KiMs – Maj 2012 1 KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Analyse af rejsekortet for
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Evaluering af Projekt Unge
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
Hjertevenlig kost i praksis
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Dias 1 – kostkompasset udfoldet for rådet om fysisk aktivitet
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Vintertrafik og meldinger Hvem melder. SIDE 2 Meldingsskemaet Randers, januar 2010.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Kundeanalyse 2014.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
SEO PÅ AU.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Statistik.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Økonometri 1: Dummy variable
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Antal registrerede selvmord i Danmark ( )
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
1 Algoritme til at løse knude P-center problemet Algoritmen brugte set covering problemet Virker derfor kun til knude problemer Vi vil alligevel bruge.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
DIGNITY – Danmarkspanel - December A&B ANALYSEs Danmarkspanel - TORTUR - December 2014.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Grunde til at jeg elsker dig
Grundlæggende teoretisk statistik
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Spørgekit 2 Rådighedsbeløb / bolistøtte. 4. Hvor meget er det acceptabelt at reducerer enlige forsørgere på kontanthjælps rådighedsbeløb, for at øge incitamentet.
BL - Boligstøtte Danmarkspanel uge Om analysen Metode Undersøgelsen er foretaget i et såkaldt Danmarkspanel. Panelet består af mere end
Danmarkspanel uge BL - Boligstøtte.
Præsentationens transcript:

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012

KiMs – Maj OM UNDERSØGELSEN

KiMs – Maj Metode Undersøgelsen er foretaget som en unbranded hall-test med 201 interviews i Bilka, Odense. Afslutningsvis fik deltagerne forevist 9 billeder af forskellige franske kartofler. Univers Målgruppen for undersøgelsen var personer mellem 13 og 60 år, som spiser chips og snack minimum 1 gang om måneden. Stikprøve 201 personer deltog i undersøgelsen. Tidsperiode Dataindsamling er foretaget fra d. 26. – 30. april Vægtning De indsamlede data i undersøgelsen er ikke vægtet.

KiMs – Maj DELTAGERNE I UNDERSØGELSEN

KiMs – Maj Deltagernes køn Læsevejledning: Figuren viser deltagernes køn. Af figuren fremgår det, at 49,8% af deltagerne er mænd. (n=201)

KiMs – Maj Deltagernes alder Læsevejledning: Figuren viser deltagernes alder. Af figuren fremgår det, at 32,8% af deltagerne er under 30 år. (n=201)

KiMs – Maj Hvor ofte spiser deltagerne chips og snacks? Læsevejledning: Figuren viser, hvor ofte deltagerne spiser chips og snacks. Af figuren fremgår det, at 16,4% af deltagerne spiser chips og snacks flere gange om ugen. (n=201)

KiMs – Maj RESULTAT AF UNDERSØGELSE

KiMs – Maj Unbranded test

10 Resultat Hvordan vurderer man smagen på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer smagen på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 25,4% vurderer smagen på KiMs som meget god. (n=201) KiMs er den klare vinder, når det gælder smag. De øvrige brands ligger meget tæt på hinanden, men alle et godt stykke efter KiMs. KiMs – Maj 2012

11 Resultat Hvordan vurderer man smagen på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer smagen på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 3,75 i 2012, hvor 1 er meget dårlig og 5 er meget god. (n=201) Gennemsnittet viser, at KiMs er deltagernes klare favorit, når det gælder smag. KiMs – Maj 2012

12 Resultat Hvordan vurderer man sprødheden på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer sprødheden på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 59,2% vurderer sprødheden på KiMs som meget god. (n=201) Også når det gælder sprødhed er KiMs vinder, med Lays, Taffel og Scottie umiddelbart efter og sidst Crispy. KiMs – Maj 2012

13 Resultat Hvordan vurderer man sprødheden på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer sprødheden på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 4,53 i 2012, hvor 1 er meget dårlig og 5 er meget god. (n=201) På gennemsnittet er KiMs klar testvinder, når det gælder sprødhed. KiMs – Maj 2012

14 Resultat Hvordan vurderer man udseendet på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer udseendet på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 41,8% vurderer udseendet på KiMs som meget god. (n=201) KiMs er den klare vinder med hensyn til udseende på chipsene, mens de resterende brands ligger meget lige, dog med Taffel klart sidst. KiMs – Maj 2012

15 Resultat Hvordan vurderer man udseendet på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer udseendet på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 4,13 i 2012, hvor 1 er meget dårlig og 5 er meget god. (n=201) Gennemsnittet viser tydeligt, at KiMs er klar testvinder, når det gælder udseende. KiMs – Maj 2012

16 Resultat Hvordan vurderer man salt-niveauet/mængden på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer salt-niveauet/mængden på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 81,6% vurderer krydderistyrken på KiMs som tilpas. (n=201) KiMs vinder på saltniveau. De øvrige brands ligger forholdsvis lige og har en tendens til ikke at være saltet nok. KiMs – Maj 2012

17 Resultat Hvordan vurderer man salt-niveauet/mængden på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer salt-niveauet/mængden på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 3,02, hvor 1 er alt for lidt, 3 er tilpas og 5 er alt for meget. (n=201) Gennemsnittet viser, at KiMs i 2012 er klart tættest på at ramme den optimale saltmængde, som er 3,00. KiMs – Maj 2012

18 Resultat Hvordan rangordner man de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne rangordner de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 49,8% syntes bedst om KiMs. (n=201) KiMs er uden tvivl testvinder. Næsten halvdelen af deltagerne angiver KiMs som de bedste franske kartofler i testen. De øvrige brands ligger forholdsvis tæt. Det er meget ligeligt fordelt mellem de forskellige aldersgrupper, når respondenter skal pege på den bedste variant. Der er dog en tendens til at de unge (13-30 år) generelt foretrækker KiMs fremfor de ældre. De unge vurderer, at KiMs er væsentligt bedre på smag, sprødhed og udseende. Desuden er der flere unge som har KiMs som favorit. KiMs – Maj 2012

19 Resultat Hvordan rangordner man de forskellige varianter? (Pointsystem) Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne rangordner de fem varianter. Varianten modtager 5 point for at være bedst chips. 4 point for næstbedste chips osv. Af figuren fremgår det, at KiMs med 817 point er den som respondenterne samlet synes bedst om i (n=201) KiMs – Maj 2012 Figuren viser, at KiMs er den klare vinder. Desuden kan vi se, at KiMs har lagt yderligere afstand til sine konkurrenter i 2012 ift I 2009 var Lays ikke så langt fra KiMs, men i 2012 er Lays distanceret kraftigt

KiMs – Maj Branded test

21 Resultat Deltagerne blev vist følgende KiMs – Maj 2012

22 Resultat Hvordan er deltagernes kendskab til/forbrug af de forskellige Franske Kartoffel varianter, som de blev vist? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagernes kendskab og forbrug af forskellige Franske Kartoffel-brands er. Af figuren fremgår det, at 39,3% har smagt KiMs og har KiMs som favorit. (n=201) Denne figur slår helt tydeligt fast at KiMs er danskernes favorit, når det gælder franske kartofler. Mere end hver 3. dansker har KiMs’ Franske Kartofler som deres favorit,og næsten 70% af danskerne synes godt om KiMs. Disse tal er langt lavere for nummer to: Taffel Chips og nummer tre: Lays. I forhold til 2009 har KiMs styrket sin position kraftigt, mens billedet for de resterende brands er nogenlunde det samme. Andelen af dem, der har KiMs som favorit er gået fra 18,6% til 39,3%. KiMs – Maj 2012