trykningen af bl.a. Horsens Folkeblad og Herning Folkeblad. Der har tidligere været andre aviser i Vejle, men i mange år har Vejle Amts Folkeblad været byens eneste avis og med overtagelsen af Fredericia Dagblad i 1990 også Fredericias eneste avis. Det lokale stof har førsteprioritet og avisen er områdets talerør i enhver sammenhæng, hvor man kan være med til at skabe en positiv udvikling for regionen. Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad udkommer som morgenavis 6 dage om ugen i områderne Vejle, Fredericia, Billund, Grindsted og Jelling i et oplag på ca. 26.000 eksemplarer og har med sine ca. 84.000 daglige læsere en høj dækning udgivelsesområdet. Det gør Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad til en attraktiv markedsplads for annoncører og læsere, ligesom jobannoncører kan drage stor fordel af jobsektionen ”job-øst” der udgives i samarbejde med Horsens Folkeblad og Midtjyllands Avis. Kort om Fyns Amts Avis   Sydfyn og Øernes avis Avisen er ejet af Svendborg Avis A/S som også ejer Svendborg Tryk, Ugeavisen Faaborg, Kommunaltidende og Øboen. Endvidere har Svendborg Avis A/S ejerandele i Tryksagsomdelingen Fyn , Ugeavisen Svendborg og Ugeavisen Odense. Avisen er udkommet i mere end 140 år og blev skabt af egnens brede befolkning som et middel i kampen for menigmands ret, for bondefrigørelsen og for det politiske demokrati. Sydfyns stemme Det lokale har været det absolut vigtigste for Fyns Amts Avis siden grundlæggelsen i 1862. Men både avisen og samfundet har ændret sig siden da.  Vi arbejder hver dag for at bevare og udvikle lokalsamfundet med seriøs, kritisk, debatskabende journalistik og ægte engagement. Vi har hver dag en saglig, frisk og troværdig dækning af de lokale nyheder. Vi er tættest på læsernes hverdag. I stort og småt. Vi sætter fokus på øsamfundenes særlige problemer og muligheder. Støtter det lokale kultur- og sportsliv – og sætter gang i debatten. Fyns Amts Avis udkommer som eftermiddagsavis 5 dage om ugen og som morgenavis om lørdagene i 13 kommuner på Syd-, Øst- og Midtfyn samt Langeland og Ærø i et oplag på ca. 18500 eksemplarer og har ca. 62000 daglige læsere. I et område med ca. 200.000 indbyggere er Fyns Amts Avis markedspladsen der bringer læsere og annoncører sammen.

PLUS gruppens aviser Kort om Herning Folkeblad   Herning Folkeblad A/S er 100 % ejet af Herning Folkeblads Fond, hvis formål er at skabe lokal nyhedsdækning og debat samt at udlodde overskud til gode formål på lokal egnen. Udover udgivelse af Herning Folkeblad omfatter aktiviteterne bl.a. også lokal-TV, to radio-stationer, samt fremstilling af lyd, multimedie, web. Hertil haves et ejerskab af en ugeavis. En avis i udvikling Herning Folkeblad udkom første gang i 1869. Der havde på dette tidspunkt været tidligere forsøg på at lave en avis i byen, men disse havde ikke været levedygtige på de dengang tyndt befolkede hedeegne. Senere kom både Herning Avis og Arbejderbevægelsens avis til, men de måtte senere lukke igen, den sidste i 1972. Siden har Herning Folkeblad været den eneste avis i byen og fungerer som en selvstændig og uafhængig medievirksomhed med vægt på frisind og liberalt grundsyn. Herning Folkeblad definerer sig som den lokale samfundshjørnesten og har en dyb lokaldækning i Midtvestjylland. Derudover bringes også nationale og internationale nyheder. Herning Folkeblad har det seneste år brugt mange ressourcer på at udvikle avisen ud fra mottoet ”alt det du kender – og meget mere”. Det har betydet at der udover det kendte stof er der bl.a kommet en selvstændig sportssektion om mandagen samt diverse temaer/sektioner hen over ugen. Kodeordene har været nytænkning og forandringsvillighed. Formålet har været at skabe et bedre Herning Folkeblad for såvel læsere som annoncører og dermed sikre, at regionen har sit eget dagblad mange år frem. Avisen udkommer som morgenavis 6 dage om ugen og har med et oplag på ca. 14.000 eksemplarer og ca. 55.000 læsere en stor dækning i området Herning - Ikast – Brande og er det naturlige bindeled mellem annoncører og læsere.

Dækning Læsertal Oplag Horsens 17.138 Midtjyllands 16.595 Vejle Amts 24.319 Herning 13.559 - Dobbeltdækning PLUS gruppen, ex. Fyn 71.611 Fyns Amts 18.019 PLUS gruppen 89.630 Kilde oplag: Dansk Oplagskontrol 1. halvår 2005

Læserprofil

Svær at komme uden om Med 299.000 læsere i Østjylland samt Sydfyn er PLUS gruppen svær at komme uden om. Og med en dækning på 44% af de erhvervsaktive i området er PLUS gruppen klart den foretrukne løsning hvis man skal have kontakt til attraktive jobsøgende. Også når det gælder kontakten til beslutningstagerne i dækningsområdet er PLUS gruppen de oplagte medie. Hver anden beslutningstager dækkes med PLUS gruppen. Med annoncering gennem PLUS gruppen opnås en samannonceringsrabat på 30%. Og samtidig er annonceringsprocessen blevet endnu mere simpel – og det hele kan ordnes med blot en enkelt opringning til os.

Kontakt Tekst Steen Fugleberg Key Account Manager Kgs. Nytorv 8 1050 København K. Tlf. 33 30 80 08 Mob. 20 19 41 09 sf@plusgruppen.dk