Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Opfylder vi kursisternes behov?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Opfylder vi kursisternes behov?"— Præsentationens transcript:

1 Opfylder vi kursisternes behov?
Hvis vi skal svare på det spørgsmål, skal vi se på hvad ældre efterspørger og hvad deres behov er. Og en ting er sikkert her. Det er at efterspørgslen og behovene har ændret sig. Inden jeg kommer med et overblik over hvad vi kan se der er sket overordnet ift efterspørgsel og behov, så har jeg lyst til at spørge jer:

2 Udviklingen på it-området i Ældre Sagen
Hvordan har I oplevet udviklingen det sidste år? Hvilke it-tilbud efterspørges hos jer?

3 Udviklingen på it-området i Ældre Sagen
Faldende efterspørgsel på traditionelle PC-kurser (visse steder går efterspørgslen dog op igen) Større efterspørgsel på kurser og hjælp til mobile enheder Større efterspørgsel på kurser/foredrag om et specifikt emne Større efterspørgsel på hjælp ”når det brænder på” (i it-cafe eller hjemme) DER ER STADIG ET BEHOV! Behovene har blot ændret sig!

4 Hvad virker? (de fleste steder)
Kurser og hjælp til mobile enheder (tablets, smartphones) Hjælp til nye teknologier/platforme fx SmartTV/MAC Information om aktuelle emner (fx foredrag/temaeftermiddage om it-sikkerhed, sundheds-it, netbank, sikker e-handel) Korte kurser om specifikke emner (Facebook, Skype, Dropbox, E-boks) Hjælp til når det brænder på (it-cafe, it-hjælp i hjemmet eller telefonsupport) Nye aktiviteter (fx it på plejehjem) Så bred en palette som muligt (”der skal være et tilbud, som lige passer til mig”)

5 Vi skal have de rigtige tilbud MEN hvis ingen kender til dem…
Fortæl hvad, hvor og hvorfor

6 Andre behov Behov for fællesskab Behov for pædagogisk formidling
Behov for et tilbud tæt på egen bolig Andre?

7 It-kontaktpersoner i lokalafdelingerne
Kontaktperson for it og teknologi It-undervisning KP It på plejehjem Telefonsupport It-cafe It-hjælp i hjemmet

8 Kontaktperson for IT og teknologi - rolle og opgaver
Opgaver for kontaktpersonen kan være: Kendskab til it-aktiviteter i lokalafdeling og lokalområdet Kendskab til kursusudbuddet fra sekretariatet (holde sig orienteret via nyhedsbrev og kursuskatalog) Kendskab til arrangementer for it-frivillige i distriktet Byde nye frivillige velkommen og sætte dem ind i rammen for opgaven Håndbog for it-hjælpere Vejledning til hjælp med digital post Informere nye frivillige om sekretariatets rolle og Frivilligportalen Stå for registrering af it-frivillige (kontakt til sekretariatet/listeværktøj) Stå for ansøgninger til it-puljen Hjælpe med rekruttering af nye it-frivillige


Download ppt "Opfylder vi kursisternes behov?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google