Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Danskernes Digitale Bibliotek DDB Indsæt billede først Format: H13,73 x B23,41cm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst Skriv tekst.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Værktøjet til det gode møde Et ud af otte værktøjer under Projekt Mainstreaming af handicapområdet Kan downloades på:
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Vejlederens kommunikation
Introduktion til informationskampagnen Ved projektleder Xenia Nedergaard Nectar Communication.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Bestyrelsesdag Middelfart Opmærksomhed.
IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
Organisation og kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Vis hjælpelinjer; hjælp ved placering af billeder og objekter: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’ Vis’
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter i uge 46 og 47
PRÆSENTATION AF LEKTIER ONLINE For lærere, tosprogskoordinatorer, bibliotikarer og andre som arbejder med tosprogede unge i
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på og læs mere om materialer og initiativer Vi hører gerne fra jer.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på www
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Opfylder vi kursisternes behov?
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Tips og tricks til PowerPoint
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Danskernes digitale bibliotek
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Danskernes digitale bibliotek
Velkommen til PowerPoint
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Sekretær på studiet Lovgivning
FORBEREDELSESOPGAVE TIL BEST PRACTICE WORKSHOP DAG DATO: 5. 03
Danskernes digitale bibliotek
UNI-Login til forældre UNI-Login til ForældreIntra og MinUddannelse
Danskernes digitale bibliotek
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen IT-vejledning af foreninger og virksomheder: Hvordan skaber vi sammen det bedste tilbud? 10. oktober 2019 Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen

Hvad ved vi om foreningers og virksomheders behov for it-vejledning? INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Hvad ved vi om foreningers og virksomheders behov for it-vejledning? Erhvervsstyrelsen

Vejledningen hjælper den enkelte INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Vejledningen hjælper den enkelte Erhvervsstyrelsen

Hvordan hører de om it-vejledningen? INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Hvordan hører de om it-vejledningen? IT-udfordret forening eller virksomhed (F/V) F/V husker eller hører/ser, at biblioteket kan hjælpe F/V får vejledning og får løst deres problem Biblioteket årsagsregistrerer og indsender information om vejledning til ERST ERST får viden om, hvad F/V henvender sig om, og hvor de hører om tilbuddet, dvs. hvordan man udbreder budskabet mere Erhvervsstyrelsen

INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Hvor går foreninger og virksomheder hen, hvis de har brug for it-vejledning? Barriere? Tilbuddet er ikke synligt. Erhvervsstyrelsen

Hvem er ”virksomhederne”? INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Hvem er ”virksomhederne”? ”Virksomheder” omfatter: foreninger virksomheder Virksomhederne: enkeltmandsvirksomheder og små ApS Foreningerne: frivillige eller almindelige foreninger kultur, sport, strikkeklub etc. kan fx være borgere, der er fritaget for digital post på det personlige plan men engagerer sig i frivilligt arbejde og derfor skal bruge digital selvbetjening. Erhvervsstyrelsen

Årsagsregistrering: IT-vejledning alle biblioteker INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Årsagsregistrering: IT-vejledning alle biblioteker Erhvervsstyrelsen

Årsagsregistrering: Hvem henvender sig om vejledning? INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Årsagsregistrering: Hvem henvender sig om vejledning? Erhvervsstyrelsen

Hvad søger foreninger og virksomheder vejledning om? INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Hvad søger foreninger og virksomheder vejledning om? Erhvervsstyrelsen

Jeres årsagsregistrering = kilde til viden INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Jeres årsagsregistrering = kilde til viden Kan vi forbedre årsagsregistreringen og gøre det nemmere? Årsagsregistrering viser: behovet for it-vejledning og hvad de har brug for hjælp til hvordan i vejleder og hvilke værktøjer, I bruger hvilke videre værktøjer og viden, I har brug for Årligt antal henvendelser på knapt 3.000 muligt? Erhvervsstyrelsen

Hvilke værktøjer virker? INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Hvilke værktøjer virker? Erhvervsstyrelsen

Værktøjer, der virker: Virk Wiki INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Værktøjer, der virker: Virk Wiki https://erst.virk.dk/virk-wiki/index.php/Main_Page Erhvervsstyrelsen

Værktøjer, der virker: Yammer forum for it-vejledere INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Værktøjer, der virker: Yammer forum for it-vejledere https://www.yammer.com/erst.dk/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=16847419&view=all Erhvervsstyrelsen

Værktøjer, der virker…?! Erhvervsstyrelsen: INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Værktøjer, der virker…?! Erhvervsstyrelsen: webinarer (NY) om fx Virk, NemID, frivillige foreninger værktøjer i form af Virk Wiki med FAQ og demoer (NY) kampagnemateriale: Trykt materiale til uddeling (NY) brochurer og vejledninger ud fra undervisningsmateriale (NY) brugerrejser og illustrerede wizards direkte supportlinjer for it-vejlederne SMS-tjeneste, som oplyser bibliotek med it-vejledning Erhvervsstyrelsen

Værktøjer, der virker - bibliotekerne INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Værktøjer, der virker - bibliotekerne Bibliotekerne og IT-vejlederne: Synliggøre tilbuddet – internt på biblioteket og lokalt Årsagsregistrere it-vejledningerne Lokale kampagner – lokalpresse og på biblioteket Brug af Yammer-gruppen – spørgsmål, cases, debat IT-cafe? Arrangementer for fx foreninger? Andet? Erhvervsstyrelsen

Erhvervsstyrelsens tilbud til it-vejledere og kommende aktiviteter. INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Erhvervsstyrelsens tilbud til it-vejledere og kommende aktiviteter. Erhvervsstyrelsen

Kommende tilbud Flere webinarer – eller korte videoer INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Kommende tilbud Flere webinarer – eller korte videoer Demoer til at prøve digital selvbetjening af Fælles om kampagner: Presse, trykt materiale, SoMe Udvikling af brochurer og vejledninger ud fra webinarer Dedikeret statistik fra årsagsregistreringen, fx tid, antal Jeres input er vigtige! Erhvervsstyrelsen

Hvordan skaber vi det bedste tilbud sammen? INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Hvordan skaber vi det bedste tilbud sammen? IT-vejlederens rolle: Personlig eller skal den bredes ud? Kanaler til kampagner? Artikler om tilbuddet? Kontakt til brancheorganisationer, Borgerservice, etc.? Andet…? Erhvervsstyrelsen

Inden I går hjem… - og derefter INDSÆT CITAT: Højreklik på slide og vælg ’Dupliker slide’ Træk slide op i din præsentation Højreklik på slide og vælg ’Skjul slide’ Inden I går hjem… - og derefter Grib en stak postkort og nogle plakater! for at gøre opmærksom på tilbuddet …og fordi jeg ikke kan slæbe 20.000 postkort med hjem i toget ;-) Skriv til mig på tanwei@erst.dk, eller ring på 35291767, hvis du vil: have dit bibliotek med i tilbuddet om it-vejledning lave kampagne med SoMe, presse m.v. har forslag til webinarer eller værktøjer vil være med i Yammer-gruppen for it-vejledere vide noget mere i øvrigt Erhvervsstyrelsen